Hejira SOS racer

Jobbat lite till på hojen i helgen och fler delar har monterats dit.
Motor, hjul, fotpinnar etc. och det börjar likna en motorcykel igen.😀

Bifogat

• IMG_1309.png
    IMG_1309.png
    3.5 MB · Visningar: 30
  • IMG_1310.png
    IMG_1310.png
    3.4 MB · Visningar: 30
  • IMG_1311.png
    IMG_1311.png
    4.1 MB · Visningar: 30
Har fått tillbaka kåpa, tank, sits från lackeringen och jag var bara tvungen att lite provisoriskt lägga på delarna på hojen. Jag är riktigt nöjd med resultatet. Nu är det en massa finlir kvar som tar tid, men jag hoppas hinna med innan säsongen.

Bifogat

• IMG_1312.png
    IMG_1312.png
    3.9 MB · Visningar: 39
  • IMG_1313.png
    IMG_1313.png
    4 MB · Visningar: 40
  • IMG_1314.png
    IMG_1314.png
    4.1 MB · Visningar: 39
Har fått tillbaka kåpa, tank, sits från lackeringen och jag var bara tvungen att lite provisoriskt lägga på delarna på hojen. Jag är riktigt nöjd med resultatet. Nu är det en massa finlir kvar som tar tid, men jag hoppas hinna med innan säsongen.

Blir det nån form av dekaler, grafik på den?

Blir det nån form av dekaler, grafik på den?
Njaa, det kommer endast bli tankdekaler och startnummer till att börja med. Jag har tagit fram grafiken till tankdekalerna som jag i stort sett har utgått från originaldekalen som jag hittade på stötdämparen till hojen.

Njaa, det kommer endast bli tankdekaler och startnummer till att börja med. Jag har tagit fram grafiken till tankdekalerna som jag i stort sett har utgått från originaldekalen som jag hittade på stötdämparen till hojen.
Det låter som en clean och snygg look till att börja med. Jag gillar verkligen formerna på tank, kåpa & cuts. De känns tidstypiska. Det ska bli riktigt intressant att höra vad bygget kommer att väga när allt är slutmonterat. Ramen ser så optimerad ut för en lätt stånka. En konstruktion i bästa Colin Chapman-anda.:hjarta

Påminner om MCHK-R:s banträff 9-10 maj i Linköping dit även Supermono-klassen är välkommen. Mycket bantid till en förhållandevis billig peng, med många likasinnade i depån att diskutera och utvärdera tillsammans med. Kanske en rimlig deadline att sikta in sig på, även om jag förstår att detaljerna alltid tar längre tid att färdigställa än man tänkt sig?
/BG

Det låter som en clean och snygg look till att börja med. Jag gillar verkligen formerna på tank, kåpa & cuts. De känns tidstypiska. Det ska bli riktigt intressant att höra vad bygget kommer att väga när allt är slutmonterat. Ramen ser så optimerad ut för en lätt stånka. En konstruktion i bästa Colin Chapman-anda.:hjarta

Påminner om MCHK-R:s banträff 9-10 maj i Linköping dit även Supermono-klassen är välkommen. Mycket bantid till en förhållandevis billig peng, med många likasinnade i depån att diskutera och utvärdera tillsammans med. Kanske en rimlig deadline att sikta in sig på, även om jag förstår att detaljerna alltid tar längre tid att färdigställa än man tänkt sig?
/BG
Det stämmer att jag är ute efter en så clean look som möjligt.
Jag kommer att komma till MCHK-R:s banträff i maj, men vi får se om jag hinner få ihop grejerna. Hinner jag inte få ihop Hejiran får det bli att köra med FZR:en och spana in era hojar i depån.
Det är några oljeledningar till oljetanken som måste dras om, men jag har en lösning till detta. Sedan skall alla kritiska skruvar najas och säkras så det är en del som återstår.

• Gilla
Reaktioner: bg
*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back