Låter ju som honom iaf https://sverigesradio.se/artikel/4786534Nu var ju inte det klappträt med i Hassan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Låter ju som honom iaf https://sverigesradio.se/artikel/4786534Nu var ju inte det klappträt med i Hassan
Han var en utav medlemmarna i killinggänget som gjorde HassanNu var ju inte det klappträt med i Hassan
Nu måste jag protestera!Han var en utav medlemmarna i killinggänget som gjorde Hassan
Då backar jagHan var en utav medlemmarna i killinggänget som gjorde Hassan
Visserligen har nya vapen varit på gång en tid, men det är för bedrövligt att byråkratiskt krångel med upphandling skall kunna fördröja alltihop så man måste ta in ett annat vapen under tiden.Ja visst ja, vi behöver vapen också, tänkte inte på det.
![]()
Försvarets nödlösning: Akutköper 15 000 automatvapen från USA
Försvarsmaktens standardvapen från Kalla kriget är utnötta – men leveranserna av nya automatkarbiner räcker inte till. Nu har 15 000 ”interimsvapen” beställts direkt från amerikanska armén, kan SVT avslöja. – Vi behöver säkerställa att Försvarsmakten har vapen omedelbart, säger Jonas Lotsne...www.svt.se
Och så tar två busungar och lyfter upp lilla Sara och hänger henne i halsbandet i en av krokarna för att hänga upp kläder i entreen. Fotboja är kanske bättre.....Ja, såna där halsband som ger en elchock ifall dom går för nära gränskabeln.
Har vi ammunition då ? Till dom ?Ja visst ja, vi behöver vapen också, tänkte inte på det.
![]()
Försvarets nödlösning: Akutköper 15 000 automatvapen från USA
Försvarsmaktens standardvapen från Kalla kriget är utnötta – men leveranserna av nya automatkarbiner räcker inte till. Nu har 15 000 ”interimsvapen” beställts direkt från amerikanska armén, kan SVT avslöja. – Vi behöver säkerställa att Försvarsmakten har vapen omedelbart, säger Jonas Lotsne...www.svt.se
Standard 5.56 NATO så det borde vi ju ha.Har vi ammunition då ? Till dom ?

Antagligen exakt samma som för AK5?Hur många patroner per gubbe, jag menar hen ? 210 ptr ? Till utbildning och för strid ?
Kan jämföras med sommaruppehållet 1965, jag blir inkallad till plutonchefen, som jag minns sergeant Aronsson.Antagligen exakt samma som för AK5?
Förvisso är det så men västen anses som ett trygghetsverktyg "säkerhet" och sitter oftast väldigt löst och fladdrar, tischan brukar vara tajtare. Hjälm på lekplatser är ju också "huvudlöst", lätt att fastna. På dagiscyklar så är det väl knappast nödvändigt ändå. Ungar ska lära sig att det gör ont om man gör konstiga

De har ändrat sig nu och ställer in även i Sverige pga. vädret. Förståeligt. Molnhöjden här är typ 50 meter så man hade inte sett något ändå.gp.se idag
Flyger enligt tidtabell i Västsverige
Men på tisdagsmorgonen meddelade man att planerna ändrats, och att de fyra F-35-planen stannar på norsk mark.
”Detta på grund av väderförhållanden runt deras hemmabas. Det innebär också att vi inte flyger alls i Norge idag”, skriver Skaraborgs flygflottilj på Facebook.
– Däremot flyger vi enligt tidtabell i Sverige helt och hållet, säger Lena Bogren, kommunikationschef för F7.
View attachment 507506
Ja jag tittade ut själv när jag såg det och kom fram till ingen ide åka ner till Avenyn, dom skulle passera 13:45 men det var ju mulet.De har ändrat sig nu och ställer in även i Sverige pga. vädret. Förståeligt. Molnhöjden här är typ 50 meter så man hade inte sett något ändå.
Kan ju även tänkas vara lite halvknepigt att flyga i tät formation när man inte ser varandra.Ja jag tittade ut själv när jag såg det och kom fram till ingen ide åka ner till Avenyn, dom skulle passera 13:45 men det var ju mulet.
Tror det är svårare flyga i gles information när man inte ser varandra.Kan ju även tänkas vara lite halvknepigt att flyga i tät formation när man inte ser varandra.
Var något jaktplan som drog över Enköping idag.De har ändrat sig nu och ställer in även i Sverige pga. vädret. Förståeligt. Molnhöjden här är typ 50 meter så man hade inte sett något ändå.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |