Någon som provat detta budgetdäck för 1000:- ”REBEL XROAD RADIAL 180/55”?

Som rubriken säger någon dom provat detta däck för 1000 spänn?!

Länk

Jag har följt däcktester för bilar och MC sedan tidigt 1970-tal. Genomgående brukar de stora tillverkarnas däck klara sig väl medan lågprisalternativen antingen prestera illa på någon avgörande punkt eller, vilket tyvärr oftare händer, falla igenom totalt och få betyget ”en överkryssad igelkott” eller motsvarande…

Det värsta är att livslängden brukar vara så dålig att det är DYRARE per mil att köpa det ”billiga” däcket. Och man får leva med betydligt sämre grepp, stabilitet, körkänsla osv under tiden.

Utan att ha egen ”erfarenhet” (säger inte så mycket) så törs jag nog säga att man generellt bör undvika de allra billigaste däcken, särskilt på en hoj som är så enormt beroende av bra däck för att ha väggrepp och köregenskaper. Ditt liv hänger på det.

Det finns billigare alternativ av de flesta större märkena, välj ett sådant istället om du vill spara de där hundringarna. Mina 2 öre!

Kör snyggt!

Håller med BrooklynS. Man får vad man betalar för.
Vill man hålla ner priset är det bättre att kolla på någon äldre modell tex istället för Michelin road 6 välja road 4 som brukar vara några hundralappar billigare (kolla så de är nytillverkade)

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!