Köptips? Enda kravet är att det är en snygg hoj

Är ju lite svag för café stuket, känns som Thruxton och RE 650 ligger närmast just nu iaf. Som sagt, det ska vara lite jävligt att åka hoj😉 service intervaller på RE ska kollas!
Glömde en sak. Trajorna av Thruxton/Bonneville 865-generationen är känsliga för vägsalt. Blanka fälgar, motorblock i alu kan få en hel del fula fläckar av salt. Har sett hojar som förvarats utomhus på skärgårdsöar (vi talat västkusten nu) som fått ”dålig hy”. En hoj med lackat block och lackade fälgar står sannolikt emot saltet bättre.

Är inte lite av grejen med hoj att det ska vara obekvämt och jävligt?
Man vill ju inte att folk ska titta på en och tänka att ”guuud va han ser bekväm ut asså”, utan småkillar ska vinka i beundran samtidigt som deras småskrämda lattemorsor ska lämnas med blandade känslor och tveksamhet över sitt egna val till livspartner.

När man kliver in på kontoret och Bengt storögt frågar ”körde du sporthoj hit i detta vädret din jävla galning?!?”, ja, det är då man vunnit i livet.
This!!
Kör min bantrimmade Miata nedcabbad till jobbet varje dag.
Pendlade med en BMW boxer RS i min ungdom.

Jag är lite svag för Royal Enfield Classic 500, den har gått ur tiden (undrar om det är utsläppsregler på 500-motorn). Det har kommit en ny med deras 650-motor som jag skulle välja som pendlare :)

CBR250RR -90.

127fcd318cc60340302b9f7daf19dedb.jpg

Jag har pendlat på en Shiver 750 i några år. Har varit pålitlig hittills iaf. Snygg? Ptjaaa... Den är italiensk så inte hemsk iaf. Och den har bara 100 ytterst timida ponnies och är jobbig i hastigheter över 180, och går ändå inte så mycket fortare än så ändå. :hihi

Jag har pendlat på en Shiver 750 i några år. Har varit pålitlig hittills iaf. Snygg? Ptjaaa... Den är italiensk så inte hemsk iaf. Och den har bara 100 ytterst timida ponnies och är jobbig i hastigheter över 180, och går ändå inte så mycket fortare än så ändå. :hihi
Faktiskt haft en sådan, trevlig hoj men inte vad jag söker, nu är posör ledordet.

Trident 660 eller 800? 🤔
Modern hoj i liiite retro-stuk iaf.

Utseende är naturligtvis tycke och smak men vanliga människor, och motorcyklister utanför detta forum, tror det är en "SportHoj" jag kör. Att folk kan vara så okunniga och lättlurade! :hihi
Helkåpa är trevligt i landsvägshastighet och gör den lättare att tvätta, bra för pendling då det vanligtvis inte går att välja vädret. Med handtagsvärmare kan du komma till jobbet när det är lite kyligt och låta dem bli impade av de varma handtagen. Oxfords Sport liknar original och värmer gott. :tummenupp
1766401566728.png

Men det finns nackdelar naturligtvis. :rodnar Dåligt drag under 3 tusen, min började dra olja redan efter 20 tusen mil och, precis som ägaren, gillar den inte het sommarvärme i låga hastigheter.

Köper man billigt, gammalt och skruvar själv kan man få problem men klarar jag av det så borde det inte vara svårt! :hej:crash:krama

Var inte enda kravet att det skulle vara snyggt??

Cagiva Mito

08a103afb7b73a93eb2c674ee7883d12.jpg

Ducati 996

2429c934a6edf1605ea4221946c1ff11.jpg

MV F4

6dcb4cfb273639bb61dda6f435fffbbb.jpg
Jo, tanken har slagit mig, har ju aldrig haft en ren sporthoj och sporthojar är ju om något posörhojar för de flesta. 45 år i Sthlm, hittar jag något snyggt, hyfsat modernt och driftsäkert med hygglig premie?

Jo, tanken har slagit mig, har ju aldrig haft en ren sporthoj och sporthojar är ju om något posörhojar för de flesta. 45 år i Sthlm, hittar jag något snyggt, hyfsat modernt och driftsäkert med hygglig premie?
Aprilia 660, ovanligt bra sittställning med orginalstyret för att vara sporthoj, med clipon blir det mer "jobbigt". Farthållare, inte fel när man pendlar!

En posörhoj mao.
Den här ? :)
1766407987323.png
Från

Varför inte, pendlade in i Sthlm city med en Panigale 959 en säsong, gick hur bra som helst (kanske liiite varm ibland..) Dock kan jag bestämt avråda från en 916 (har haft en sån också..) det är den absolut mest obekväma hoj som finns - ingen för pendling! 😊

Själv alternerar jag mellan min Speed Twin och GSX-R1000 numera, det går utmärkt att både hålla superputs och pendla i motsats till vad en del tror. 😊

Båda är superfina objekt och till salu så det är bara att komma förbi och välja vilken du vill ha 😉

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back