RD 500 var finns de?

Om några dagar vet vi svaret
Det ska bli intressant att se vad det faktiskt är för pris på en RD500. Jag tror inte den jag säljer är så mycket sämre än de andra som har försökt säljas för över 200 000 kr. Det finns att göra på den men det skulle även gå att använda den som den är utan att behöva åka runt och skämmas. Upp till nästa ägare.
Men frågan om vad en RD500 med lite GDS kostar kommer vi nog få svaret på om ett par dagar precis som Mäkinen säger.

Man skulle ha köpt på sig en bunt tvåtaktare på den tiden alla bara tyckte att det var mycket besvär med dom och köpte fyrtaktare.

Men så är det ju med allt, bilarna farsan köpte billigt för att använda någon månad innan dom stampades ihop av grävmakinen och skickades till skrot blev ju alla värda mycket pengar tillslut dom också

Vad ska man tro blir samlarobjekt i framtiden då? (inte för att jag hinner samla på mig och tjäna på värdeökningen)
Tidiga Nissan Leaf med lilla batteriet? Har svårt att tro det va?
Dom nya endurotvåtaktarna?

Man skulle ha köpt på sig en bunt tvåtaktare på den tiden alla bara tyckte att det var mycket besvär med dom och köpte fyrtaktare.

Men så är det ju med allt, bilarna farsan köpte billigt för att använda någon månad innan dom stampades ihop av grävmakinen och skickades till skrot blev ju alla värda mycket pengar tillslut dom också

Vad ska man tro blir samlarobjekt i framtiden då? (inte för att jag hinner samla på mig och tjäna på värdeökningen)
När det gäller bilar, alla lite ovanliga bilar från 00 och 10-talet tex. Eftersom de aldrig kommer tillbaka igen, utan alla pip och halvkassa lösningar.

GR Yaris! Om 20 år kommer jag att störa mig på att jag inte köpte en när de var nya och billiga. Relativt få tillverkade och homologeringsbil. Förmodligen en av de sista sådana här bilar någonsin.

Porsche Boxter och Cayman med manuell låda, visst det är många tillverkade, men de är galet billiga nu och kommer aldrig att bli bättre i nya versioner framöver utan bara tyngre, mer komplicerade och dyra. Gamla Boxter är en enkel ärlig sportbil helt enkelt.

Båda mina exempel ovan är dessutom ytterst användbara som vardagsbil om man inte behöver mer plats.

De sista roliga bilarna utan en jävla massa elektronik som kommer ruttna eller bli sjukt omodern bör ju bli samlarobjekt ganska snart som dessutom hade ganska små produktionsserier borde väl sticka iväg i pris som samlarobjekt.

*/ ?>
Nyheter
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage