Hur många mil körde du i dag?

13 mil, åkte till Sula och servade hojen. Var rejält blåsigt. Blev rekommenderad att byta / kontrollera luftfiltret var 200-300 mil :)

Passade på att provköra ett stycke Suckisucki DR-Z4S, demohoj.

Direkt snabb jämförelse mot 300 Rallyn (för er som är intresserade av mindre cyklar):

Betydligt piggare, bättre stötdämpare och betydligt bättre bromsar. Mer bussköra cykel, mot Hondan som man tar det lugnare med, mer som en gungig upptäckar cykel :)

Uppskattar dock inte att det finns tre olika körprogram, gör ett bra istället. Ergonomin (knappar osv samt skärm) tycker jag är bättre på Hondan.

När man satte sig för att köra hem så märkte man direkt den mindre motorn. Dock så går allt väldigt lätt på Hondan (koppling, växling osv).

Hur som helst, inte beredd att lägga pengarna emellan men kul att prova iaf!

Bild på den provkörda democykeln:

IMG_8182.jpeg

3 mil för att handla mjölk. Te kräver mjölk, men det är vad jag tycker. :hej
Jag körde naturligtvis inte raka vägen och jag vet att det är enklare, men inte trevligare, att ta bilen.
Och att en okänd människa tyckte min motorcykel var snygg var bara det värt det. Det händer lite då och då och ger mig glädje även om jag inte valt motorcykel för andras skull. ;)

När jag handlade te senast, Yorkshire Gold, stannade polisen och beundrade min motorcykel.
- Du ska inte köra med den där va?
- Njae vadå?
- Det är motorfordonsförbud i Gamla Stan vet du.
- Då väntar jag en stund.

Och så körde de iväg. Poliser kan vara snälla om man kör en vacker motorcykel.:tungan

9mil för att köra slut på den två år gamla soppan. Fyllde med fräsch 98 - går något jämnare nu

acdca63d7ddb5138877467d5c0bbb502.jpg

6 timmar idag med hojen och runt 30 mil, mycket rullgrus i kurvorna i början på rundan vilket gjorde att man höll igen lite i de följande böjarna.
Rundan avslutades med osedvanligt många oljesträngar och oljepölar på småvägarna där jag kör lite då och då.
I övrigt var det jäkligt skoj att köra då det var klockrent hojväder.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda