Tips: SVT sänder live från Gotland Grand National i morgon lördag den 25 oktober mellan kl 12:25-16:15

Har aldrig fattat grejen med att skita ner sig i ett lerhål.
Taskig barndom eller vad är grejen? Förklara för en som
inte kan se storheten med Enduro.
Det är ju självklart, man får köra hoj så hårt man vågar på en sträcka som inte ser likadan ut varannan minut.
 
Räknades årets bana som "torr hård enduroslinga" ?

Jag har sett några klipp där flytväst och snorkel skulle ha ingått i utrustningen...
 
Hjältar gör det inte enkelt för sig…vet inte vad det är för hoj men ser ju som något större vilket borde vara tungt även i torrt före.
 

Bifogat

  • IMG_3378.jpeg
    IMG_3378.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 38
  • IMG_3382.jpeg
    IMG_3382.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 33
  • IMG_3384.jpeg
    IMG_3384.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 33
  • IMG_3385.jpeg
    IMG_3385.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 33
  • IMG_3386.jpeg
    IMG_3386.jpeg
    871.6 KB · Visningar: 33
Last edited:
Blir att leta på tuben efter klipp ifrån motionsklassen, och framförallt ADV 600 och andra roliga klasser med tanke på förhållandena :)

Såg hela SVT sändningen och den var lite svår att följa. Blev spännande på slutet när toppen fick problem med sina cyklar, läkande kylare och batteri som gav upp mm.
 
Sista startgruppen på fredagen hade det tufft på fredagen….
Motion +60 , damer o advenuture
Det var lerigt från start
De var tvungna att ”fixa” banan innan lördagens race …
 
Du får lirka ur honom vad han tycker om T7an som endurohoj, för han måste väl ha kört i torrföre?

Var en gubbe som skrev på GGN officiella facebook sida att ADV hojar inte var speciellt lämpliga på endurospåret (han syftade på årets GGN).
Det var inte helt populärt då han snabbt blev ifrågasatt :)
 
Undrar hur han höll dem torra nog för att kunna tändas?
Det finns enkom pelican cases för cigg paket, så det är nog inget problem, men hur undvek han att bli övergrävd av passerande motorcyklar medans han rökte?
 
Jag körde 89, 90 och 91.
På senare år har jag haft lite tankar på att åka ner igen men nu försvann alla såna tankar.

Nu har jag hunnit se de första 2 timmarna av tv-inslaget och större delen av banan ser ju ganska okej ut.

Antagligen jävligt halkigt då det är blött även på de "torra" sträckorna och kalksten i botten men inte "oframkomligt".
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top