Köptips? Enda kravet är att det är en snygg hoj

Hur är ni skapta som tycker att det är bekvämt att sitta på ryggen och ha fötterna framför händerna?
---
En sjukjäkla hög med pengar kanske räcker för att lura av Grandell hans posörhoj i årets kalender.
Har samma undran. Jag får ont i ryggen då svanken försvinner om man sitter så. Skulle funka om jag hade haft en stol a la bil...
Jag talade med en Customägare i Fisksätra en dag när han tagit ut Customen (japansk).
Han hade en kompis och dom brukade köra några turer på sommaren. Längst var upp till ett fik i Norrtälje. Ryggen håller inte för längre.
Man sitter ju utan möjlighet att enkelt resa sig lite i sadeln när gupp närmare eller vägen bara är för gropig. Utan det blir ryggen som får ta stötarna.
En kollega med Harley i Göteborgstrakten härstämmande från Kiruna föreslog jag köra "hem" på semestern. Nej han föredrog bil. Det var för jobbigt med Harleyn.
Varifrån har du GuW fått att det är bekvämt köra Custom ?
En stor fördel med custom är ju just möjligheten att customisera och anpassa bågen efter egna behov. Finns mängder med eftermarknadstillbehör och delar som gör att man kan styra just de aspekterna och sitta precis så bekvämt eller obekvämt som man önskar. På min Ultra har jag både original fotplattor och framflyttade highwaypegs för att kunna variera mig och sträcka på benen vid behov, sadeln är rejält tilltagen och dessutom försedd med ryggstöd (dock ej med på bilden) så man sitter i princip lika bekvämt som i en fåtölj, den har värme både i dynan och handtagen och kåpan är förvånansvärt funktionell och skyddar bra mot både vind och regn. Jag har inga som helst problem att mata mil och sträckköra långt på den, och tjejen sitter så bekvämt på bönpallen att hon brukar till och med kunna somna. Tack vare armstöden på sidorna sitter hon säkert och utan risk att trilla av även ifall det svänger :tummenupp

20220422_145819.JPG

Du kommer tacka mig om du köper en scooter, typ Yamaha xmax 300 typ.
Du har ju två syyssta hojar redan. Väderskydd samt slippa växla är guld värt vid pendling.
Nope, posör är ledordet😉 Pendling är jävligt tråkigt överlag och då kan jag göra det lite roligare med ngt snyggt. Vill jag vara praktisk tar jag bilen.

Nope, posör är ledordet😉 Pendling är jävligt tråkigt överlag och då kan jag göra det lite roligare med ngt snyggt. Vill jag vara praktisk tar jag bilen.
Ja, det är en viktig fråga att överväga.
Att pendla med scooter är ingenting för oroliga själar med dålig självkänsla.
Det krävs jävulsk hårdhet, inre styrka och en robust självbild för att klara den uppgiften, ingenting för själar som bara följer med strömmen och trender som någon annan satt… 🙃

Det krävs jävulsk hårdhet, inre styrka och en robust självbild för att klara den uppgiften, ingenting för själar som bara följer med strömmen och trender som någon annan satt… 🙃
Har man så stor k*k som jag spelar det ingen som helst roll vad jag kör! 🤪

Instämmer.
Smaka på den här, den som törs! Upp till 42 hästar. Räckvidd 13 mil. 2,6 sekunder 0-100... nä, nu blev det fel. 0-50 på 2,6 sekunder ska det vara. :) Toppfart 120 km/t.

1766675277758.png

Ja, jag inser att denna aldrig kommer att bli H___Ps val. Men för den som har k..... eh... karaktär :) nog att visa sig på något som verkar hämtat från Star Wars så är det faktiskt en fin pendlarscooter.

Fina vägegenskaper. Bra överblick i trafiken. "Lång" i chassiekänslan med låg tyngdpunkt (stadig), men ändå lättmanövrerad. Fint, mjuk el-vrid gör att den raskt accar vid t ex filbyte och tar sig smidigt fram i trafiken. (Ja, jag har provkört.)

Nackdelar:
* Dyr
* 13 mils räckvidd är inte dåligt, men heller inte jättemycket
* Har ett utseende som inte alla uppskattar

Konstaterar att det finns ju väldigt mkt kul om man är beredd att lägga upp mot 100 k. Man får inte mkt rolig bil för 100 k.

Köp absolut inte en custom, för trots att det har sålts massvis av dom och att folk åker land och rike runt på dom är dom helt omöjliga att sitta på.
Till och med kort pendling leder troligtvis till att du måste amputera benen.

Man måste sitt/ligga som ett Z över tanken för att kunna pendla, dessutom måste man kunna ståköra för att avlasta arslet när man kommer till parkeringar och korvkiosker, hur man nu får ihop det med den oerhört bekväma sitt-ligg Z-stilen

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back