Ryssland ska vinna kriget med motorcyklar! Eller inte...

Inte direkt någon "nyhet" om man läser lite mer än vad vår fantastiska inhemska opartiska media säger om saken :hihi

rrbikebike.jpg

Taktiken är såklart helt absurd för oss i väst då den innebär ett vårdslöst medvetet risktagande :dummer Sen kanske västvärldens militär också använt sig av motorcyklar nån gång, nån stans, vem vet :va

Vi får iaf njutbara artiklar och inlägg i diverse medier medan de oändliga Orcherna plockar territorium :huvet Äsch, strunt samma, dags att dra ut en sväng med en riktigt skön limegrön lirare tillhörande bataljon 636 :hojsmilie

Inte direkt någon "nyhet" om man läser lite mer än vad vår fantastiska inhemska opartiska media säger om saken :hihi

View attachment 514282

Taktiken är såklart helt absurd för oss i väst då den innebär ett vårdslöst medvetet risktagande :dummer Sen kanske västvärldens militär också använt sig av motorcyklar nån gång, nån stans, vem vet :va

Vi får iaf njutbara artiklar och inlägg i diverse medier medan de oändliga Orcherna plockar territorium :huvet Äsch, strunt samma, dags att dra ut en sväng med en riktigt skön limegrön lirare tillhörande bataljon 636 :hojsmilie.

Det har ju gjorts några gånger rent historiskt. Det har sällan varit en bra idé att använda som någon sorts kavalleri för att anfalla befästa positioner.

1746122947726.png
1746122985453.png

View attachment 514282

Vi får iaf njutbara artiklar och inlägg i diverse medier medan de oändliga Orcherna plockar territorium :huvet Äsch, strunt samma, dags att dra ut en sväng med en riktigt skön limegrön lirare tillhörande bataljon 636 :hojsmilie
Ska den vara Lime-grön så hyr en sån här
1746135588514.png

Det har ju gjorts några gånger rent historiskt. Det har sällan varit en bra idé att använda som någon sorts kavalleri för att anfalla befästa positioner.

View attachment 514284
View attachment 514285
Kreativitetens skapelser :rofl

Mjo drönare har inte gjort förutsättningarna bättre där heller direkt, man får helt enkelt börja köra supersport så man kan dra ifrån drönar helvetet :hihi

Men med tanke på att det just nu pågår köttfärs mangling runt Pokrovsk så är det kanske inte i just sådana situationer motorcyklarna briljerar, där brukar diverse rör och tunnlar vara att föredra :smasha

Man kanske kan glida monkey bike genom gasledningar :unsure:

Ska den vara Lime-grön så hyr en sån här
View attachment 514299
Hahaha nädu :rofl De där brutalt imponerande maskinerna får dagens deprimerade ungdom ta vara på :lol Speciellt när de åker omkring och spränger saker och skjuter varan i huvudet :kulspruta Här föredras smällar och smatter i avgasrör istället för på människor, men kalla mig gammaldags :tummenupp

Ju fler ryssar de skickar ut på hojar de färre behöver vi bry oss om sen. Antar att det är Kina som förser dom med CFmotos. Då funkar dom iallafall i några minuter. Bevisade att fungera i strid kan dom skriva i reklamen sen! 💪

Ge inte KTM några ideer nu, Elm.

Ser två möjliga scenarier här:

1. Ryssarna fastnar i oändliga garantidiskussioner med KTM och har inte tid att kriga mer

2. KTM-s garantiansvarige råkar ramla ut genom ett fönster på tolfte våningen varpå garantiåtagandena sträcks ut till tio år förutsatt bruk i ”för evigt ryska områden”.

Med vänlig hälsning,

Motorcykel används av alla militärer skulle jag säga, kanske inte i frontlinjen men används gör de. MC-ordonnans liksom.
Jänkarna har dieselmoppar om jag inte missminner mig. (hade iaf)

Motorcykel används av alla militärer skulle jag säga, kanske inte i frontlinjen men används gör de. MC-ordonnans liksom.
Jänkarna har vad jag vet slutat använda multifuel-hojen och kör en batterihoj för delta force nu istället, och de var tydligen nöjda med den för att det går att köra närmare objektet utan att bli hörd på dem.

Vad gör en MC-ordonnans 2025? Att vidarebefordra meddelanden är ju knappast deras kärnuppdrag längre.

Vad gör en MC-ordonnans 2025? Att vidarebefordra meddelanden är ju knappast deras kärnuppdrag längre.
Transportera materiel, personer och information.
Kan tänka mig att det kan vara smidigt att leverera en ny radio med MC-ordonnans om den gamla gått sönder och det behövs en ny snabbt utanför normala lastbilsleveranser, exempelvis.

Dom rekryterar iallafall till det fortfarande. Samma gamla tvåtaktare dock. Fast uppdaterade med lite modernare tändsystem tror jag.

Transportera materiel, personer och information.
Kan tänka mig att det kan vara smidigt att leverera en ny radio med MC-ordonnans om den gamla gått sönder och det behövs en ny snabbt utanför normala lastbilsleveranser, exempelvis.
Ok, personbefordran, sker det i praktiken? Hur många mc-ordonnanser har vi svenska armén? Gissar inte särskilt många?

Ok, personbefordran, sker det i praktiken? Hur många mc-ordonnanser har vi svenska armén? Gissar inte särskilt många?
Jag har ingen aning hur vanligt det är med personfrakt, och det är ju en civil frivilligkår så armén har nog ganska få.
Vi har kanske några medlemmar i FMCK här på forumet som kan svara bättre?

Vi har få soldater överhuvudtaget men det kallas numera Fordonssoldat och tror inte armen publicerar statistik över det (hoppas inte). Förr gick väl ryska "tavelförsäljare" och ringde på hos alla stridspiloter så vi får väl anta att allt som går att få tag på hamnar i Putins arkiv. https://jobb.forsvarsmakten.se/sv/utbildning/befattningsguiden/gu-befattningar/forare/

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti