Hur många mil körde du i dag?

Blev bara en halv Tammer men ett väldigt trevligt samtal med ägaren till Afrikatvillingen från 2024 gjorde resan väl värd. Automatväxlat och en massa olika program som gör att man kan ställa in hur mycket ställ man vill ha. Köra med ställ och på bakhjulet kräver fullgas så det är en omställning jämfört med den andra tvåhjulingen på bilden.

20251008_182908.jpg

Blev bara en halv Tammer men ett väldigt trevligt samtal med ägaren till Afrikatvillingen från 2024 gjorde resan väl värd. Automatväxlat och en massa olika program som gör att man kan ställa in hur mycket ställ man vill ha. Köra med ställ och på bakhjulet kräver fullgas så det är en omställning jämfört med den andra tvåhjulingen på bilden.
Ni var på "apoteket" alltså. Det ser man tydligt. :)

1760021834408.png

Var ner till götet på arbetsresa tidigare i veckan, tyvärr så körde jag sossecontainer, men så syntes många hojar runt på vägarna faktiskt.
Och, bara enstaka GS, där fanns Härliga Davidsson (blä), en hel del retros å nakenhojar, och till och med en och annan sportis. :)

5-6 mil i det fina höstvädret med denna underbara maskin!

Bifogat

• IMG_1270.png
    IMG_1270.png
    5.7 MB · Visningar: 19
  • IMG_1271.png
    IMG_1271.png
    5.5 MB · Visningar: 18
  • IMG_1272.png
    IMG_1272.png
    5.6 MB · Visningar: 18
Idag blev det nästan 60 och 1500mil för säsongen passerades. Knappt ont någonstans!! Sen är gula glas rena trolleriet, blir flertalet grader varmare och man tror knappt vad man ser när de åker av. Väl använd 30-lapp!
Milen spenderades mrstadels i östra blekinge med någon detour in i Kalmar län. Mycket kust och skärgård idag. Enastående!
Mör och väldigt belåten med en av de sista dagarna för säsongen…för mig.

2 mil fördelat på dotterns CFmoto och min lill-duke som kördes till ett garage för vintern.
Kallt att köra nakenhoj nu, saknade ruta och handvärmarna på storebror. 😁
Storebror får vara hemma för det går nog att jobbpendla någon vecka till. 👍

Blev 28 idag. Betydligt svalare. Glömde min windstopper, dvs regnjackan. 3 län idag också. 4 förresten. Blekinge, Kronoberg, Kalmar och Skåne län.
Man får vara glad för varje tur! Glad också att de har 98 oktan i Lönashult!

Bifogat

• E6481AFA-05CF-4DE7-BE64-1A29E9E10969.jpeg
    E6481AFA-05CF-4DE7-BE64-1A29E9E10969.jpeg
    2.1 MB · Visningar: 12
Ni var på "apoteket" alltså. Det ser man tydligt. :)

View attachment 521920

Stämmer, det var Ruskträffen i helgen så det inhandlades några trevlig drycker att inmundiga när jag inte njuter av en kopp te! :tummenupp

1760280812543.png

Allt är nära så här långt söderut så det blev inte så många mil. Runt 200 var vi som tyckte detta var trevligt!

Stämmer, det var Ruskträffen i helgen så det inhandlades några trevlig drycker att inmundiga när jag inte njuter av en kopp te! :tummenupp

View attachment 522070

Allt är nära så här långt söderut så det blev inte så många mil. Runt 200 var vi som tyckte detta var trevligt!
Det måste ha varit ovanligt bra väder?

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...