Hur många mil körde du i dag?

Haha.. 18 mil för att besikta!:skrämd Respekt gubben jag har nästan 18 meter till besiktning...:hjarta

Jo och 800 kr. Nu är det ju nära för några år sen fick man åka 24 mil för att besikta hojarna. Övertorneå är bara 7 mil enkel väg men där är det svårt med tider att få besikta hojar, brukar vara nån vecka per år.

Opus brukar vara här med sin mobila vagn men dom är skitgnälliga på allt, får nästan känslan att dom inte vill att man ska besikta här.

Jo och 800 kr. Nu är det ju nära för några år sen fick man åka 24 mil för att besikta hojarna. Övertorneå är bara 7 mil enkel väg men där är det svårt med tider att få besikta hojar, brukar vara nån vecka per år.

Opus brukar vara här med sin mobila vagn men dom är skitgnälliga på allt, får nästan känslan att dom inte vill att man ska besikta här.
Fantastiskt! Och vi bor tillsammans i Svedala! :hjarta

Pensionsbrigaden här, hör jag. :D
Jag har en mil till jobbet, så det blir två om dagen eller så.
Nej, det är ett tag kvar. Men barnen börjar bli stora. Störste grabben tog sitt körkort förra året. Och några timmar på helgen kan man väl alltid avvara 🙂

Ja, om man har mod att fråga regeringen i huset då och då. Killar viker sig nog rätt lätt idag.
Ett dilemma som inte råder här.
Nej, det är ett tag kvar. Men barnen börjar bli stora. Störste grabben tog sitt körkort förra året. Och några timmar på helgen kan man väl alltid avvara 🙂

• Gilla
Reaktioner: TCE
Drygt 18 mil idag av dessa var ca 14 mil grus. Lite roligt att köra grus efter att i princip bara kört asfalt sista månaden.

Edit: Reviderar asfaltkörningen till bara ca 1.5 mil, så 16.5 mil grus idag.

Screenshot_20260822_204113_Garmin Connect.jpg

Last edited:
Ca 9 mil sydöstra Skåne. Fikapaus i Simrishamn då det började regna. Stod och tryckte under ett kiosktak tills det upphörde. Men nog fan kom det tillbaks nån kilometer hemifrån. Inte Goretex idag, såklart regnar det då.IMG_7045.jpeg

Håller med (y) Blivit lite mindre än vanligt hittills, men kört drygt 1500 mil till dags dato.
Du leder! Har inte ens passerat 1100 mil ännu. Men september är lång så det blir allt några mil till.

Runt 10 mil på hyfsat krokiga vägar. Som ni kan gissa så är jag i den, ibland, fuktiga delen av landet så även om det just här är sol så... :hihi
Men det blev bara en skur. :crash
Då tog jag tillfället att äta en bit och bjäla lite i telefon tills det torkat upp. :tummenupp

1787514905749.png

Pensionsbrigaden här, hör jag. :D
Jag har en mil till jobbet, så det blir två om dagen eller så.

Jag har i 45 år legat runt 1 500 - 2 000 mil om året. Även under småbarnsåren med 6 mil enkel resa till jobbet brukade det bli 15 - 20 mil om dagen. Närmsta, och samma, väg blir tråkigt i längden.
På semestern körde farsan en gul, och bekväm, långfärdSHoj medans resten av familjen färdades i bil.

Nu pensionstränar jag visserligen men jag har inte slutat jobba.
Det viktigaste för mig är inte lägga en massa mil utan att trivas.
Jag tar inte den rakaste och snabbaste vägen utan den, i mitt tycke, trevligaste.

Runt 10 mil på hyfsat krokiga vägar. Som ni kan gissa så är jag i den, ibland, fuktiga delen av landet så även om det just här är sol så... :hihi
Men det blev bara en skur. :crash
Då tog jag tillfället att äta en bit och bjäla lite i telefon tills det torkat upp. :tummenupp

View attachment 532107

Jag har i 45 år legat runt 1 500 - 2 000 mil om året. Även under småbarnsåren med 6 mil enkel resa till jobbet brukade det bli 15 - 20 mil om dagen. Närmsta, och samma, väg blir tråkigt i längden.
På semestern körde farsan en gul, och bekväm, långfärdSHoj medans resten av familjen färdades i bil.

Nu pensionstränar jag visserligen men jag har inte slutat jobba.
Det viktigaste för mig är inte lägga en massa mil utan att trivas.
Jag tar inte den rakaste och snabbaste vägen utan den, i mitt tycke, trevligaste.
Eskilsby?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...