Byta bakre bromsbelägg Yamaha YZF-R6 RJ27 (2017-)

I ett riktigt fräsht bromsok ska man kunna trycka tillbaka kolvarna med fingrarna/tummen.
Jag har gissat mig till att det borde vara så och det var inga problem att göra det.
Men för att vara helt säker (#noob), och dessutom öva på att följa instruktionerna i servicemanualen, så gjorde jag den grejen med luftningsskruven och tving.
Tack faan för all hjälp. :Bugar

Låt bli att montera shims och insulator.
Jag hade funderingar på det men service-manualen anger explicit att dom skall vara där, helst att man köper nya såna däringa när man köper nya bromsbelägg.

Jag är dålig på att uppfatta ironi så utifall att och för säkerhets skull:
Hade det varit säkert/ok/dugligt att köra utan dom?

Nu är det ju så att de gamla beläggen har halva livslängden kvar (i mm räknat) och att jag tänkte passa på att byta bak när jag ändå bytte fram.
Speciellt som bytet av främre beläggen avslöjade att tidigare ägare varit oförmögen att skruva ihop saker på det sätt dom varit ihopskruvade innan han tog isär det. :fyllisar
Varken höger eller vänster var gjort som det skall vara och det var olika misstag på bägge sidorna.
Något av en prestation faktiskt! :huvet
:Bugar:hojraket

Speciellt som bytet av främre beläggen avslöjade att tidigare ägare varit oförmögen att skruva ihop saker på det sätt dom varit ihopskruvade innan han tog isär det. :fyllisar
Varken höger eller vänster var gjort som det skall vara och det var olika misstag på bägge sidorna.
Något av en prestation faktiskt! :huvet
:Bugar:hojraket

Jag jobbade med en sån snubbe en gång. Han var betydligt bättre på att bygga muskler, äta kyckling och broccoli 6 gånger om dagen och fjärta hela dagarna än att göra jobbet. Sprang i ett halvår och rättade till allt han gjort fel (olika fel överallt såklart)...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard