uncletom
Gudomlig sporthojare
Det är väl bara att vända sig till kineserna, dom har säkert en massa reservdelar till sina KTM-kopior där borta.Ropa inte hej förrän du är över bäcken…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl bara att vända sig till kineserna, dom har säkert en massa reservdelar till sina KTM-kopior där borta.Ropa inte hej förrän du är över bäcken…
Nä, fler än en av dem har väl gått i konken till och med?Knappast oväntat att man har svårt att få tag på delar från underleverantörer när man lämnat dem hängande i ovisshet i ett halvår samt bara betalat en bråkdel av det man är skyldig.
Min gamla mountainbike är en KTM tror det är ungefär 10 år sedan jag köpte den. Då min lokala mc firma (som då sålde KTM motorcyklar)tog hem och sålde några. Den har fungerat felfritt och ett tag cyklade jag ganska mycket mtb slingor i skogen.Vill man ha en tvåhjulig KTM men utan att riskera att deala med ett bolag på fallrepet kan man även kontakta KTM fahrrad men då får man trampa själv.
Bolaget kände sig tvungna att publicera en notis om att de inte har något med KTM AG/Pierer Mobility att göra och att deras finanser och produktion är i god ordning ända sedan de skildes åt från original-KTM 1992 när bolaget körde i diket förra gången (de producerar tydligen flera hundratusen cyklar om året, oklart var de säljs dock, har aldrig sett någon).
![]()
Clarification - KTM Bikes
Since 1992, KTM AG (part of Pierer Mobility AG) and KTM Fahrrad GmbH have been two completely independent and autonomous companies. Therefore, there are neither economic nor corporate links to Pierer Mobility AG or KTM AG. Therefore, the negative news of the last few days about KTM AG (Pierer...www.ktm-bikes.at
Min gamla mountainbike är en KTM tror det är ungefär 10 år sedan jag köpte den. Då min lokala mc firma (som då sålde KTM motorcyklar)tog hem och sålde några. Den har fungerat felfritt och ett tag cyklade jag ganska mycket mtb slingor i skogen.
Knappast oväntat att man har svårt att få tag på delar från underleverantörer när man lämnat dem hängande i ovisshet i ett halvår samt bara betalat en bråkdel av det man är skyldig.
Det förstås. Men hur ser det ut för t ex Husqvarna och Gasgas då? Tuffar dom på som vanligt, eller är dom också drabbade av KTMs lilla 'felräkning'?Precis.
KTM’s enda problem är inte heller att de nu har svårt att få fram delar. De har ju också tappat ganska mycket kompetens under den turbulenta tiden. Dels genom anställda som fick gå. Dels genom underleverantörer man mer eller mindre avsiktligt skickat i kånken. Dels genom underleverantörer som fortfarande lever men inte vill ha med KTM att göra igen…
Det förstås. Men hur ser det ut för t ex Husqvarna och Gasgas då? Tuffar dom på som vanligt, eller är dom också drabbade av KTMs lilla 'felräkning'?
Så dom dras med i stormen?Det är KTM med annan färg på plasten.
Mvh
Så dom dras med i stormen?
Jag förstår det, men är dom alltså drabbade av KTMs problem med? Är det samma fabriker och samma leverantörer då?Det är samma företag men olika varumärken.
Mvh
Tittar du på 690/gasgas 700 och husqvarna 701 så är allt lika förutom färg på plast/ram och detaljer typ som att gasgas har gjutna fälgar på sm-varianten så ja det är samma hojar i olika tappningJag förstår det, men är dom alltså drabbade av KTMs problem med? Är det samma fabriker och samma leverantörer då?
Eller ifall KTM 'dör', kommer Husqvarna och Gasgas fortsätta?
Ja, t o m om det är trickfilmat, eller bara AIAllt kan säljas med mördande reklam på världsstjärnor som hoppar en överviktig orange gris över en pickup i Moab.
Om märkena dör eller blir upp köpta av någon annan är omöjligt att veta nuJag förstår det, men är dom alltså drabbade av KTMs problem med? Är det samma fabriker och samma leverantörer då?
Jag förstår det, men är dom alltså drabbade av KTMs problem med? Är det samma fabriker och samma leverantörer då?
Precis, nu hänger jag verkligen inte med. Men låt inte det hindra hypotesen ifall KTM går under, går då även Husq och Gasgas under också? Eller är dessa två märken oberoende av KTM?Alltså du verkar ju inte alls förstå.
KTM är en tillverkare. Vilken färg produkterna har är inte intressant i sammanhanget.
Hva och Gasgas är exakt samma hojar med mycket små detaljändringar (typ fjädring eller design av kåpa (890/901) byggda av samma delar i samma fabriker.
MV Agusta var ett annat varumärke som ägdes av KTM men det var helt andra hojar i andra fabriker och det märket såldes ju i slutet av 2024.
Mvh
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025