Hur många mil körde du i dag?

18 mil idag och 22 igår. Man måste ju passa på när det är 19-20 grader varmt redan i april!

Dagens tur blev en liten runda i sydvästra Västergötland och norra Halland. Inget sensationellt nytt utan välkända vägar, men sträckor som jag inte har kört sedan i höstas. Gott nog!

Gårdagen ägnades åt ”kör Göteborg-Alingsås-Göteborg så krångligt som möjligt och undvik E20”. På det viset stannade trippmätaren på knappt 22 mil istället för de vanliga 10 (5+5).

Fikapaus längs väg 156 idag på Blommigt & Prickigt nära Hyssna. https://blommigtochprickigt.se/sidor/bagericafe
View attachment 512690

Bensträckare igår nära Kobergs slott (som kan anas i bakgrunden) strax söder om Trollhättan. https://sv.wikipedia.org/wiki/Kobergs_slott
View attachment 512692

Kör man mc får man fika, det har i alla fall jag hört från säker källa. På Café Torpet i Skepplanda. https://cafetorpet.se/
View attachment 512694
Glömde en sak! Dagens och gårdagens vårtecken längs vägen:
- Vitsippor, i mängder på vissa platser
- Citronfjärilar, 8 st
- Insekter som smackade in i hjälmen, 4 st. Av dessa 4 satt 3 st rätt in i visiret... :(
- Tussilago, 1 st bara (fast jag var i Skåne förra helgen, där fanns det massor)
- Personer med bar överkropp eller bikini i sina trädgårdar, 4 st (2-3 april, märk väl!)

Igår:
Älvsjö-Rosenhill, ToR, FZ1:an.
5 mil med lite omväg.
Hade för mkt kläder på mig.

3 mil. Kom till Kållered 14:45. Där stod trafiken still. Svängde av för ta backen upp och sedan vänster mot Lindome-Hällesåkers. Där stod trafiken still så jag rundade alla butikerna och körde hem. Jag måste välja tider och vägar lite bättre :7peta!
Men skönt komma ut och se att jag själv fortfarande orkar dra upp Busan ur garaget ! :)

Last edited:
19mil premiär plus premiär för sambon och mig på mc.
Varmt i solen men inte luften....
Mora-Vansbro-Malung-Mora med fika på Vansbro Konditori
View attachment 512858
Då åkte ni förbi Yttermalung där jag är född! (Eller eg. På Malungs sjukstuga som inte finns numera)

Åkte 3-4 mil med TDMen i och runt stan.

Polisen kör trafikvecka igen. 13 kontroller före lunch och ungefär samma efter. Fast det var nog endast ett lokalpolisområde, Södermalm.
Såg en, motsatt riktning. 🙂
Kan det vara en sk tillfällig "Visitationszon". Säkert befogat !

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti