Kopplingsgrepp infästning XR

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Efter min olycka och en tid av immobilitet
thumbnail_IMG_5327.jpg
så är abstinensen större än smärtan så jag har linkat ut i garaget för att syna skadorna.
Och såklart så klarar sig en lill-gris betydligt bättre än husse...

Det uppenbara är väl kopplingsgreppinfästningen (är det ens ett ord...?) - gärna komplett i kitt med musöron.
Var finns det vettiga inköpsställen till det?

Är någons google-fu bättre än min?
250616b.jpg
250616c.jpg
250616d.jpg

Efter min olycka och en tid av immobilitet
View attachment 516877
så är abstinensen större än smärtan så jag har linkat ut i garaget för att syna skadorna.
Och såklart så klarar sig en lill-gris betydligt bättre än husse...

Det uppenbara är väl kopplingsgreppinfästningen (är det ens ett ord...?) - gärna komplett i kitt med musöron.
Var finns det vettiga inköpsställen till det?

Är någons google-fu bättre än min?
View attachment 516878
View attachment 516879
View attachment 516880
Kanske svårt att hitta orginal, men här finns en del att välja på
eller @Grandell kanske

Knäet var ok. Jag har fått en spiralfraktur i underbenet som behövde spikas o skruvas ihop.
Så man har lyft knät och spikat i en märgspik genom hela smalbenet och skruvat ihop den från olika håll.
Bifogar en röntgenbild.
Får inte stödja på foten förrän 6 v efter op (halva tiden kvar) sedan ska det börjas belastas.
Läkaren var hyggligt optimistisk till att merparten av all tidigare funktion kommer återställas men jag antar att framtiden får utvisa det.
Grymt drygt är det och jävlars vad begränsad man är!
Skönt att ha blivit av med gipset iaf.

IMG_5367.png

Bifogat

• IMG_5366.png
    IMG_5366.png
    2.2 MB · Visningar: 3
Passar på och fråga rörande ersättning.
Hade de föga poppis Stygg-Hansa som fb och jag har fått 10800kr för ”sveda o värk” samt ersättning för alla sjukhusbesök, läkemedel etc
Ska man stillatigande acceptera eller…?

Är du ute efter ett original grepp? Jag menar annars finns det ju gott om eftermarknadsprylar hos din närmaste handlare.
Jag har ju gott om grepp från slaktade crosshojar men inget XR original och inga såna handtagsskydd.
Funkar med eftermarknadsprylar så länge man kan köpa ihop med musöron så jag vet att det passar ihop.
Har du ngt bra tips på inköpsställe månde…?

Hade de föga poppis Stygg-Hansa som fb och jag har fått 10800kr för ”sveda o värk” samt ersättning för alla sjukhusbesök, läkemedel etc

Du ska tänka på att du har rätt till förlorad lön och det är ju här du har mycket att hämta mot att bara ha sjukersättningen. Tänk på att ta med övertid, jour och övriga tillägg om du har sånt då jag kraschade så räknade lönekontoret ut ett snitt från föregående år på jouren och de veckor som jag skulle haft jour fick jag ersättning för dessa.

Funkar med eftermarknadsprylar så länge man kan köpa ihop med musöron så jag vet att det passar ihop.
Har du ngt bra tips på inköpsställe månde…?

Jag tror att de flesta handskydd numera sitter med egna fästen men jag använder inte handskydd själv och har egentligen ganska dålig koll.

Jag har avtal med både Knobby och Duell om inte din närmaste handlare kan hjälpa dig.

Jag tycker det låter jäkligt snålt. Fick själv en blåtira av en skitunge som försökte sno mina hörlurar för drygt tio år sen, och för det fick jag 7500 för sveda och värk. Acceptera inget just nu, men begär ut alla journaler så att du kan styrka skador. Nu hoppas vi du läker ihop helt, men bara några procents invaliditet medför att du kan göra helt andra anspråk. Finns en hel del medlemmar på forumet som varit i likande situationer, och säkert en hel del gamla trådar på temat också.
Men framför allt, krya på dig.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...