Känner du igen denna blinker(s)?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Dessa blinkers låg nånstans i garaget i tio år sen hittade jag dem och tyckte att de passar på gamla hojar, jämfört med original är de jättesmå men ändå jättestora. Som en liggande liten snusdosa ungefär. Men jag vill ha fler. Ett vagt minne är att de kommer från tiden runt 2015 när försäljningsrekord efter försäljningsrekord skedde med mellanklass typ 650cc semi-sura kåplösa Kawasaki ER och Yamaha MT toppade listorna.

Någon som känner igen dessa blinkersarna och vet vilken hoj de kommer ifrån

Bifogat

• IMG_4004.jpeg
    IMG_4004.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 53
Ta ett par bättre bilder ur olika vinklar (snett framifrån)och gör ett bildsök via google eller chatgpt - men se till att inte få med för mycket av hojen
Jag försökte men fick inte mer än detta förslag 1765058634589.png

De är väldigt lika de på min Suzuki Freewind, satt säkert på flera av Suzukis hojar på den tiden. Typ gammal Vstrom eller liknande.

20251202_112039.jpg

En xj6a 2010 diversion F. Delar förmodligen blinkers med R6a som nämnts tidigare :)

Ardeton riksdaler per par är rätt billigt!
Men det bli väl lite frakt också ?
Precis som när jag sökte en ny backspegel till GSX1300R år 2022/23, fanns ej org från Holland annars 1500kr/st. Hittade ett par (V+H) för om jag minns rätt 338kr från Aliexpress inklusive frakt och moms och då ingick de två gummina som ska sitta mellan speglarna och kåpan på hojen. :)

Man får vara lite på sin vakt med kopiorna.
Beställde nya blinkers till min TW200 på eBay.
Såg exakt ut som originalen på bild, och även vid en första anblick när jag hade dom hemma.
Men stor skillnad på innanmätet, betydligt ”rackligare” och även glasen var av tveksam kvalitet.
Det tråkigaste var dock att gängan var mindre, och den gängade delen var kortare.
Så dom var tyvärr oanvändbara, så nu letar jag andra ersättare.

Man får vara lite på sin vakt med kopiorna.
Beställde nya blinkers till min TW200 på eBay.
Såg exakt ut som originalen på bild, och även vid en första anblick när jag hade dom hemma.
Men stor skillnad på innanmätet, betydligt ”rackligare” och även glasen var av tveksam kvalitet.
Det tråkigaste var dock att gängan var mindre, och den gängade delen var kortare.
Så dom var tyvärr oanvändbara, så nu letar jag andra ersättare.
Min -87 hade såna här tror jag, hyfsat billiga här

Bifogat

• IMG_4009.png
    IMG_4009.png
    1 MB · Visningar: 15
Ja jag hade ju för mig att de kom från någon körskolehoj! Tack, säkert billigare ”till den” än R6 fast det är samma😁
Happy to help :krama Positivt är att dem är flexibla och stryktåliga, har trott att man fuckat upp något när man klämt sig igenom trånga passager (dörröppningar :tungan) och tryckt till dem duktigt, men de verkar bara böja sig och sedan studsa tillbaks till ursprungligt läge :va Finemang för min del :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa