Sverige idag..

Enligt Göteborgs Posten GP så har NEVS varslat alla på grund av att det finns risk för konkurs.

PROFFS.se är en plats på nätet som riktar sig till lastbilschaufförer.
Där skrevs det om dagsfärsk konkurs av ett större åkeri i Ystad ( inte den första heller )

Även ett åkeri i Ängelholm har drabbats av konkurs.

Det var bara en tidsfråga i följden av att byggföretagen har slagit igen, en efter en.
Tråkigt men jag kan också känna att historien om att Saab tyvärr försvann har pågått i över femton år nu. Det måste vara världshistoriens längsta dödsryckning.

Sverige mår verkligen inte bra och det man kan göra åt det för att rädda sig själv, förutom det vanliga, är att investera i länder som mår bättre.

Igår blev USA börsen för första gången någonsin mer värd än alla andra börser sammantaget.

Enligt Göteborgs Posten GP så har NEVS varslat alla på grund av att det finns risk för konkurs.

PROFFS.se är en plats på nätet som riktar sig till lastbilschaufförer.
Där skrevs det om dagsfärsk konkurs av ett större åkeri i Ystad ( inte den första heller )

Även ett åkeri i Ängelholm har drabbats av konkurs.

Det var bara en tidsfråga i följden av att byggföretagen har slagit igen, en efter en.
Trist, men det företaget har inte existerat i praktiken på länge. Alla anställda kan låta mycket, men det var bara ett tjugotal kvar, typ VD:n, skyltputsaren och vaktmästaren.

Trist, men det företaget har inte existerat i praktiken på länge. Alla anställda kan låta mycket, men det var bara ett tjugotal kvar, typ VD:n, skyltputsaren och vaktmästaren.
Ojdå, finns där inte fler än så, har undrat lite mellan varven men inte varit nyfiken nog att göra efterforskning.

Ojdå, finns där inte fler än så, har undrat lite mellan varven men inte varit nyfiken nog att göra efterforskning.
De gjorde sig av med stora delar av personalen för rätt länge sedan. Sen har jag fattat det som att företaget i princip varit på sparlåga under tiden man försökt göra någon ny deal som nu misslyckats.

Ännu ett aktivistärende. Media går in och tycker något som de inte har någon kunskap om. Helt ointressant med dessa case studies, lyft frågan om det är ett generellt problem, jag litar på säkerhetsbedömningen, precis som med charteregyptierna som media också tyckte och tyckte om, år ut och år in.

Säkerhetsintervju slutet på karriären – efter 30 år

I år är det inte bara Malmö kommun som vill fjäska för skinkvägrarna och slopa hälsningsfrasen ”god jul”…

BC_happy_holidays.png

Varför röstar du på SD?

Jag:

View attachment 507599
Nä alltså nu får de fan skärpa sig.

Dels är dubbelbestraffning osnyggt som fan. Men ok, det kan jag absolut leva med i fall som detta och det är jag säker på att alla utom CH själv kan leva med i just det här fallet.

Däremot ska vi nog vänta med att straffa tills skithögen är dömd.

Nä alltså nu får de fan skärpa sig.

Dels är dubbelbestraffning osnyggt som fan. Men ok, det kan jag absolut leva med i fall som detta och det är jag säker på att alla utom CH själv kan leva med i just det här fallet.

Däremot ska vi nog vänta med att straffa tills skithögen är dömd.
Förklara gärna varför du tycker som du tycker.
Jag förstår det då inte.

Absolut det håller jag med om. Men exempelvis lärare blir avstängda från jobb oftast utan lön när de är misstänkta för något.
Ja men de är ju inte elit? Lärare som tar en elev i armen skall avskedas under förnedrande former. Centerpartistpedofiler finns det andra måttstockar för.

Det är självklart denna pedofil, (obs som fångats på film så detta är ingen misstanke, det är bara inte processat ännu...), ska ha 15 miljoner av skattebetalarna.

När man undrar varför Sverige är så jävla efterblivet, då är det bara att besöka detta forum eller Aftonbladets kommentarsfält så fattar man precis.

Absolut det håller jag med om. Men exempelvis lärare blir avstängda från jobb oftast utan lön när de är misstänkta för något.
På grund av risk för tredje part, och de bör definitivt ha lön under tiden. Sen kan vi göra den återbetalningsskyldig vid fällande dom som ger yrkesförbud. Det vore definitivt vettigt.

Ja men de är ju inte elit? Lärare som tar en elev i armen skall avskedas under förnedrande former. Centerpartistpedofiler finns det andra måttstockar för.

Det är självklart denna pedofil, (obs som fångats på film så detta är ingen misstanke, det är bara inte processat ännu...), ska ha 15 miljoner av skattebetalarna.

När man undrar varför Sverige är så jävla efterblivet, då är det bara att besöka detta forum eller Aftonbladets kommentarsfält så fattar man precis.
Det är olika frågor.

Lärare är i oförtjänt strykklass och både yrket och hela skolan är i gravt behov av renovering.

Politiket har tvärtom för mycket förmåner och för bred gräddfil. Nu har de ju kapat lite i pensionen men den är fortfarande väl generös. Utöver det så hade det varit väldigt klädsamt om de inte gick från politiken till ännu fetare lön inom finansvärlden när de väl slutat. Det är liksom rätt uppenbart att det handlar om mutor...

Inget av detta har med oskuldspresumtion att göra. Inte heller bevisläget spelar någon roll för den även om det såklart är bra att det för en gångs skull faktiskt verkar finnas bevis.

Vi kölhalar folk EFTER att de fått en rättegång där de haft möjlighet att försvara sig.

Annars blir det metoo häxbål av alltihop, vilket historien visar är en rätt kass väg.

Det är olika frågor.

Lärare är i oförtjänt strykklass och både yrket och hela skolan är i gravt behov av renovering.

Politiket har tvärtom för mycket förmåner och för bred gräddfil. Nu har de ju kapat lite i pensionen men den är fortfarande väl generös. Utöver det så hade det varit väldigt klädsamt om de inte gick från politiken till ännu fetare lön inom finansvärlden när de väl slutat. Det är liksom rätt uppenbart att det handlar om mutor...

Inget av detta har med oskuldspresumtion att göra. Inte heller bevisläget spelar någon roll för den även om det såklart är bra att det för en gångs skull faktiskt verkar finnas bevis.

Vi kölhalar folk EFTER att de fått en rättegång där de haft möjlighet att försvara sig.

Annars blir det metoo häxbål av alltihop, vilket historien visar är en rätt kass väg.
Jag håller inte med dig alls och tycker inte det nya ämnet, konspirationsteorin om mutor, varken passar ihop med ämnet i övrigt, eller känns särskilt seriöst.

A-kasseanslutna Unionen medlemmar fick vänta sex månader på första utbetalning förra året läste jag. Pedofilen kan vänta, SD är på rätt sida av historien.

Fick denna av en kompis, har inte kunnat verifiera om det stämmer men känner ju till flera av fallen så den förefaller korrekt.

Varför tar inte etablerad media i denna fråga?

1000040063.jpg

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back