Köptips? Enda kravet är att det är en snygg hoj

Har haft Monster 1200 till o från jobbet en sommar nu. Funkar fint, men jag kör inte i stan.
Kawan är nog snyggaste retron men jag gillar ljudet från en twin bättre. Hittar du en streefighter 848/1098 tror jag dom ligger riktigt bra i försäkring.

Vet inte hur din inställning är till customhojar är, men personligen gillar jag dem och när jag tänker på snygga, användarvänliga och hyfsat bekväma bågar med karaktär, körbarhet, personlighet och attityd så tänker jag spontant på japansk powercustom och mer specifikt Yamaha Warrior:
yamaha-warrior-plock-565747578-e1734473849304.webp

Går att hitta sjysta exemplar för runt 70-80k så... Kanske kunde vara något för herrn? :tummenupp

Last edited:
Har haft Monster 1200 till o från jobbet en sommar nu. Funkar fint, men jag kör inte i stan.
Kawan är nog snyggaste retron men jag gillar ljudet från en twin bättre. Hittar du en streefighter 848/1098 tror jag dom ligger riktigt bra i försäkring.
Står en Streetfigher 1098 med 2700 mil på mätaren 2 mil ifrån mig. Ca 80 tkr, blir till att kolla på mellandagarna.

Last edited:
Vet inte hur din inställning är till customhojar är, men personligen gillar jag dem och när jag tänker på snygga, användarvänliga och hyfsat bekväma bågar med karaktär, körbarhet, personlighet och attityd så tänker jag spontant på japansk powercustom och mer specifikt Yamaha Warrior:
View attachment 524114

Går att hitta sjysta exemplar för runt 70-80k så... Kanske kunde vara något för herrn? :tummenupp
Nä. Det där ser läskigt ut😉

Står en Streetfigher 1098 med 2700 mil på mätaren. Ca 80 tkr, blir till att kolla på mellandagarna.

Köp den.

De är lättskruvade och lättwheelade.

Rambyte i gästrummet:

39cf188629fbe1d9ef37a2d75fbda2e1.png

Över krönet till start-och-mål-rakan på Ebisu Circuit:

7c9865e6690a3ac1fdc7936248bcbba7.png

Absolut, customhoj är något av det bekvämaste man kan köra, och som pendlingsfordon några mil om dagen skulle jag absolut kunna ha en sån.

En bonus är ju att dom ju gärna får ha väskor som man kan slänga ner ett par liter mjölk och en limpa i när man passerar affären

Riktiga customhojar är svåra att hitta och ofta duktigt obekväma. Men visst är de tuffa att titta på.

1ab4a554614348c2c7e0e300cc7a8f13.jpg

Riktiga customhojar är svåra att hitta och ofta duktigt obekväma. Men visst är de tuffa att titta på.

1ab4a554614348c2c7e0e300cc7a8f13.jpg
Och ha fotkoppling, handväxel, då blir det hardcore på riktigt. Men den vägen tänker jag inte gå. Men visst, balla att titta på är de.

Absolut, customhoj är något av det bekvämaste man kan köra, och som pendlingsfordon några mil om dagen skulle jag absolut kunna ha en sån.

En bonus är ju att dom ju gärna får ha väskor som man kan slänga ner ett par liter mjölk och en limpa i när man passerar affären
Jag talade med en Customägare i Fisksätra en dag när han tagit ut Customen (japansk).
Han hade en kompis och dom brukade köra några turer på sommaren. Längst var upp till ett fik i Norrtälje. Ryggen håller inte för längre.
Man sitter ju utan möjlighet att enkelt resa sig lite i sadeln när gupp närmare eller vägen bara är för gropig. Utan det blir ryggen som får ta stötarna.
En kollega med Harley i Göteborgstrakten härstämmande från Kiruna föreslog jag köra "hem" på semestern. Nej han föredrog bil. Det var för jobbigt med Harleyn.
Varifrån har du GuW fått att det är bekvämt köra Custom ?

Hur är ni skapta som tycker att det är bekvämt att sitta på ryggen och ha fötterna framför händerna?
---
Hur fan sitter ni i bilen/på kontoret/ vid matbordet ni som måste ha fötterna bakom arslet och knäna under hakan och kuken klämd mot något för att sitta bekvämt?

Varifrån har du GuW fått att det är bekvämt köra Custom ?
Från dom mil jag har kört, och lite från erfarenheter av dom som kör tusen mil om året med customhojar.

Brorsan har säkert kört 10 tusen eller mer på sin Harley

Han körde Umeå-Berlin med en övernattning, han och hans ex körde Umeå-Gotland non stop flera gånger.

Men det spelar ingen roll, det var en pendlarhoj det handlade om så kanske 5 mil i sträck...

Hur fan sitter ni i bilen/på kontoret/ vid matbordet ni som måste ha fötterna bakom arslet och knäna under hakan och kuken klämd mot något för att sitta bekvämt?
Både i bilen och vardagsrummet har jag stöd för låren och behöver inte ha benens tyngd på fötterna och arslet. Jag har dessutom ett ryggstöd som lutar bakåt och således tar vikt. På min gamla Dragstar saknades de detaljerna. Det fanns inte heller någon möjlighet att avlasta ryggslutet genom att spänna benen och omfördela vikten eftersom arslet var för nära marken.

En streetfighter eller klassisk nakenhoj är mer anpassad för att ge föraren möjlighet att variera körställningen.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back