L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Han har flyttat från den lägenheten.Är det inte dags att betala tillbaka snart?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han har flyttat från den lägenheten.Är det inte dags att betala tillbaka snart?
Egentligen en helt onödig diskussion av den enkla anledningen att för i "alla" större butiker är vid elavbrott personalens viktigaste uppgift att tömma butiken innan nödbelysning slocknar.Jag vet inte hur långa elavbrott det brukar vara där du bor men ja, dom är vanligen över inom några minuter uppåt en kvart men jag hade strömavbrott flera timmar under mellandagarna utan att bli utan mobiltelefon.
Du pratar hela tiden om ett det där strömavbrottet i Höganäs, alltså nåt som händer en gång vart 20e år eller nåt sånt?
Inser du att hela diskussionen började med inlägget där någon påstod att man inte får sälja alls så snart kassaregister är ur funktion?
Och nu tvingas jag sitta här och tjafsa om händelserna som är så ovanliga att dom knappt existerar. Bara för att jag motbevisa det påståendet.
Egentligen en helt onödig diskussion av den enkla anledningen att för i "alla" större butiker är vid elavbrott personalens viktigaste uppgift att tömma butiken innan nödbelysning slocknar.
Av säkerhetskäl. Det går ju tex inte evakuera en släckt butik vid brand.
Tobakisten i Höganäs är en unik butik eftersom den har glasfasad mot Köpmansgatan, vilket ger butiken ljus samt ger tobakisten exponering av allt, den lilla kyldisken med färskvaror, godistorget. Chips , läsk, tidningar. tobak. Men de flesta butiker i min omgivning i Majorna Gbg har sina gamla fönster täckta med affisher. All belysning är elektrisk.
Så när strömmen gått är det färdigsålt. Det går inte ha kunder i mörkret.
Vilka butiker i din närhet kan hålla öppet under strömavbrott ?
Det är skillnad på att lösa problem och att bara undvika dem.Jag vet inte hur det ser ut hos någon annan men jag är inte hindrad av ett strömavbrott.
Och hade jag en större butik skulle jag nog överväga att dela ut ficklampor i entrén. Alternativt så skulle jag kanske flytta ut färskvarorna och sälja dom utomhus om jag bedömde att dom kunde hinna bli gamla.
Alternativt så skulle jag kanske starta elverket och dra fram lite belysning.
Det jag tar med mig från diskussionen är en bekräftelse på vad jag redan vet, att många vägrar acceptera lösningar och bara ser problemen och närmast verkar vilja slippa engagera sig när det blir problem.
Du är medveten om att kopparnätet avvecklas? Här i stan ska de stänga servicecentret för diverse myndigheter, bland annat skatteverket så fan vet var närmsta hamnar sedan.Ja, om du tycker det är en allt för stor uppoffring för att kunna driva din butik en dag så passar du nog bäst som anställd.
Själv skulle jag inte backa ifrån att sätta mig i bilen och köra till skatteverket 5 mil bort om det behövdes.
Du är medveten om att kopparnätet avvecklas? Här i stan ska de stänga servicecentret för diverse myndigheter, bland annat skatteverket så fan vet var närmsta hamnar sedan.
Tycker du någonstans att det är rimligt med dessa krav när man gör sig oanträffbar?
Vilken tid öppnar skatteverkets kontor i Helsingborg idag?Kopparnätet är redan stängt hos mig och jag har 5 mil till närmaste skatteverk.
Jag vet inte hur det gick till när jag blev skatteverkets talesman sporthoj. Jag har bara påpekat ett felaktigt påstående och nu ska jag tydligen tvingas att förklara allt möjligt som sker på skatteverket, televerket, och div politiska neddragningar.

Jag vet inte hur det gick till när jag blev skatteverkets talesman sporthoj. Jag har bara påpekat ett felaktigt påstående och nu ska jag tydligen tvingas att förklara allt möjligt som sker på skatteverket, televerket, och div politiska neddragningar.
Northvolt begär sig i konkurs.
Trist men inte oväntat.![]()
Du är av någon anledning så förberedd för elavbrott att du tom har eget elverk.Jag vet inte hur det ser ut hos någon annan men jag är inte hindrad av ett strömavbrott.
Och hade jag en större butik skulle jag nog överväga att dela ut ficklampor i entrén. Alternativt så skulle jag kanske flytta ut färskvarorna och sälja dom utomhus om jag bedömde att dom kunde hinna bli gamla.
Alternativt så skulle jag kanske starta elverket och dra fram lite belysning.
...två dagar bara?2002 brann det i en kabeltunnel i Akalla så det var svart i Rinkeby i flera dagar.
Du är av någon anledning så förberedd för elavbrott att du tom har eget elverk.
Jag kan gissa varför.
Men här där elavbrott är så ovanliga att man minns dom, har inte butikerna egna elverk.
Men det kanske kommer.
Antagligen försent.
Ja, sätt fart.Kopparnätet är redan stängt hos mig och jag har 5 mil till närmaste skatteverk.
Förmodligen så avslutades samtalet med:
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |