SM i roadracing på Falkenberg Avbruten på grund av krasch

Mycket tråkig dag där tankarna går till anhöriga, funktionärer och alla inblandade. Var involverad i evenemanget på gokartbanan med Start2Ride Junior där vi efter överläggning valde att fortsätta som planerat då det kom folk utifrån som inte visste vad som hänt och ville inte göra dessa barnen besvikna med att ställa in. Rätt eller fel vet jag inte, men vi gjorde så och hoppas att ingen tar illa vid sig av det.
Åh fan synd jag inte visste det. Det var jag som gick flera ggr mellan husvagnen på campingen och banan. Gul Rossikeps och en arm oftast stilla pga några brutna revben.

Men helt rätt att fortsätta tycker jag👍👍👍

Kanske inte så mycket so what alls vad gäller denna incident efter lite mer grottande :tummenner

25kmh hastighetsskillnad på en 1.8km lång bana? :va Levde tydligen i en illusion om att svensk banracing var seriösa grejer, dom där siffrorna är tamejfan helt absurda :dummer

Om siffrorna inte stämmer, my bad :död Au revoir :glömdet

Open 1000 är det som tidigare hette rookie 1000. Det är en nybörjare/amatörklass.
Har alltid varit skillnader och kommer alltid att vara. Alltid som som måste vara mer nybörjare än någon annan.
Och alltid någon för snabb som inte vågat ta steget till elit än.
Så länge man klarar av att hålla sitt spår är det inga problem.
Och denna tragiska olycka hade troligtvis inte undvikits med mindre hastighetsskillnaderna.

Mitt första rookie 600, 2013, blev jag varvad två gånger av alla utom de två snabbaste, som varvade mig tre gånger.

Otroligt sorglig utgång på denna olycka.

Som flera skriver är det en instegsklass och problemet med stora fartskillnader är enligt mig kopplat till att många är för snabba för att köra Open.
Har dock inte ett dugg med olyckan på Falken att göra.

Otroligt sorglig utgång på denna olycka.

Som flera skriver är det en instegsklass och problemet med stora fartskillnader är enligt mig kopplat till att många är för snabba för att köra Open.
Har dock inte ett dugg med olyckan på Falken att göra.
Nej, här var det väl ett missöde i starten med tragisk utgång?

Nej, här var det väl ett missöde i starten med tragisk utgång?

Korrekt.

Men varför använder man sig inte av staggered starts då? Eller anti-stall ECU? :va

Har väldigt svårt att förstå siffrorna i mitt förra inlägg, utgick väl från nån 107%/110% regel eller nått, helt fel av mig uppenbarligen :crash

Hur skulle en sådan fungera?

Jag är tekniskt okunnig, såklart :) Men jag trodde att det fanns system inom motorsporten som specifikt minskade risken för motorstopp vid starter genom att reglera varvtal/bränsleflöde osv? :va Finns det inte har jag fel och det är inte en möjlig lösning isf :död

Jag är tekniskt okunnig, såklart :) Men jag trodde att det fanns system inom motorsporten som specifikt minskade risken för motorstopp vid starter genom att reglera varvtal/bränsleflöde osv? :va Finns det inte har jag fel och det är inte en möjlig lösning isf :död
I instegsklasserna är det mer eller mindre slitna gått jar med banprepp.

Finns det inte på gatmodellen så har inte banhojen det. Och sedan kan det ju forfarande bli stopp på gridden även om man har launch control.

I instegsklasserna är det mer eller mindre slitna gått jar med banprepp.

Finns det inte på gatmodellen så har inte banhojen det. Och sedan kan det ju forfarande bli stopp på gridden även om man har launch control.

Okej, då förstår jag bättre :) Staggered starts då? Borde inte det kunna hjälpa? :va

Ah ville inte säga nåt! Men stäng Tråden!

Ibland är det bäst att acceptera att man inte förstår allt här i världen. Jag får göra det här, som gatubarn förstår jag mig genuint inte på detta överhuvudtaget :huvet

Miggen lämnar tråden för gott, om än med viss frustration. Som jag sa tidigare, VIF :hjarta

Nu är rubriceringen även Vållande till annans död. 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Även? Jag tror snarare "istället"?
Det är väl mer rimligt då det inte skett i trafiken.

Men det ska nog bara ses som en arbets-tes och det bör väl bli nedlagt om inte någon gjort nåt väldigt galet.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard