Kit för visirrengöring

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Jag tänkte ordna något litet kit med rengöring som jag kan ha i en liten väska på hojen. På längre turer brukar det ändå bli en del insekter så vore skönt att kunna stanna till och rengöra utan att tänka på det inför varje runda.

Har ni något liknande eller hur brukar ni lösa det? Köpt färdigt rengöringmedel eller blanda något eget? Bara vatten och trasa?

En liten sprayflaska med lite diskmedel + vatten samt en microfibertrasa funkar fint.

Tänk på att blöta upp insekterna först, vänta en stund och ta sedan bort dem med ena sidan av trasan innan du sen polerar med andra sidan. Annars finns stor risk för repor.

Vill man minimera risken för repor är det att föredra att alltid rengöra visiret när man kommer hem genom att lägga en blöt handduk på hjälmen i några minuter och sedan torka. Sedan har man rengöringskitet som komplement.

Finns även våtservetter för glasögonputs som ev kan funka i nödfall. Aldrig testat.

Jag tänkte ordna något litet kit med rengöring som jag kan ha i en liten väska på hojen. På längre turer brukar det ändå bli en del insekter så vore skönt att kunna stanna till och rengöra utan att tänka på det inför varje runda.

Har ni något liknande eller hur brukar ni lösa det? Köpt färdigt rengöringmedel eller blanda något eget? Bara vatten och trasa?
Fuktig trasa med diskmedel/vatten i påse + papper eller torr trasa
Sitter insekterna fast så lägger man den fuktiga trasan över en stund vid bensträckare

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC