Sova i Lycksele?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Om jag skulle få för mig att behöva övernatta i Lycksele, vad finns det då för vettiga alternativ?
BnB, vandrarhem osv.
Tyvärr har jag inte med egna snigelhuset om det blir av.

Om jag skulle få för mig att behöva övernatta i Lycksele, vad finns det då för vettiga alternativ?
BnB, vandrarhem osv.
Tyvärr har jag inte med egna snigelhuset om det blir av.

Antingen hotell Lappland eller ännu hellre stuga på Ansia. Fräscha stugor i bra miljö på gångavstånd från allt.

Undvik att äta på Olearys, asiaten vid torget är riktigt bra. Hotell Lappland helt OK kök liksom restaurangen på Ansia. Kaffe på Budhas är ett måste!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag brukar bo i bilen men äter gör jag ändå...

Brukar ibland äta frukost på det som nu heter Hotell Lycksele Inn men inte så att frukosten fastnat i minnet som utmärkande och dom har dessutom bytt ägare, namn och kvalitet många gånger genom åren. Nu verkar hotellet ha blivit populärt bland mina kollegor vilket troligen mest bara betyder att det är billigt.
Längre tillbaka hade dom billiga rum som vandrarhem sen efter ett ägarbyte fanns det helt plötsligt bara dyra rum, men nu tror jag som sagt att det blivit billigt igen.

Godast mat tycker jag nog att det är på Golden bar.

Kinesen på torget brukar ha buffe, jag delar väl inte Brooklyns åsikt om att den är riktigt bra, skulle nog säga under genomsnittet av de kinesrestauranger jag besökt i landet, men är man sugen på kinamat så duger den och är man hungrig så är ju buffe alltid ett bra alternativ.

Laponia pizzeria brukar jag alltid besöka men kanske mer för att chefen är så trevlig och välkomnande än för att maten är speciell, inget fel på maten dock utan den är väl som de flesta pizzor med lite grillrätter, hamburgare och kebabtallrik ungefär. Troligen det billigaste stället att fylla magen, efter bensinmacken.

Samtliga säljer öl så det är ingen avgörande faktor.

Ja, Budha har unikt bra kaffe, han har vunnit pris för det och han har en närmast zenbuddistisk förhållning till sitt kaffe. Men det kostar förstås lite mer än på bensinmacken eller och på Laponia där jag hämtar kaffet gratis...
Men har man aldrig provat Budhas kaffe är det nästan en dödssynd att passera Lycksele utan att dricka en kopp där.

Budha kan iofs vara i Indonesien nu för jag såg det poppa upp bilder därifrån på facebook för inte så länge sedan.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back