Honda CB1000R-tråden

Någon som sitter på första gen CB1000R och kan svara på om det går att få väck bakhjulet utan att behöva demontera ljuddämparen?
Ska byta baksvål för första gången och vill ju göra det så smidigt som möjligt för mig själv...
Alla YT-klipp jag kan hitta verkar demontera men går det slippa så är det såklart att föredra!
Har ett Ixil-slipon på den.

View attachment 527784
Fan va snygga de är!

Någon som sitter på första gen CB1000R och kan svara på om det går att få väck bakhjulet utan att behöva demontera ljuddämparen?
Ska byta baksvål för första gången och vill ju göra det så smidigt som möjligt för mig själv...
Alla YT-klipp jag kan hitta verkar demontera men går det slippa så är det såklart att föredra!
Har ett Ixil-slipon på den.

View attachment 527784
Vad är det för årsmodell? Mil?
Oavsett, imponerande skick å puts! :bow

200 mil hittils i år och nu gav sig locket till bromsvätskebehållaren.
Ett mail till ISR och en vecka senare kom det en ny på brevlådan, utan kostnad till och med. 🥰

Bifogat

• PXL_20260416_155354379.jpg
    PXL_20260416_155354379.jpg
    1.3 MB · Visningar: 20
  • PXL_20251125_191030573.jpg
    PXL_20251125_191030573.jpg
    1.5 MB · Visningar: 20
Första bandagen med hojen, Kinnekulle.
Fjädringen känns fin, följsam och ger däcken bra förutsättningar att greppa. Körde faktiskt med Michelin pilot road, dög fint för en medelmåtta med knäet i backen .
View attachment 528915
Den där kommer jag ihåg.
Vilken grupp var du i?

Men en stilla undran, det där stödet - tar det inte i en del när du går upp mot S-kurvan från unde bron?
Det har ju blivit lite skumpigt där nuförtiden.

Den där kommer jag ihåg.
Vilken grupp var du i?

Men en stilla undran, det där stödet - tar det inte i en del när du går upp mot S-kurvan från unde bron?
Det har ju blivit lite skumpigt där nuförtiden.
Jaså? Kom du ihåg den på ett bra eller dåligt sätt?😅
Inga problem med att stödet tar i men jag håller med om att det ser lite skumt ut på bilden

Jaså? Kom du ihåg den på ett bra eller dåligt sätt?😅
Inga problem med att stödet tar i men jag håller med om att det ser lite skumt ut på bilden
Åh, inte på något dåligt sätt. Den syntes och det är ju märkligt nog inte en enormt vanlig modell på bankörning direkt.
När jag pratat med en annan sådan som snurrar på Kinnekulle lite oregelbundet så verkar han väldigt nöjd med den, även om den där colaburken han har på alltid ger svartflagg.

Hur var känslan i Kvarnen? Är det bra känsla vid instyrningen eller behöver du brottas något? Håller den spåret eller behöver du korrigera mest hela tiden?

Åh, inte på något dåligt sätt. Den syntes och det är ju märkligt nog inte en enormt vanlig modell på bankörning direkt.
När jag pratat med en annan sådan som snurrar på Kinnekulle lite oregelbundet så verkar han väldigt nöjd med den, även om den där colaburken han har på alltid ger svartflagg.

Hur var känslan i Kvarnen? Är det bra känsla vid instyrningen eller behöver du brottas något? Håller den spåret eller behöver du korrigera mest hela tiden?

Jag brottades mest med mig själv, inte kört Kinnekulle på 15 år innan i fredags.
Jag har ju kostat på den vettig fjädring så det funkar bra.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back