Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är deprimernade att så många skulle rösta på en auktoritär person som Harris.Så många svenskar stöder Trump
Publicerad 31 oktober 2024 kl 13.59
INRIKES. Om svenska väljare fick rösta i USA:s presidentval skulle 79 procent välja Kamala Harris – och endast 12 procent på Trump, rapporterar SVT Nyheter.
Enligt den nya undersökningen från Indikator Opinion är det ett parti som sticker ut. Bland Sverigedemokraternas väljare uppger 43 procent att de skulle rösta på Donald Trump och 40 procent att de skulle rösta på Kamala Harris.
I övrigt dominerar stödet för Kamala Harris totalt bland de svenska väljarna. Bland Centerpartiets väljare är stödet till den amerikanska vänsterkandidaten på 100 procent, enligt mätningen.
Ja, verkligen.Det är deprimernade att så många skulle rösta på en auktoritär person som Harris.
Mitt största problem med Trump är Ukraina.Det är deprimernade att så många skulle rösta på en auktoritär person som Harris.
Rent politiskt tycker jag nog att det vore bra om Europa inte lät USA stå för försvaret. Vi borde aldrig ha rustat ner förvaret. Vi kan inte lita på att usa kommer finnas där, särskilt som det hänger på en enda person. Trump är inte ensam i att vara trött på att usa betalar för hela världens försvar.Mitt största problem med Trump är Ukraina.
Såg att Polens Dominik Tarcynski rekommenderar amerikaner med polskt ursprung att rösta på Trump. Jag förstår och delar resonemangen men tycker ändå de borde vara lite på sin vakt gällande Rysslands utsikter att få mark av Ukraina om Trump vinner.
Eller är det jag som är lättlurad och har köpt för billiga MSM lögner?
Ja du har rätt och i teorin stämmer allt du skriver men i praktiken är det inte bra om Ukraina får ge upp för mycket, inte för Sverige i alla fall, kanske för Ukraina kortsiktigt dock.Rent politiskt tycker jag nog att det vore bra om Europa inte lät USA stå för försvaret. Vi borde aldrig ha rustat ner förvaret. Vi kan inte lita på att usa kommer finnas där, särskilt som det hänger på en enda person. Trump är inte ensam i att vara trött på att usa betalar för hela världens försvar.
Och sedan tycker jag också att det är bra om krig håller sig begränsade till den kontinent de startar på.
Men visst kan det kännas lite oävet att behöva leva med två årtionden av dåliga beslut med bara 4-6 års förvarning.

Jag tycker inte Ukraina ska ge upp en millimeter, men jag tycker också att Europa borde kunna hantera det utan storpappa USA.Ja du har rätt och i teorin stämmer allt du skriver men i praktiken är det inte bra om Ukraina får ge upp för mycket, inte för Sverige i alla fall, kanske för Ukraina kortsiktigt dock.
Ja det är sant men så ser ju inte världen ut med tex Sverige och Tyskland som Europeiska pajasländer, även om Sverige nu är på väg i någorlunda rätt riktning.Jag tycker inte Ukraina ska ge upp en millimeter, men jag tycker också att Europa borde kunna hantera det utan storpappa USA.
Det är väl i princip bara forna sovjetstater och Finland som behållit in militära styrka någorlunda, resten av Europa är i ett sorgligt militärt skick. Sverige är lite specellt eftersom att vi ändå hållit liv i vår militärindustri, många andra Europeiska länder har inte ens det kvar. Vi fick ju skicka lite ingenjörer till Storbrittanien för att de glömt hur man tillverkar kanonrör.Ja det är sant men så ser ju inte världen ut med tex Sverige och Tyskland som Europeiska pajasländer, även om Sverige nu är på väg i någorlunda rätt riktning.

Det är klart de har vunnit och folkpartiet mfl med deras sönderrivna flygblad har berett vägen för att det är förenat med livsfara att rapportera om arabiska gäng och klaner.Vad tror ni allierade med
Alternativ 1 Jönssonligan
Alternativ 2 Jordgubben
Alternativ 3 Räven
View attachment 506019
![]()
Gäng planerade sprängdåd mot politiker och polischef
En stor polisinsats pågår just nu i Märsta och Sigtuna. Bakgrunden är att ett kriminellt nätverk misstänks ha planlagt bombdåd mot en…www.dn.se
![]()
Olov Holst (M) fick ett pris på sitt huvud – nu berättar han om hotet från gänget
Poliser med automatvapen, dygnetruntbevakning och kameror runt kommunhuset. Livet för Sigtunas toppolitiker vändes upp och ner efter att ett kriminellt nätverk skickat torpeder efter honom. För SVT berättar han nu för första gången om tiden under hot.www.svt.se
För att hitta svaret på vilket Alternativ som är rätt blir det Alternativmedia. Hade det varit Alternativ1 så hade Media redan berättat vilka som låg bakom. Eller hur ?![]()
Lämnar in polisbrickan och satsar på civil karriär: ”Jag vill göra skillnad på riktigt”
Christoffer Bohman har jobbat inom polisen i 20 år. Nu har han sagt upp sig för att försöka hitta effektivare sätt att stoppa nyrekryteringen till gängen.www.dn.se
Kommunalrådet: – De får inte vinna den kampen, för då vinner de mot hela det demokratiska systemet, säger han.
Men dom har ju redan vunnit då Media i Sverige inte kan publicera vilka som låg bakom.
Det är klart de har vunnit och folkpartiet mfl med deras sönderrivna flygblad har berett vägen för att det är förenat med livsfara att rapportera om arabiska gäng och klaner.
Själv firar jag höstlov i den trevliga men vanskötta staden Göteborg. Såg en polis med automatvapen bakom hotellet, kollade snabbt på Google var judiska församlingen låg, självklart där. Tack Lars Leijonborg.
Dagtid är polisen också där, två sinnesslöa ynglingar (man och söt kvinna så klart) sitter och scrollar i telefonerna hela dagen med påslagen motor, är det klimatsmart? Att det är jämställt ser vi. Ser de några terrorister? Kanske på TikTok.
Annars så är staden väldigt jämställd i övrigt också, i bokaffärer står medelålders kvinnor bredvid Stina Wollters senaste och frågar barn om de gillar killar eller tjejer och på Göteborgs Operan går Charlie och chokladfabriken med Ola Salo men med ett flickebarn som Kalle. Väldigt bra föreställning ändå!
De är också jämlika här, de spränger bomber som i Stockholm och dessutom så får de bygget vid Slussen att verka charmigt i och med ett enormt infrastrukturprojekt som aldrig verkar bli klart.
Generellt sett så är kvinnor i 25-års åldern med vackra ögonfransar inte de mest kapabla att likvidera ISIS. I synnerhet inte om de kollar TikTok.Nog för att jag har en hel del att invända emot kvinnliga poliser vid flertalet av polisens uppgifter men för det här jobbet handlar det ju inte om att fysiskt bunta ihop eventuella gärningsmän utan snarare skulle det väl handla om att tillkalla förstärkning och peppra bly så där krävs väl ingen större fysisk styrka som automatiskt skulle göra en söt kvinna underlägsen.
Så ja, hittade. Av privata aktörer, staten misslyckades i vanlig ordning.Varför strunta i om de utsatts för brott?
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |