Avbetalning vid köp

Påminner om en som hade musikaffär där jag handlade en hel del grejer, när man var ung och grön och ofta inte hafe koll kunde han säga att den där ska du inte ha du kommer att bli besviken, detta är vad du ska ha och blev mycket affärer under lång tid fram till han stängde. Kunde han inte konkurrera brukade han säga att köpt istället på ert stället.

Han lät också ungar provspela instrument, frågade honom en gång om detta då det kryllade av ungar i butiken han sa "det blir nån repa nån gång men många kommer sen hit med föräldrarna och handlar".

Troligtvis tjänade han hyfsat på att vara ärlig och ha många fasta kunder och få nya kunder tack vare att han var ärlig om än han var affärsman.
Jag jobbade i en butik som tjugoåring ca. Det var många barn som ville testa, titta och känna på produkter.
Strikt förhållningsorder var att detta är framtida kunder, de behandlas som vilken kund som helst
Vidare var det krav från ledningen att kunder som köper extremt lite behandlas väl då om de inte behandlas väl kommer de garanterat inte komma tillbaka den dag de skall köpa något dyrt.
Tycker det var bra lärdomar tidigt i livet för mig, även om det är helt självklart.
 
Jag jobbade i en butik som tjugoåring ca. Det var många barn som ville testa, titta och känna på produkter.
Strikt förhållningsorder var att detta är framtida kunder, de behandlas som vilken kund som helst
Vidare var det krav från ledningen att kunder som köper extremt lite behandlas väl då om de inte behandlas väl kommer de garanterat inte komma tillbaka den dag de skall köpa något dyrt.
Tycker det var bra lärdomar tidigt i livet för mig, även om det är helt självklart.
Barn är en sak, men vuxna gubbar som inte lärt sig att titta med ögonen ska fan hållas kort.
 
Barn är en sak, men vuxna gubbar som inte lärt sig att titta med ögonen ska fan hållas kort.
Om gubbarna kladdar på dig så är det väl bara ge dom ett slag på käften, om du inte gillar det förstås!! :hihi
 
Inte ikväll men vi kan ses en annan dag 😍
Jag återskriver en händelse som en bekant berättade (han gillade fö GoldWing redan tidigt 80'tal).
Han och hans kompisar ville ha stålar och hängde runt bögringen på centralen. De låtsades bli uppraggade, fick halva arvodet i förskott och sjappade sen som en avlöning. En kväll gick det lite snett och gubbfan fick med sig honom in i bilen, lite lätt skitnödig så åkte de iväg men som tur var så stannade de vid ett rödljus och han skrek satan, öppnade dörren och sprang iväg.
Sen blev det slut på det nöjet.....
 
7 likes (japp, såg att ett var ifrån dig) på mitt inlägg på knappt två timmar.
Tror du folk försöker säga dig något Mackan…?
:unsure:
Jag litar helt på att folk som har något av värde att säga säger det.

Men visst vet jag att jag tidvis har en sträv, likt Thåströms röst, stil men tror att många inte tar det så allvarligt heller.

😐😍
 
7 likes (japp, såg att ett var ifrån dig) på mitt inlägg på knappt två timmar.
Tror du folk försöker säga dig något Mackan…?
:unsure:
Jag likar roliga, spydiga och ironiska inlägg och majoriteten här på forumet verkar inte ta det personligt.
HR-folk är nog inte så SH-intresserade...
:hej:krama
 
Inte som privatperson, men vid finansiell leasing av fordon som företagare blev åtminstone förr halva momsen plötsligt avdragsgill. Då är det lönsamt.

Eller så köper man en pickup och lyfter hela momsen😉
 
Man kan se det på olika sätt
 
Man kan se det på olika sätt
Ja det där är väl så man skall resonera om amortering också.
Kan man slå bankräntan minus avdrag över tid så är det onödigt att amortera.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top