Vilken rolig hoj för offroad?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Eftersom jag börjat bli sugen på en lätt och rolig hoj att köra utanför asfalten med, undrar jag vad som vore en lämplig leksak för en sån som jag?
En bit över medellängd och sisådär 88 kilo lätt.
Söker en stark och driftsäker och billig pryl i så fall.

Har lattjokört 250-cross för länge sen...mycket länge sedan 🦣

701 Enduro/KTM 690/Gas Gas 700, rolig både på asfalt och utanför vägen. Se till att ECU är flashad och att det sitter en annan pipa på.

Suzuki DR 650 är lämplig.
Jag som har en vill protestera våldsamt. Den är för klumpig för vissa stigar. Visst är den smidigare än en KTM 1290, men det säger inte så mycket.

Jag vände på en kabelgata häromdagen för att motlutet verkade för besvärligt (och för att killen högst upp i backen med gröna kläder och röd mössa hade en bössa i händerna).

- Tackar, och varför den?

Billig, robust, tål din storlek, allt (ALLT) finns att köpa på eftermarknaden osv.

Är budgeten stor finns många hojar men för 15-20 skulle jag köpa antingen en sådan eller en BMW f650 som dessutom har ABS.

Eller varför inte en äldre Transalp?

Med vänlig hälsning,

Tackar för alla tipz såhär långt : )

Något ur de här båda sökningarna som verkar klokt vad gäller mil, skick, typ o årsmodell?
Tänker om ni kunniga vet om någon särskild årsmodell av viss typ är att föredra?

Dom gamla hojarna är gamla(surprise), tunga och slöa med svårfunna problem. Men hos många lever nog rosenskimrande minnen kvar. Köp en några år begagnad enduro från känd tillverkare. Dom väger ingenting, har kraft efter behov och kräver nästan inget underhåll förutom det vanliga. Insprutning och mapswitch gör livet fint.

Tackar för alla tipz såhär långt : )

Något ur de här båda sökningarna som verkar klokt vad gäller mil, skick, typ o årsmodell?
Tänker om ni kunniga vet om någon särskild årsmodell av viss typ är att föredra?

Av de listade så tveklöst denna:

Absolut inte den roligaste/lättaste cykeln men i princip skottsäker och funkar överallt!

Jag hade gått på wr250n som du har där. Låg effekt så ska du ut i skogen så åker den inte ifrån dig.
Eller 200 EXC:n.

Det är gamla hojar så dom kan ju vara slitna osv osv osv.

Av de listade så tveklöst denna:

Absolut inte den roligaste/lättaste cykeln men i princip skottsäker och funkar överallt!
- Inte lätt och inte rolig..hm..övertygande argument där ; )

Nyheter
MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen