Kaos på E18 – hundratals motorcyklister stoppar trafiken

Polisen borde bara spärra av båda ändarna, säga åt folket att ställa sig i diket och sedan köra vägvält över hojarna.

Jävla idioter

Hur var det nu? Beslagta och förverka.

Ifall kreativa konstaplar i sällskap av assistanskåren börjar ta och lasta upp ett gäng hojar så kommer förundersökningsledare och åklagare ha fullt upp ett bra tag.

Ajdå här var det dålig sammanhållning i hojåkarcommunityt
Bara sura gamla gubbar kvar.... 🙄
1752347680342.png

Ja, de drog till sig onödig uppmärksamhet som hojåkar communityt inte behöver.
Nej, ingen blev skadad.
Nej, i det stora hela så gör deras verksamhet varken till eller ifrån. Lagar kommer stiftas och beslut kommer fattas på andra grunder än deras verksamhet eller existens.
Det finns klart större hot mot motorcyklismen än ett gäng ungdommars (nåja 20-40 åringar) gruppkörning. Bensinhojar kommer ändå vara förbjudna och utfasade om några år.
Att aktivt vilja förstöra eller beslagta hojar för att man kört i grupp och stuntat lite medans man stängt av vägen (med hänsyn för andra trafikanter) är ganska lågt och taskigt.

Att aktivt vilja förstöra eller beslagta hojar för att man kört i grupp och stuntat lite medans man stängt av vägen (med hänsyn för andra trafikanter) är ganska lågt och taskigt.

Om dom hade sökt tillstånd (och fått)för att stänga av vägen och gjort så medelst orange omledningsskyltar så hade jag givetvis inte haft något emot verksamheten som sådan.

Men nu var man ju bara ute efter att jävlas med trafiken, precis som våtmarksmiffona.

Då borde polisen nöd-avliva hojarna på plats och lasta dom med timmerkran på lastbilar och köra dom till nersmältning

Det måste ha varit det gänget som dånade över Lidingöbron fram och tillbaka i natt. Det var ett jädra liv en stund tills polisen kom och skingrade skaran. Vi bodde på hotellet Villa Foresta och hade första parkett. 👍

Om dom hade sökt tillstånd (och fått)för att stänga av vägen och gjort så medelst orange omledningsskyltar så hade jag givetvis inte haft något emot verksamheten som sådan.
Enligt dom i HD så var ju räddavåtmarkenmiffornas aktion laglig och inte sabotage. De rök ju bara på ohörsamhet mot ordningsmakt.
De hade ju inte heller sökt tillstånd.
Således är det ju ok att stänga av motorvägen om det är en demonstration inom demonstrations/yttrandefrihetens tecken.
Det räcker ju med att de säger det är för stöd av gråsparven i Värnamo eller vad som helst så är det inte sabotage att stänga vägen.
Kommer ordningsmakten och säger åt dem att flytta sig är det bara rulla någon km och köra igen.

Otippat att kränkta bittra surgubbarna dyker upp och kräver hårda tag mot hojligisterna som inte utsätter andra för mer störning än prideparader och miljöaktivism :lol

"Tillstååånd! Dom har ju inget tillståååånd!" :rofl

Hur många här kommer ihåg initiativet på Barkarby i "forntiden"? Syftet var att upplåta litet asfalt att busa på avskild från övrig trafikmiljö. På så sätt göra det litet säkrare för alla.

En bra grej som enskilda myndighetspersoner sabbade, enligt vad jag minns.

Ni som minns bättre kanske kan hjälpa mig?

Jag är mitt tidigare inlägg till trots inte anhängare av att beslagta och förverka fordon för enstaka trafiklagbrott om inget annat av kriminell karaktär förekommer. Ifall nån trodde det. Däremot är möjligheten att beslagta och förverka fordon ett bra verktyg för ordningsmakten, men ska inte användas i onödan.

Otippat att kränkta bittra surgubbarna dyker upp och kräver hårda tag mot hojligisterna som inte utsätter andra för mer störning än prideparader och miljöaktivism :lol

"Tillstååånd! Dom har ju inget tillståååånd!" :rofl

Prideparader har tillstånd, och miljöaktivisterna ska pepparsprayas och släpas av vägen så fort som möjligt.

Idioter ska hanteras.
Deras brottsredskap ska tas ifrån dom och förverkas

Prideparader har tillstånd, och miljöaktivisterna ska pepparsprayas och släpas av vägen så fort som möjligt.

Idioter ska hanteras.
Deras brottsredskap ska tas ifrån dom och förverkas
Miljöaktivisterna ska enligt dina egna argument absolut inte pepparsprayas och släpas av vägen så fort som möjligt med tanke på vad HD nyligen fastslagit :fakta

Hur tar man ifrån någon en motorcykel när de kör runt på den? :va Svaret är prejning :smashaDet svaret är ur ett samhällsperspektiv en ogynnsam lösning på problemet buskörande motorcyklister :hihi Polisen har bevisligen gjort helt rätt bedömning i detta fall då man slipper rubriker såsom "ung och skicklig motorcykel stuntare död efter brutal polisprejning" :tummenupp

Hur många här kommer ihåg initiativet på Barkarby i "forntiden"? Syftet var att upplåta litet asfalt att busa på avskild från övrig trafikmiljö. På så sätt göra det litet säkrare för alla.

En bra grej som enskilda myndighetspersoner sabbade, enligt vad jag minns.

Ni som minns bättre kanske kan hjälpa mig?

Jag är mitt tidigare inlägg till trots inte anhängare av att beslagta och förverka fordon för enstaka trafiklagbrott om inget annat av kriminell karaktär förekommer. Ifall nån trodde det. Däremot är möjligheten att beslagta och förverka fordon ett bra verktyg för ordningsmakten, men ska inte användas i onödan.
Det var ju både på Barkarby och Bromma, men det dog väl bland annat för att hela Mellansveriges poliskår var där och gjorde flygande besiktningar mm, så att folk blev avskräckta.

Är de bara ute för att få folk irriterade på motorcyklister eller finns det någon tanke bakom?
Ah, där tror jag du sätter fingret på en stor fråga: hur folk förhåller sig till beteenden som är både roliga för utövaren och jobbiga för omgivningen på en och samma gång.

Antagligen tyckte dom det var en kul grej. Att dom orsakar badwill för mc-kollektivet och kostar skattepengar i form av polisbevakning är nog inget dom ligger sömnlösa över.

Omogna killar utan konsekvenstänk, alltså. Samtidigt har jag lättare att ha överseende med den sortens avvikande beteende än med dom där som klistrar fast sig i vägbanan för ett högre och ädlare syfte. Som jag minns det var det åtminstone kul att vara omogen, och de flesta av oss har varit det nån gång, så det går att relatera till.

Miljöaktivisterna däremot verkar ta sig själva på alldeles för stort allvar för min smak.

Tycker jag att man skall koka lim på någon av kategorierna? Nä. Men båda är egoistiska, uppmärksamhetssökande, och ställer till det för sin omgivning.

Back