Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Gör du det för 2 paket kaffe?
🤔

Jag skulle göra det åt mig själv, om jag ville ha hojen.
Eventuellt prova nötskalsblästring av cylindrarna också.

Sedan kan jag leva med lite flammig alu ett tag tills det har jämnat ut sig igen.
Vill man ha knullputs på grejerna får man köpa nytt/dyrt

När man köper nått man egentligen inte vill ha...

"Köpte hojen för ett år sedan , har inte hunnit hämta , så jag kan inget om den. Den är seriöst byggd och ska klara besiktningen med annan baklampa, som givet medföljer Killen som byggt hojen, är det upphämtning hos. Saknar dragkrok å kärra själv."

Har för mig jag postade förre årets annons med

"Köpte hojen för ett år sedan , har inte hunnit hämta , så jag kan inget om den. Den är seriöst byggd och ska klara besiktningen med annan baklampa, som givet medföljer Killen som byggt hojen, är det upphämtning hos. Saknar dragkrok å kärra själv."

Häftigt bygge! Det syns nästan inte alls att baklampan är en ficklampa som hålls av två klockarmband, att choken(?) är ett växelreglage från en cykel eller att sargen runt tändningsnyckeln är från en fotogenlampa.

Om man var till att fråga byggherren om denna så gissar jag att det förhatliga ordet "steampunk" skulle återkomma i minst varannan mening.

"skön stance" han känner säkert till Dave Kindig.

Så mycket kreativitet att det svider.

Upplägget är speciellt: man skall betala 12.000 i Väsby, och sedan köra till Delsbo? eller Bjuråker(!) för att hämta hojen hos någon annan människa...?

Är inte bedragarbibelns första vers:
Om något verkar för billigt så är det värt att undersöka närmare?

"Hej, välkommen! Är det du som har tagit över Raparius handpenning? Kan jag få se kvitto på det? Bra! Då är det bara de resterande 108.000.- som jag vill ha kvar att betala.
Har du dom i släpkärran?"

Ingen förtjänar påhopp. :mattias

Distanstolerans och prisdito är ofta bara geografiskt betingad.

Med vänlig hälsning,
Ok, jag korrigerar värdeordet "påhopp".
Det var min inbyggda matchningsfunktion, som är ungefär lika träffsäker som vilken datingapp som helst, som triggades.
Så inget påhopp, bara en hyfsat träffsäker identifiering ;)

Priset går inte att klaga på, men väl skrivningen om att den är "spärrad och reggad som moped". Jo tjena.
1000033298.png
1000033297.png

Priset går inte att klaga på, men väl skrivningen om att den är "spärrad och reggad som moped". Jo tjena.
View attachment 516505
View attachment 516507

Han har nog bara dålig koll.
Den verkar vara nerstrypt till de nya reglerna för lätt mc. Det är ju nästan som en moped. 😁

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show