Ungdomsföretag för Motorcykelhandel

Hojkollen UF

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2025
Hoj
1998, Kawasaki, Kawasaki Vulcan 1500 Classic
Hej alla motorcykel älskare! Jag och ett gäng polare bedriver ett ungdomsföretag som utgår på att samla ihop en stor mängd motorcykel annonser så att man sen kan filtrera med våra inprogrammerade filter.

Vi skulle vara otroligt tacksamma ifall ni kunde svara på våran marknadsundersökning på google formulär!

Tack i förhand. Gänget bakom Hojkollen UF

Hej alla motorcykel älskare! Jag och ett gäng polare bedriver ett ungdomsföretag som utgår på att samla ihop en stor mängd motorcykel annonser så att man sen kan filtrera med våra inprogrammerade filter.

Vi skulle vara otroligt tacksamma ifall ni kunde svara på våran marknadsundersökning på google formulär!

Tack i förhand. Gänget bakom Hojkollen UF
Klart.
Men jobba lite på grammatiken :)

Jag tänker att jag behöver lite svarsalternativ och inte bara ett fritextsvar. Jag kan gissa mig till vilket typ av filter ni jobbar med men inte helt, så beskriv gärna med ett exempel så blir det lättare. Det lär också hjälpa er i sammanställningen då ni har ett antal svarsalternativ som alla svarar på.

Annars är nog risken att jag på frågan om vilka filter jag vill ha är ”alla”. Eller så blir det en väldigt lång lista med alla olika saker jag vill kunna söka ut i kombination.

Jag tänker att jag behöver lite svarsalternativ och inte bara ett fritextsvar. Jag kan gissa mig till vilket typ av filter ni jobbar med men inte helt, så beskriv gärna med ett exempel så blir det lättare. Det lär också hjälpa er i sammanställningen då ni har ett antal svarsalternativ som alla svarar på.

Annars är nog risken att jag på frågan om vilka filter jag vill ha är ”alla”. Eller så blir det en väldigt lång lista med alla olika saker jag vill kunna söka ut i kombination.
Tack för din insikt! Jag kommer att ta tillvara på ditt råd i framtida marknadsundersökningar.

Klaga inte på språket nu gubbar. Var glada för att han kan formulera sig och få fram sitt budskap.

Idag ser de flesta frågeformulär ut så här inom MC:

FRÅGOR

1: Eyyyyy mannen, har du hojen?
2: Bruschan, vad har du tjackat grejorna?
3: Vilken hoj är mest grisch?
4: Suuueeei, sweet mannen!
5: Vil ken MoTor Cy kel tycker du Är Bä-st?

Obs, ironi, inte menat till TS som gör ett bra jobb.

Håller med om förslaget om att lägga upp olika alternativ. Det gör det enklare att svara (samtidigt som det såklart även begränsar).

Man får inte gör det för svårt att svara, då ids folk inte. Som t ex jag.

- Ska jag ägna flera minuter åt att fundera på dessa frågeställningar? Nä, jag har annat för mig, tänker jag, och stänger ned enkäten.

Så tror jag att många tänker. Men med ett (stort) antal förberedda alternativ, samt möjlighet att lägga till egna förslag som fritext så kommer ni att få fler och bättre svar.

Hade det funnit 10-15 alternativ att kryssa i så hade jag svarat snabbt och lätt, samt lagt till sådant som är viktigt för mig men jag kunde se att ni inte hade med.

Ett tips bara, från en som jobbat med kommunikation i olika former och vid många tillfällen funderat på mänskliga beteenden bakom tangentbordet. :)

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats