Moto-Martin

Denna tråd kommer att följas då jag är såld på europeiska ramtilverkare/chassin från 70/80/90-talet.
Moto Martin är en av favoriterna och tyvärr äger jag ingen idag. Ägde en Kawa Martin för 25 år sedan som jag tyvärr inte hann med att skruva ihop då huset blev fullt med barn. Ångrar naturligtvis att jag sålde den. Kul att du har fått köpa tillbaka din klenod. Liknande historia har jag då jag fick köpa tillbaka min Rickman som jag byggde ihop i början av 90-talet. Som sagt så har jag nördat ner mig i detta träsk och har samlat på mig några specialare. Jag kan bidra med några gamla bilder på min Martin jag ägde en gång i tiden.
 

Bifogat

  • IMG_0293.png
    IMG_0293.png
    5 MB · Visningar: 41
  • IMG_0294.png
    IMG_0294.png
    3.8 MB · Visningar: 41
Last edited:
Fanns det inte ett avgassystem som hette något liknande...eller är jag ute o vimsar som vanligt?
Martin gjorde snygga avgassystem som liknande Laser systemen. I mitt tycke ett av de snyggare avgassystemen.
 
Fanns det inte ett avgassystem som hette något liknande...eller är jag ute o vimsar som vanligt?
Hittade denna bild på fb. En Moto Martin CBX med Martin 6-1 system.
 

Bifogat

  • IMG_1300.png
    IMG_1300.png
    5 MB · Visningar: 45
Hittade denna bild på fb. En Moto Martin CBX med Martin 6-1 system.
sån låg på blocket för inte så länge sen .
tror inte den blev såld, låg ute länge.

jag hade en niko baker med gs 1000,
nästan stört omöjlig att sälja. fick sänka priset rejält o då kom en tysk o hämtade den för typ en månad sen
 
sån låg på blocket för inte så länge sen .
tror inte den blev såld, låg ute länge.

jag hade en niko baker med gs 1000,
nästan stört omöjlig att sälja. fick sänka priset rejält o då kom en tysk o hämtade den för typ en månad sen
Ja det är lite märkligt! Det är inget större intresse i Sverige av dessa specialhojar. Jag tycker de är riktigt häftiga helst de som är byggda med kromolybdem rundrör. Har haft en Nico Bakker med GSX1100E motor och klassiska Campagnolo fälgar. Den var i hyffsat bra skick. Tyvärr såldes den och jag fick inte så mycket för den.
 
Oj, det var inget dåligt trådlyft…
Faktiskt har jag inte varit inloggad här på flera år och det var bara en slump att jag gjorde det nu. Hade så klart glömt lösenord…

Kenny, sorry, det blev ingen renovering och bilder. Jag blev uppvaktad ett antal gånger av en kille som tjatade tills jag föll till föga och sålde. Det sammanföll med att jag flyttade till Gotland så det var lite mycket där ett tag.

Men så klart ångrar jag att jag sålde!

Men det har blivit andra hojar istället så jag kanske får bli lite aktiv här igen.
 
nej. den var svart.
låg ute på mobile.de då det inte är lönt att sälja något till dom snåla svenskorna.
nästan allt jag har sålt har gått till utlandet. dk. norge. polen. tyskland
annonserar knappt i sverige längre
har såld bort nästan allt jag hade
racehojar, sportbilar, ovanliga hojar
 
Fanns det inte ett avgassystem som hette något liknande...eller är jag ute o vimsar som vanligt?
Du tänker kanske på Jollymoto? Känt namn inom avgasrör, dock främst till tvåtaktare.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top