Dagens bild

yr.no har det bästa vädret.
Detta är för Stockholm, 21-dagars och lite scroll ned. Ser bra ut. 😎
(Ja, jag läser på originalspråk.)
IMG_1272.png

IMG_1273.png

Nu får det vara dags igen.. Men får hålla mig tills helgen och eventuellt tills på tisdagen.

Här på min lilla Yamaha YZF-R6 och framför förare med Honda CBR1000RR och även SuperBikeMag Champion 2023 / tvåa i SuperBikeMag Champion 2024.

Från en kompis på Filippinerna.
Trafikpolishoj eller något privat bolag. De stänger tydligen av trafikljusen där kl 15 och dirigerar manuellt.
Dubbla dubbeldämpare och en rejäl framskärm. Inga passagerarforpinnar utan tilltagna fotstöd. En familjehoj på helgerna.
IMG_1286.jpegIMG_1287.jpeg
En YTX125 Super Gas Saver!

Trafikpolishoj eller något privat bolag. De stänger tydligen av trafikljusen där kl 15 och dirigerar manuellt.
Dubbla dubbeldämpare och en rejäl framskärm. Inga passagerarforpinnar utan tilltagna fotstöd. En familjehoj på helgerna.
View attachment 509431View attachment 509433

Jag tror det är vid hög trafik som trafikljusen ersätts av en polisman som dirigerar fast jag har aldrig blivit riktigt klok på hur dom resonerar där. Det är bara så jag upplever det.
De flesta trafikregler betraktas närmast som rekommendationer.

Dubbla stötdämpare ser man sällan på singel motorcyklar men däremot alltid när dom körs som s.k. tricycle och troligen även habal habal. En tricycle rymmer vanligen 4 vuxna filipinare bak och 2 fram, plus föraren i en tricycle. På mornarna när dom går som skoltaxi tar dom istället 6+3 ungar. Bredvid mig får det vanligtvis inte plats mer än ett barn.
Varannat fordon man ser där är en tricycle.

Med tanke på stötdämparna misstänker jag att den där hojen har gått som tricycle i ett tidigare liv.

Habal habal är mer använda i bergstrakter med sämre vägar, jag har aldrig studerat dom närmare i detalj men jag skulle gissa att även de styvas upp med dubbeldämpare.

Tricycle
DSC_0071_1.jpg
DSC_0073_1.jpg

Habal habal
habal-habal-i-filippinerna-27901107.jpg

View attachment 509431View attachment 509433
Ni som tjatar om att gå ner i vikt, eller skaffa ett lithiumbatteri - skit i det.
Komplettera med fler dämpare/fjädrar.
Bara två här, men nästa år ska jag upp i tre :fyllisar

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back