Hojresor 2025?

Finns det gitarrer där? (Som om inte öl och bastu skulle räcka för minneslucka)

Mvh

Inte just nu men det går att fixa dit utan problem både akustiska och elektriska och hittar vi nån trummis på vägen så fixar jag dit ett trumset med eller, hur är Hannuse på att spela trummor? Kanske en trummis talang vi inte vet om? Skulle utfallet bli riktigt bra får vi väl ta en tvådagars och spel in en skiva dag två för den möjligheten finns ju med 😉

Blev lite inspirerad att spela nu, för övrigt har denna bas en stark koppling till sporthojar då den nu mer bortgångne legenden Tjosken sytt detta axelband.

20250420_191839.jpg

Åhhh så många tankar om 2025!
Köra till södra Frankrike i maj? Centralmassivet och sedan bergen nedåt Medelhavet?
Köra de schweiziska alppassen som jag missade i höstas p g a dåligt väder?
Flyga till Bergamo, hyra hoj och köra i Dolomiterna och Sydtyrolen?
Flyga till Barcelona, hyra hoj och köra i Pyrenéerna?
Flyga till Malaga, hyra hoj och köra i Andalusien?

...behöver bestämma mig innan det blir vår! :)
Många bra ideer!! Har du fattat beslut nu? Något som jag tror jag tänker inkludera i sommar är detta:

Verkar som man kan ta både ett och två glas vin innan man kör hemåt (i Frankrike):

Last edited:
Många bra ideer!! Har du fattat beslut nu? Något som jag tror jag tänker inkludera i sommar är detta:

Är inne på samma tanke. Har nu bokat Stena till Kiel och tillbaka två veckor senare.
Vercors eller centralmassivet? Eller ännu hellre, båda två. Fast jag har bara två veckor på mig och vill inte bränna Autobahn tur och retur utan hellre köra småvägar ute i "spenaten". Sådant tar tid men är mycket trevligare.

Nu har jag också bokat biljett till Tyskland. Åker Trelleborg, Rostock den här 10 juni och fortsätter sedan till Slovenien.
Efter Slovenien är det lite diffust, men troligtvis Italien, Österrike och Tyskland norrut och sen en liten avstickare till Tjeckien.

I morgon bordar jag färjan till Kiel :tummenupp Kör autobahn till Teplice i Tjeckien första dagen. Efter det så får vi se:cool: En lös och väldigt öppen plan, är att ta mig ner genom Balkan till Nordmakedonien, norra Grekland. Nya däck och mellanservice gjord(y)
Nu är man taggad:banana

Last edited:
I morgon bordar jag färjan till Kiel :tummenupp Kör autobahn till Teplice i Tjeckien första dagen. Efter det så får vi se:cool: En lös och väldigt öppen plan, är att ta mig ner genom Balkan till Nordmakedonien, norra Grekland. Nya däck och mellanservice gjord(y)
Hur många dagar räknar du med att vara borta? Känns som en bra resplan.

Ett tips om du säkert redan vet. Jag brukar oftast ta puttgarden-rödby hem eftersom inte vill boka förmycket. Köper man biljetterna på nätet innan istället för att göra det i hamnen så sparar man 180kr. Lätt att glömma när man sitter och vill komma hem

Hur många dagar räknar du med att vara borta? Känns som en bra resplan.

Ett tips om du säkert redan vet. Jag brukar oftast ta puttgarden-rödby hem eftersom inte vill boka förmycket. Köper man biljetterna på nätet innan istället för att göra det i hamnen så sparar man 180kr. Lätt att glömma när man sitter och vill komma hem
Räknar med drygt 3 veckor, men det är ganska öppet.
Jag brukar ta Rostock - Trelleborg hem. Räcker oftast att boka dagen innan och blir dessutom billigare. Färjan är framme i Trelleborg 21.15, så är hemma vid tolvtiden.

Blir helt klart avigt sjuk.

Du har inte funderat på Göteborg-Kiel?
52 mil mindre att köra. Kortare stäcka i Sverige.
Kiruna?
Ursäkta sent svar! Jag tar bil och släp ner till el Stockholmo! Sen håller vi det öppet hur vi gör på hemvägen. Dock har vi ändrat lite i resrutten och skippar Zakopane för att åka ner till Österrike, sen tillbaka upp för att titta på Motogp Brno. Men tack för tipset :)

Räknar med drygt 3 veckor, men det är ganska öppet.
Jag brukar ta Rostock - Trelleborg hem. Räcker oftast att boka dagen innan och blir dessutom billigare. Färjan är framme i Trelleborg 21.15, så är hemma vid tolvtiden.
Tar du inte Trelleborg - Rostock? Tycker den färjan är det perfekta valet om man som mig har en dagsresa i Sverige för att komma dit. Trycka i sig båtens frukostbuffé och sen lägga hakan på tanken, så är man i Österrike samma eftermiddag.

Tar du inte Trelleborg - Rostock? Tycker den färjan är det perfekta valet om man som mig har en dagsresa i Sverige för att komma dit. Trycka i sig båtens frukostbuffé och sen lägga hakan på tanken, så är man i Österrike samma eftermiddag.
Nja, den går så knepiga tider. Jag är bekväm med ålderns rätt:mattias:tummenupp

Nja, den går så knepiga tider. Jag är bekväm med ålderns rätt:mattias:tummenupp
Äsch då, kl 22 (23?) är väl inget för en biker!
Med reseutgifterna framför ögona tog jag sovplats under ett bord i restaurangen, den mjuka mattan såg så inbjudande ut - allt i sann budgetanda! 🥱
Nåt år hittade jag t.o.m. en soffa som inte var upptagen, rena lottovinsten!

Visst, men då ska du ta dig dit först. För mig som bor i Göteborg, 500 meter från färjeläget ,så är det inte ett bättre alternativ på något sätt.

Som alternativ till Rødby-Puttgarden alltså…

Bor man i Götet åker man väl direkt till Fredrikshavn och brassar söderut.

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...