Ny logotyp Öhlins

Öhlins utveckling är väl ett helt separat företag dock?
Precis, det redogjorde ju @Alatalo för. Och där kan jag köpa att man har en annan logo för att separera verksamheterna. Men då skulle dom ju ha behållit den gamla, väl inarbetade, ut mot kund, den som säger jävligt bra exklusiva grejer. Nu blev det bara en logo i mängden, som inte betyder nånting.

Alltså, vem bryr sig om Öhlins logga, förutom deras egen marknadsavdelning?
Klisterlappar på hojen är inte effekthöjande..tror jag.

Precis, nya Loggan är ful, men det är det minsta bekymret.
Frågan är vad dom kommer att göra med produkterna?

Ska vi tro att dom kör varumärket i botten, inser att dom nått botten och antingen säljer till Kina, eller gör en reboot och tar tillbaka en blågul logga och försöker bygga upp ryktet igen?

Det är ju inte ett skitföretag som har köpt dom, men det är inte direkt "the warm and fuzzies" av ett familjeföretag med stolthet heller...

Ännu ett företag som hoppar på trenden med platt profil i svart-vitt. Varenda fordonsmärke är ju så här idag. Platt och grått. Allt likformigt monokromt.

Det är inte effekten man vill ha, utan cheyerna! Och då är trosfuktaremblem viktigare! 😂

Den nya loggan ser skräp ut. Saknar helt personlighet.

Det är inte effekten man vill ha, utan cheyerna! Och då är trosfuktaremblem viktigare! 😂

Det är väldigt få cheyer som blir såsiga i yxhugget av motorcyklar och motorcykeldelar.

Ska du åt den effekten är det loggor för svindyra handväskor du ska ha på hojen....

Kanske passagerarsadel från Louis Vuitton kan fukta geggvecket på någon förortsbrud.

Det är väldigt få cheyer som blir såsiga i yxhugget av motorcyklar och motorcykeldelar.

Ska du åt den effekten är det loggor för svindyra handväskor du ska ha på hojen....

Kanske passagerarsadel från Louis Vuitton kan fukta geggvecket på någon förortsbrud.
"Geggvecket" 😂😂😂 Det var fan längesen man hörde det oerhört erotiska uttrycket😂

Har jobbat på Öhlins tidigare och strax innan Kent gav upp företaget. Var som Ådalen 1931, tyvärr... Fruktansvärd arbetsmiljö och hunsade anställda. Massvis med "mellanchefer" som såg till att Kenta inte visste hur det var "på golvet", och förstår nu hur arbetare i "Kina-land" har det... Men kvaliteten går inte att klaga på... Jo, förutom att jag skulle slutprova/besiktiga redan efter 3-4 dagar på detta jobbet och var när 70% hades sagt upp sig, tidigare anställda. Tack för ordet! PS. Var kul att se alla hojar som skulle utrustas med original Öhlinare innan dom kom ut på marknaden.

Last edited:
Jag tycker att det är ett stort misstag att byta logga, i alla fall till den intetsägande dito som tagits fram. Det både försämrar den där tydliga starka loggan, och till en stor del förkastar sitt arv. Det där starka tydliga som är intimt förknippat med varumärket och dess kvalitet.
Nu vill men göra om det till en feg mellanmjölk, eller snarare lättmjölk.
Och kvar blir bara ett ”jaha?”.

NEEEJ Hur fan ska man se den där? den gamla såg man ju på 1 sek på långt håll. Som att göra coca cola svart / vit

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back