Fördomar - stämmer de? Utred, motbevisa!

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Mina 10 typiska fördomar, inte tagna på stort allvar iof : )

1. Bögar läspar
2. Lebbor är manshaftiga och/eller korthåriga
3. Hårdtatuerade är kriminella och opålitliga
4. Personer med tätt mellan ögonen är lömska
5. Personer i foppacrocs är trash
6. Pratsjuka är i behov av gruppkram
7. Influence-följare har klen självbild
8. Idol-deltagare lever på bekräftelse
9. Nakenhojförare vill framstå som busiga o tuffa.
10. De som inte gillar ljusa öltyper om sommaren är s.k. öl-posörer.

Okey, jag är inte homofob, jag har en nakenhoj, jag gillar/de Erasure, Accept, Pet Shop Boys, Culture Club, Robin S. osv.. och o jag har en gaddning.

11. Personer med namn som slutar på Y är i högre grad potentiellt bus än de med andra namn.

1. Ingen bög jag träffat har läspat.
8. Gäller väl alla med "sociala medier" i allmänhet och influencers i synnerhet.

1. Bögar läspar
2. Lebbor är manshaftiga och/eller korthåriga
3. Hårdtatuerade är kriminella och opålitliga
4. Personer med tätt mellan ögonen är lömska
5. Personer i foppacrocs är trash
6. Pratsjuka är i behov av gruppkram
7. Influence-följare har klen självbild
8. Idol-deltagare lever på bekräftelse
9. Nakenhojförare vill framstå som busiga o tuffa.

Okey, jag är inte homofob, jag har en nakenhoj, jag gillar/de Erasure, Accept, Pet Shop Boys, Culture Club, Robin S. osv.. och o jag har en gaddning.
1. Det finns ju en så kallad gay voice. Läspar vet jag inte däremot. Och det är ju tillräckligt väldigt förekommande för att vara en så stark arketyp att alla känner igen den.
2. Ungefär hälften är det, andra hälften är istället antingen som heterokvinns eller hyperfeninina.
3. Eller mesiga hipsters som gråter om man använder elaka ord.
4. Ja, men bara för att alla personer är lömska.
5. Tacka vet jag trätofflor. Det är bara redigt folk!
6. Pratsjuka är importerat. En riktig svensk lider i tysthet!
7. Japp. Alla på sociala medier till och med!
8. Existerar den skiten fortfarande?
9. Mycket tuffare att framföra hoj naken!
10. Åbro Original, för de som gillar att ölen alltid smakar sådär. :hihi

11. Personer med namn som slutar på Y är i högre grad potentiellt bus än de med andra namn.
Ingen fördom.

Många förknippar Y-namnen med arbetarklass, busar och kriminalitet. Förra året visade en studie på Stockholms universitet att fördomen faktiskt till viss del stämde. Det var 2,5 gånger högre risk för en Conny eller Ronny att hamna i fängelse som för en Per eller Mikael.
1759394677879.png
Göteborgs-Posten
https://www.gp.se › nyheter › sverige

1. Det finns ju en så kallad gay voice. Läspar vet jag inte däremot. Och det är ju tillräckligt väldigt förekommande för att vara en så stark arketyp att alla känner igen den.
2. Ungefär hälften är det, andra hälften är istället antingen som heterokvinns eller hyperfeninina.
3. Eller mesiga hipsters som gråter om man använder elaka ord.
4. Ja, men bara för att alla personer är lömska.
5. Tacka vet jag trätofflor. Det är bara redigt folk!
6. Pratsjuka är importerat. En riktig svensk lider i tysthet!
7. Japp. Alla på sociala medier till och med!
8. Existerar den skiten fortfarande?
9. Mycket tuffare att framföra hoj naken!
10. Åbro Original, för de som gillar att ölen alltid smakar sådär. :hihi
- 1. Fundera på den för det har stämt vääääldigt ofta när jag pratat med bekanta om det fenomenet. Läspande är mycket vanligt bland gaygrabbar.

1. Ofta men inte lika ofta som dom har gayvoice, som egentligen bara är någon utslätad stockholmsdialekt men med annan intonering.
2. Förekommer absolut, men det är inte så vanligt som folk tror, men dom sticker ut mycket.
90% av lebborna du möter vet du inte ens om att dom är lebbor/bi, och det är inte heller som många tror att dom parar ihop sig en fem och en butch, jag antar att om två tjejer gillar att meka i traktorer har dom ett gemensamt intresse, liksom om båda gillar smink och handväskor.
3. Samma sak där, alla tatuerade är inte kriminella, men (nästan) alla kriminella är tatuerade (sen har man olika brytpunkt för vad som är en kriminell, fortkörare? Hembrännare?)
4. Ingen åsikt i frågan, har aldrig tänkt på det
5. Det är som dåliga flickor, skönt att sätta på hemma, men inget man går på stan med...
6. ....eller terapi
7. Ja, ofta, men det finns ju många typer av "influencers"det finns ju "Bosse testar billiga svetsar från biltema, Lidl och Ö&B", och det finns "Tindra testar läppglans från Sephora och gör ett H&M haul"
8. Inte bara Idoldeltagare, men det är ett utmärkt exempel.
9. Ingen åsikt i frågan, jag vill se lite motorcykel och inte bara plast men snygga toppkåpor är ju min grej (se profilbild)
10. Snobberi inom alla områden är ghej, men visst väljer jag bort dom sämsta fulölen (som ofta är ljusa) , men jag dricker gärna ljust öl

