Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte fästingar du ska rikta in dig på att utrota då istället för,rådjur?
Är nog lättare att knäppa rådjuren än att hitta alla fästingar. Om man inte kommer på något jävligt smart bekämpningsmedel som inte har dödar resten av insekterna som vi nog vill ha kvar.Är det inte fästingar du ska rikta in dig på att utrota då istället för,rådjur?
Och istället för slå ihjäl några 10000-tal larver, nymfer och fästingar på ett rådjur som inte sitter still är det enklare svälta ihjäl dom (larver, nymfer och fästingar) genom döda rådjuret som dom bor hos. Tycker jag.Är det inte fästingar du ska rikta in dig på att utrota då istället för,rådjur?

Men jag tycker det är roligare promenera i skogen (nåja Slottsskogen, Änggårdsbergen, Hisingsparken) än i stan ! Och det tycker hundarna också. Brumma, min sonÄr nog lättare att knäppa rådjuren än att hitta alla fästingar. Om man inte kommer på något jävligt smart bekämpningsmedel som inte har dödar resten av insekterna som vi nog vill ha kvar.
Men då får man får man nog plocka hjortarna också. Och säkert andrar djur. Enklast är nog att flytta till staden och stanna där.

På min svarta lista kommer dom på för att dom håller sig efter vägarna. Har börjat utrota dom med bilen, men det är väldigt omständigt när man måste in med den på verkstaden efter varje djurMen jag tycker det är roligare promenera i skogen (nåja Slottsskogen, Änggårdsbergen, Hisingsparken) än i stan ! Och det tycker hundarna också. Brumma, min son, Izzy.
View attachment 524311
![]()
Slottsskogen – Wikipedia
sv.wikipedia.org
![]()
Änggårdsbergen (naturreservat) – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Att rådjuren kommit på min Svarta Lista beror på att rådjuren springer bland husen här i Majorna. Och syns nästan dagligen. Det gör inte hjortar, älgar, kor, hästar, får osv.![]()
Hisingsparken – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Jo tack. Jag har klippt en jävla massa hjort hemmavid. 5 bilar har tom blivit inlösta med en jävla förlustPå min svarta lista kommer dom på för att dom håller sig efter vägarna. Har börjat utrota dom med bilen, men det är väldigt omständigt när man måste in med den på verkstaden efter varje djur![]()
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |