Streama musik...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Önskemål:
Streama musik från iPhone - till Bluetooth-mottagare - till tuner/CD-spelare.

Tips på enkel BT-mottagare så jag kan brassa på musik i min gamla förstärkare från Apple Music.
Stärkarn har RCA och Scart.
Jag orkar inte Googla mer, jag blir vindtyrig :3freak

JELP !!

Om du bara är ute efter enklast möjliga lösning utan stora krav på ljudkvalitet kanske en sån här kan funka, tillsammans med en adapterkabel från 3,5 mm till RCA.

Eller denna som är lite dyrare, men har RCA redan från början:

Har du lite större krav och vill slippa behöva ha telefonen i närheten av förstärkaren skulle jag satsa på någon variant med Airplay. Då får du räkna med dryga tusenlappen och uppåt.

Det är just texten "Gör din högtalare trådlös" jag hänger upp mig på.
Jag vill ju ha ljud in i stärkarn och ut i högtalarna.

Det är just texten "Gör din högtalare trådlös" jag hänger upp mig på.
Jag vill ju ha ljud in i stärkarn och ut i högtalarna.
Den texten är lite missvisande, om man inte avser aktiva högtalare. Men det är utan tvekan en produkt som är tänkt att kopplas till en förstärkare, annars hade den inte haft RCA.

Vad får det kosta?

Jag har en gammal variant av Sonos Port, fast min har utgått sen länge. Min köpte jag för en sisådär 15 år sen, men funkar perfekt fortfarande. Kopplad till min gamla stereo i garaget. Sen har jag några aktiva högtalare till inne i huset, kök, badrum och finrum som också är Sonos, det funkar faktiskt skitbra. Kan köra samma musik/radio/pod i hela huset, med ihopsynkat ljud så det låter bra (och samtidigt) i hela huset. Rekommenderas faktiskt! Men det är dyra saker när de köps, men håller länge som sagt.

Om du bara är ute efter enklast möjliga lösning utan stora krav på ljudkvalitet kanske en sån här kan funka, tillsammans med en adapterkabel från 3,5 mm till RCA.

Eller denna som är lite dyrare, men har RCA redan från början:

Har du lite större krav och vill slippa behöva ha telefonen i närheten av förstärkaren skulle jag satsa på någon variant med Airplay. Då får du räkna med dryga tusenlappen och uppåt.
Jag köpte en sådan där Logitec-box för några år sedan till grabbens rum så han kunde lira musik från datorn utan att behöva dra kablar. Djävligt smutt! Kopplade in den till förstärkaren och lät även förstärkaren driva strömmatningen till den så den inte behövde stå på jämt och ständigt. Funkar som sagt extremt bra, dvs krånglar aldrig och gör vad den ska.

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!