Väldigt lite homofob, har hoj med toppkåpa, gillar väldigt olika musik, har ingen tatuering trots att jag blivit erbjuen gratis både av en jäkligt duktig tatuerare på firma, och av en jäkligt duktig och seriös hobbytatuerare (jag har sett alla hennes tatueringar, okej någon i början var inte 100 och behövde fyllas i sen, men dom var estetiskt bra)

Ger mig bara på den här för jag har råkat ut för den. Det känns inte som att det här gäller "ljus öl" (ofta typ lager/wit) utan att det är jävla corona/hoegaarden och liknande. De gillar jag aldrig :) Men fly mig en bäsk lager så är jag glad (även på vintern). (det finns wit jag gillar iofs, berliner weisse är fint också)

Det jag verkligen motsätter mig är folk som dricker godtycklig dryck "för att man ska det", alltså det är inne. En period var det IPA, tror att det börjar gå över kanske men jag är inte ute så mycket längre så jag kan säga något om det.

Ingen fördom.

Många förknippar Y-namnen med arbetarklass, busar och kriminalitet. Förra året visade en studie på Stockholms universitet att fördomen faktiskt till viss del stämde. Det var 2,5 gånger högre risk för en Conny eller Ronny att hamna i fängelse som för en Per eller Mikael.
View attachment 521669
Göteborgs-Posten
https://www.gp.se › nyheter › sverige
Stämmer.

Har närstående som jobbat inom socialtjänsten/polisen/vaktbolag. Alla bekräftar.

Ger mig bara på den här för jag har råkat ut för den. Det känns inte som att det här gäller "ljus öl" (ofta typ lager/wit) utan att det är jävla corona/hoegaarden och liknande. De gillar jag aldrig :) Men fly mig en bäsk lager så är jag glad (även på vintern). (det finns wit jag gillar iofs, berliner weisse är fint också)

Det jag verkligen motsätter mig är folk som dricker godtycklig dryck "för att man ska det", alltså det är inne. En period var det IPA, tror att det börjar gå över kanske men jag är inte ute så mycket längre så jag kan säga något om det.
- Har två kompisar som alltid börjar kvällen med ett par kolsvarta finklass-öl som luktar beskt till bortre orienten. Mustiga och fylliga så man får skära dem med kniv. Mättande som en trerätters med dessert.
Efter andra ölen och servitrisen frågar om vi vill ha påfyllning, o jag beställer en ljus kall till, hörs mina dryckesbröder: "ah..vi provar samma som han då".
Sen löper det på med ljusa kalla lagersch : )

- Har två kompisar som alltid börjar kvällen med ett par kolsvarta finklass-öl som luktar beskt till bortre orienten. Mustiga och fylliga så man får skära dem med kniv. Mättande som en trerätters med dessert.
Efter andra ölen och servitrisen frågar om vi vill ha påfyllning, o jag beställer en ljus kall till, hörs mina dryckesbröder: "ah..vi provar samma som han då".
Sen löper det på med ljusa kalla lagersch : )
Jag hade gjort det i andra ordningen, men alla får göra som de vill :) (med de smakrika, som jag inte tycker mättar mer än någon annan öl, avd myter, så dövar du smaklökarna så allt som är mindre smakrikt smakar typ hoegaarden)

Jag har jobbat med ungdomar i 40 år. Min fördom är att namnet ”Robin” har en 100%-ig korrelation med den typen av problem som innebär ofrivillig kontakt med sociala myndigheter.

Med vänlig hälsning,

Jag känner bara två, i periferin, men dom motsäger inte din tes....

Vänsterhänta samt mustaschprydda är med stor sannolikhet lagda åt andra hållet.

Tänk dig en Ronny-Conny Jimmysson . Bränd från födsel!
Tack för garvet :rofl Vi får såklart inte glömma Tommy! :fakta

Själv har man blivit räddad från många otrevliga upplevelser pga fördomar :Bugar Har tex aldrig försökt gå fram och mata eller ta en selfie med en sån där stor och stark varelse som kallas björn :tummenupp

Men nuförtiden så vet man ju att stöta på främmande GS gubbar i skogen är betydligt farligare än björnar :hihi

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats