Jag har monterat en Wilbers dämpare bak och gafflar fram för 90kg på min VFR 800 från 2007 och är väldigt nöjd jämfört med original. Solo fungerar den riktigt bra och jag har ställt in hänget korrekt för mig själv (ca 90 kg med utrustning) och justerat lite på kompressionen. Nu försöker jag få till det så bra det går inför en resa till Alperna.
Efter första provkörning igår med passagerare märkte jag att hojen sjunker bak ganska mycket trots maxad förspänning. Den känns då lite trögstyrd som att den niger betydligt, inte så konstigt.
Har en knix-kurs inplanerad där det ska skruvas och testas. Kan jag öka lite däcktryck?
Ett Michelin Road 6 GT något att investera i?
Förtydligan, har full justermån bak på dämparen men fram bara förspänning. Inte mätt hänget med passagerare ännu.
Efter första provkörning igår med passagerare märkte jag att hojen sjunker bak ganska mycket trots maxad förspänning. Den känns då lite trögstyrd som att den niger betydligt, inte så konstigt.
Har en knix-kurs inplanerad där det ska skruvas och testas. Kan jag öka lite däcktryck?
Ett Michelin Road 6 GT något att investera i?
Förtydligan, har full justermån bak på dämparen men fram bara förspänning. Inte mätt hänget med passagerare ännu.