Vad ser du för film eller serie just nu?

Nu var det ett tag sen jag såg den men jag tyckte att den var rätt märklig egentligen... Jag fick mest intryck av att "Japan/samurajer är på tapeten just nu så vi måste på något sätt kleta in det i Lecters bakgrund på något vänster kosta vad det kosta vill!!"... Det kändes mest som ett rätt billigt publikfrieri. Bakgrunden i övrigt kändes mer trovärdig, de kunde ha stannat där och byggt storyn utifrån den premissen så hade det kunnat bli riktigt bra.

Det är mycket mer än så som är lite märkligt men så är det ju med all film.

För att han ska bli den där perfekta mördarmaskinen och så skicklig i strid som han ofta visar sig vara så måste han ju ha extremt mycket stridsträning det är ju inget en vanlig nörd kan läsa sig till i en bok. Att en så ung kvinna redan skulle ha den kunskapen är väl ha den kunskapen är väl också märkligt men men...

Men visst kunde han istället ha fått Mr Miagi som granne eller blivit adopterad av Leon. På nåt sätt är det väl ändå en pusselbit som måste in.

-"Don't put your dick in a woman's omelette!"
Billy Bob I Landman. :rofl

John Wick: Ballerina
Svårt att inte se uppföljare men det här var inte bra.

Såg om Hitting the apex från 2015 igen och blev (åter) påmind varför jag så starkt ogillar MM93.
Satanigatan vad olyckor den karlfan har orsakat!
:machinegu

Fallout säsong 2... Är FO verkligen så bra serie? Nja, den är ok men inte mer. Det som gör den rolig är om man spelat FO 3 och 4 för igenkännandet i alla detaljer. Säsong 1 var dock starkare tycker jag.

Jag kikat på massor av film också. Många Prime och Netflix-produktioner som är hyfsade men som man snart glömmer. Återser Tarantinofilmer över tid nu med - det är alltid trevligt.

Och så råkade det bli en musikal "Spirited" som helt gått mig förbi. En remake (typ) på Dickens klassiker om Uncle Scrooge. Roligare än vad jag befarat (dottern ville se).

Fallout säsong 2... Är FO verkligen så bra serie? Nja, den är ok men inte mer. Det som gör den rolig är om man spelat FO 3 och 4 för igenkännandet i alla detaljer. Säsong 1 var dock starkare tycker jag.

Jag kikat på massor av film också. Många Prime och Netflix-produktioner som är hyfsade men som man snart glömmer. Återser Tarantinofilmer över tid nu med - det är alltid trevligt.

Och så råkade det bli en musikal "Spirited" som helt gått mig förbi. En remake (typ) på Dickens klassiker om Uncle Scrooge. Roligare än vad jag befarat (dottern ville se).
Gillar också Fallout S1.
Har sett något avsnitt av S2 som inte riktigt flyger tyvärr.

Har börjat komma på Dark Winds på Netflix, helt ok polisserie i indianreservat (eller vad det heter numera)

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk

Black Bag på Sky Showtime.
Sevärd.

The astronaut, gillade jag.

Man får ha lite överseende med att författare sällan har någon större respekt för naturlagarna men det är väl som vanligt i science fiction.

Hyrde Predator Badlands på sfanytime.
Man lär ju se alla. 😉
Tycker mer om dom gamla filmerna 1,2 och Alien vs Predator.
Men action från start till mål om inte annat. 👍

För många är den kanske inte ens värd att kallas för "serie" men nu har i vart fall premiären gått för i år >>> FARMEN 2026. Som nu för första gången flyttats från Småland till Östergötland. Både farmen och torpet har 2026 flyttats av rent praktiska orsaker.

Jag ska inte dra mitt hat och mina förbannelser över TV4 i den här tråden, men jag är klart grymt irriterad över att vi som saknar både kabelTV, fiber och parabol på taket och bor på landet är helt utlämnad till mobilt bredband (fr o m måndagen 11 januari 2026). Och dessutom är det bara ett starkt begränsat utbud av TV4 vi numera kostnadsfritt kan streama via TV4 Play. :finger

Just sett klart Landman säsong 2.
Billy-Bob's karaktär Tommy måste vara en av dom skönaste j@vlarna någonsin! 😅😎👍

Just sett "Nobody 2"utan att ha sett "Nobody".
Rätt speciell och skapligt överraskade film. 😳😅

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger