Sverige idag..

Min teori är att hela centern (och landsbygden) bara är en kuliss för deras typiska storstadsväljare.

Du menar jag odlar ruccola på balkongen alltså är jag storbonde sällskapet...? Alltså dom där som fått sin uppfattning om lantbruk och bondeliv genom att titta på TV-program likt Hjälp vi har köpt en bondgård och Mandelmann eller någon annan reality-dynga där bönder har tid att dricka vin, baka äppelkaka och kela med kycklingarna...?

Du menar som den här?

Såna där lokala småpåvar och komunaltjänstemän har jag bråkat med och gått runt många gånger när dom försökt hindra mig. Och dom blir alltid kränkta och börjar försöka styra saker utanför vad dom har makt över. Oftast är dom så jäkla inkompetenta så dom tror att dom kan bestämma över privata näringsidkare.

I det här fallet med foodtrucken så skulle jag inte gjort en film utan pratat åkt runt och rekat fram en bra plats på någon privat parkering bensinmack eller liknande. Pratat med ägaren och gjort ett enkelt muntligt avtal.
Ställt upp trucken och börjat sälja.

99 gånger av 100 så kommer den tjänsteman som först nekat plats på kommunens mark komma springande och försöka styra över bensinmackens mark. För det visar sig alltid att det är just dom själva som har några personliga idéer om vad som ska finnas på gatan och även bredvid gatan.
Ofta ljuger dom från första början och hänvisar till högre makthavare men när man börjar gräva och syna korten brukar det alltid peka på en ensam kommuntjänsteman.

Vette fan varför det finns så många av den sorten bland just skattepengsdiare och varför dom orkar lägga så mycket energi på att motarbeta människor som bara försöker försörja sig.

Det gamla bondeförbundet var väl på g att bygga nåt inhägnat och bevakat semesterboende i skåne under WW2........

Sossarna byggde dom, över hela landet.

Centern visar sitt rätta jag igen, jävla äckel.
Såg den där jäveln på St Eriks bron inför valet 2022, borde följt min instinkt.

Det är väl förvisso bra att dom samlas i ett parti, men börjar det vara väldigt många måste man kanske leta ett samband.

Demirok är heligt förbannad, hans kompisar i Iran vill ju godkänna äktenskap med nioåringar.......
Screenshot_20241205-200245~2.png

C satsar i tunnelbanan. :rofl
Jag är så innerligt äcklad av honom. Fatta att vara en vuxen man, förtroendevald politiker, gå på filminspelning och sedan sätta sig och runka framför ett barn på tåget.

Släng honom från Västerbron, kasta med hans avskräde till kollegor och pedofilkompisar också.

Detta är vad vi får med Pride, vulgärliberalism och allt vad våra politiker trycker i halsen på oss.

Kulturkrig är vad det är.

Demirok är heligt förbannad

Det brukar ju sällan vara bra om man vill undvika att nita någon och få en misshandelsdom emot sig...

Jag är så innerligt äcklad av honom. Fatta att vara en vuxen man, förtroendevald politiker, gå på filminspelning och sedan sätta sig och runka framför ett barn på tåget.

Detta parti är ett av de mindre i riksdagen men ändå grovt överrepresenterat med avslöjanden om avvikande sexualiteter, pedofiler och folk som blottar sig och onanerar öppet. Progressiva storstadsmänniskor, som någon sa lite tidigare i tråden...

Tänk på att ta kreditupplysning om du lånar ut din bil till en kompis för om denne har skulder och fastnar i en poliskontroll kan kronofogden mäta ut bilen och sälja den på auktion utan att du har något att säga till om.

Tänk på att ta kreditupplysning om du lånar ut din bil till en kompis för om denne har skulder och fastnar i en poliskontroll kan kronofogden mäta ut bilen och sälja den på auktion utan att du har något att säga till om.

Om jag inte minns fel så handlar det om långvarig utlåning, inte över dagen, som den lagen gäller. Jag kan inte läsa artikeln för att den är bakom en betalvägg.
Och den lagen finns eftersom att folk som satt i system att vara skuldsatta låter bekanta stå som ägare till dyra prylar som de själva sedan är huvudsakliga brukare av.

Om jag inte minns fel så handlar det om långvarig utlåning, inte över dagen, som den lagen gäller. Jag kan inte läsa artikeln för att den är bakom en betalvägg.
Och den lagen finns eftersom att folk som satt i system att vara skuldsatta låter bekanta stå som ägare till dyra prylar som de själva sedan är huvudsakliga brukare av.
I det här fallet handlade det om en tjej som lånade ut sin bil till en kompis ett tag eftersom han höll på och flytta och hon inte behövde den just då. En gammal vän som i grunden verkade vara en bra person, ingen kriminalitet eller så, och hon hade ingen anledning att misstänka att han var skuldsatt. Sen stoppades han i en vanlig poliskontroll som de gjorde tillsammans med kronofogden.

Nu måste hon överklaga genom att gå till tingsrätten och bevisa att kompisen inte haft bilen i besittning, men då kommer bilen redan vara såld på auktion så den kommer hon inte att få tillbaka.

Kanske inte riktigt var för dessa situationer som lagen var tänkt.

Hörde också detta på radion. Det är just för att få bort trenden med "målvakter" osv. Grovt skuldsatta personer ska inte kunna anävnda sig av 'hederliga' för att fortsätta verka för en dekaderande ekonomi, detta gäller på alla nivåer i samhället.

Det är helt klart läge för en revolution av nåt slag, rötan har grott sig in i nog dom flesta ledande positioner, kolla bara på skandalfrekvensen här i Botkyrka.

I det här fallet handlade det om en tjej som lånade ut sin bil till en kompis ett tag eftersom han höll på och flytta och hon inte behövde den just då. En gammal vän som i grunden verkade vara en bra person, ingen kriminalitet eller så, och hon hade ingen anledning att misstänka att han var skuldsatt. Sen stoppades han i en vanlig poliskontroll som de gjorde tillsammans med kronofogden.

Nu måste hon överklaga genom att gå till tingsrätten och bevisa att kompisen inte haft bilen i besittning, men då kommer bilen redan vara såld på auktion så den kommer hon inte att få tillbaka.

Det är väl som vanligt att lagar som tallar på äganderätten alltid kommer drabba oskyldiga.

Det är väl som vanligt att lagar som tallar på äganderätten alltid kommer drabba oskyldiga.
Ja, det är ju därför det blir så principiellt förkastligt i det här fallet. Att staten kan konfiskera en persons egendom på det sättet när denne är helt oskyldig och det inte finns något uppsåt. Visar på hur svag äganderätten är i Sverige.

Men det innebär ju i praktiken att man aldrig kan låna ut en bil till någon annat än för ett specifikt och avgränsat ärende (som enkelt kan bevisas) ifall man skall vara på den säkra sidan. Alternativt att man har för vana att göra regelbundna kreditupplysningar på sina vänner (som kanske inte är vänner längre efter det).

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn