Köptips? Enda kravet är att det är en snygg hoj

Roliga Enfalden är charmiga helt klart, men driftsäkra och pålitliga är nog inte de främsta egenskaperna som jag spontant associerar med dem... Tidlös (dvs oförändrad genom tiderna) brittisk ingenjörskonst tillverkad på licens i Indien, vad kan gå fel liksom? :gnissla :hihi Men det kanske ändrats på senare år?
Nåja 650 motorn är ju någorlunda ny-utvecklad i modern tid, långa vägar efter att alla brittiska kopplingar gått ur tiden.

Om den för den skull är bra eller ej, har jag ingen uppfattning om.
"Media" säger ju att de är bra, men "media" utnämnde ju Fords 1L Ecoboost till årets motor när den lanserades också, så det kan man förslagsvis ta med en skottkärra salt.

Det där kan vara jävligt rätt! Måste kolla försäkringskostnad.
Jag skulle nog ha lagt till 10tkr för en R9:

Röd-vit, såklart! :tummenupp
YZF R9 Anniversary White.png

Mest avtändande med RE är serviceintervallerna.

Hade inte du en lämplig hoj att sälja som passar in på Ts beskrivning? :7peta

Det är ju högst individuellt i tycke och smak men jag tycker ju den här är liiite roligare än en Royal Enfield.. 😊 Se länk (fråga mig inte varför FB gör den på konstigt språk 😂)

Last edited:
Det är ju högst individuellt i tycke och smak men jag tycker ju den här är liiite roligare än en Royal Enfield.. 😊 Se länk (fråga mig inte varför FB gör den på konstigt språk 😂)

Men annonstexten ger ju avsmak…som så många andra :zpy

Tankarna går! Just nu är det jämnt skägg mellan XSR 900GP och Royal enfield 650"mr clean"

Fördel yamman som även till viss del även är nackdel är såklart prestandan, har redan en snabb hoj som kostat mig körkortet 2 ggr.

Tanken med posörhoj är ju just att vara posör och glida fram i maklig takt där är ju RE perfekt. Risk är såklart att jag tröttnar.

Nåja, hinner fundera många vändor till.
Om för bra prestanda är en nackdel så kanske Z650rs kan vara ett alternativ? Eller du var inte helt såld på designen kanske.
Jag tycker ju att Kawa är dom som lyckats bäst med sina retrohojar.

1000015804.jpg

Roliga Enfalden är charmiga helt klart, men driftsäkra och pålitliga är nog inte de främsta egenskaperna som jag spontant associerar med dem... Tidlös (dvs oförändrad genom tiderna) brittisk ingenjörskonst tillverkad på licens i Indien, vad kan gå fel liksom? :gnissla :hihi Men det kanske ändrats på senare år?
Har nog
Om för bra prestanda är en nackdel så kanske Z650rs kan vara ett alternativ? Eller du var inte helt såld på designen kanske.
Jag tycker ju att Kawa är dom som lyckats bäst med sina retrohojar.

View attachment 524206
Har väl kommit fram till att det är retro sportis jag söker, det ska göra ont att köra hoj! Annars trevlig och snygg hoj till riktigt vettiga priser

Har nog

Har väl kommit fram till att det är retro sportis jag söker, det ska göra ont att köra hoj!
Isåfall hade jag nog valt att löpa linan ut och köpa en verklig retro sportis, dvs en äldre Norton, triumph, bsa etc. Vad jag fått höra ska de till och med gå att göra hyfsat driftsäkra och pålitliga om man ersätter elen med eftermarknadskomponenter.

Rent Posör-/korvätarmässigt blir det ju inte gärna mycket bättre, mer "caferäser" kan det inte gärna bli :kär :tummenupp

Isåfall hade jag nog valt att löpa linan ut och köpa en verklig retro sportis, dvs en äldre Norton, triumph, bsa etc. Vad jag fått höra ska de till och med gå att göra hyfsat driftsäkra och pålitliga om man ersätter elen med eftermarknadskomponenter.

Rent Posör-/korvätarmässigt blir det ju inte gärna mycket bättre, mer "caferäser" kan det inte gärna bli :kär :tummenupp

Norton hojarna var ju otroligt läckra! Dock så tror jag oavsett att det är ytterst olämpliga hojar att pendla med i ur och skur.

Varför då? Tycker den beskriver det mesta?..
För mycket pladder med tråkigt tonläge tycker jag
Ordval som ”däcksparkare och lycksökare och mitt pris gäller” samt att den är endast ”finkörd” och alltid förvarad inomhus…..gääääsp…liksom.
Undrar om man ens får skicka en fråga utan att erlägga full betalning?

Norton hojarna var ju otroligt läckra! Dock så tror jag oavsett att det är ytterst olämpliga hojar att pendla med i ur och skur.
Som sagt, byter man bara ut ökänt opålitliga komponenter så borde de inte behöva vara mer opålitliga än någon annan jämngammal hoj... Har jag hört. Jag har å andra sidan också hört att om det inte är något litet oljespill under en brittisk hoj så beror det på att de inte har någon olja i sig... :gnissla :hihi Kan tyvärr inte uttala mig vidare om pendlingslämpligheten då jag inte har någon personlig erfarenhet av dem, men jag skulle ändå mycket hellre ha en gammal Norton som posör/korvätarhoj jämfört med mycket annat :kär Och om nu enda riktiga kravet var att hojen skulle vara snygg så... ;) :fakta

Varför inte en ny Norton istället? Dvs, om man faktiskt vill köra och inte ha ett projekt det första man gör. Men kanske svårt att hitta dock.

Varför inte en ny Norton istället? Dvs, om man faktiskt vill köra och inte ha ett projekt det första man gör. Men kanske svårt att hitta dock.

Fruktansvärt snygga, antagligen vettiga rent mekaniskt och jag gillar verkligen att de tagit vara på karaktäristiska särskiljande drag som bland annat utseendet på den högra motorkåpan etc. Men tyvärr verkar det inte som att de går att regga i Sverige, för av någon okänd anledning är vårt land ovanligt jävla motströms när det kommer till sådant... Har själv personliga negativa erfarenheter av att försöka registrera importerade hojar som i andra länder anses vara fullt väglagliga och inte bara utgör undantagsfall utan som rentav är relativt vanliga i dessa andra länder, men just i Sverige är det stört omöjligt för att "byråkrati"...

Ingen har nämnt Yamaha FJR1300… en riktig mellanmjölkshoj, inte bra eller dålig på någonting. Funkar alltid. Glider fint i trafikrytmen och tillräckligt med klös finns om det behövs.
Jobbpendlar själv på en sådan i regn o sol.

Om den är snygg är upp till betraktaren att tycka.

För mycket pladder med tråkigt tonläge tycker jag
Ordval som ”däcksparkare och lycksökare och mitt pris gäller” samt att den är endast ”finkörd” och alltid förvarad inomhus…..gääääsp…liksom.
Undrar om man ens får skicka en fråga utan att erlägga full betalning?
Handlar nog om tolkning, uppskattar själv en fyllig annons och med tanke på alla nötter man råkar ut för nuförtiden när man skall annonsera ut något så är det nödvändigt med en markering för att inte få 50 svar a'la "släpper du den för 50 kommer jag.." 😂 Är rätt skönt att slippa höra från dem, de köper ändå aldrig något.

*/ ?>
Back