Gp shift Ducati 2024

Panigale2024

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2025
Hoj
Panigale 2024
Hej,

Är nyligen ägare till en Panigale v2 - 2024.

Jag vill ändra om till gp shift då jag är van vid det tidigare från bankkörning. Men jag hittar bara kit för årsmodell 2020-2023. Exempel länk nedan. Om jag förstått det rätt så är årsmodell 2020-2024 detsamma i spec. Så förstår inte riktigt varför jag inte hittar go shift till årsmodell 2024 😊 någon som har koll på detta?

Hej,

Är nyligen ägare till en Panigale v2 - 2024.

Jag vill ändra om till gp shift då jag är van vid det tidigare från bankkörning. Men jag hittar bara kit för årsmodell 2020-2023. Exempel länk nedan. Om jag förstått det rätt så är årsmodell 2020-2024 detsamma i spec. Så förstår inte riktigt varför jag inte hittar go shift till årsmodell 2024 😊 någon som har koll på detta?

Ganska troligt att de inte uppdaterat info på hemsidan. Söker du på artikelnumret 96580241AA så får du upp ex denna sida som säger att prylarna passar på 2024

Ganska troligt att de inte uppdaterat info på hemsidan. Söker du på artikelnumret 96580241AA så får du upp ex denna sida som säger att prylarna passar på 2024
Tack! 🙏 ja du verkar ha rätt!

En annan tanke, har inte tummen mitt i handen men är heller ingen macgyver… 😊

Det bör väl inte vara några större problem att kunna byta det där själv va? Någon som har erfarenhet?

Har gjort det själv på Yamaha tidigare men då var det enklare ingrepp än på Ducatin vad det verkar.

Tack! 🙏 ja du verkar ha rätt!

En annan tanke, har inte tummen mitt i handen men är heller ingen macgyver… 😊

Det bör väl inte vara några större problem att kunna byta det där själv va? Någon som har erfarenhet?

Har gjort det själv på Yamaha tidigare men då var det enklare ingrepp än på Ducatin vad det verkar.
Inte på din modell men erfarenhet att mecka med quickshiftern på min egen Ducce säger mig att det är hur lätt som helst. Typ tre skruvar att lossa. Kan krävas lite justerande av vilken spline sätter den på och/eller justerskruven på brytarkontakten för rätt ingrepp men tänker att du är van vid detta om du kört så mycket bana att du föredrar rejsväxling?

Inte på din modell men erfarenhet att mecka med quickshiftern på min egen Ducce säger mig att det är hur lätt som helst. Typ tre skruvar att lossa. Kan krävas lite justerande av vilken spline sätter den på och/eller justerskruven på brytarkontakten för rätt ingrepp men tänker att du är van vid detta om du kört så mycket bana att du föredrar rejsväxling?
Tack för svar 🙏 jo principen är detsamma mot när jag justerat tidigare på Yamaha. Men skillnaden tidigare är att jag i inte behövt
Köpa något kit utan har då bara lossat och vänt 180grader och dragit åt runt splinesen.

Men tack för svar, ska beställa och ge mig på detta, återkommer med resultatet senare 😁

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back