steffe
"Mannen som talar med whisky"
De har ju inte varit särskilt aktiva sen marschen över Stora Bält och de lyckades pracka på oss Skåne.Kan ju vara vår gamla ärkefiende Danmark som kommer med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De har ju inte varit särskilt aktiva sen marschen över Stora Bält och de lyckades pracka på oss Skåne.Kan ju vara vår gamla ärkefiende Danmark som kommer med.
Nu blir det andra bullar!
Som gjort för ordvitsande men jag tycker det blottlägger något allvarligt om det vi ironiskt kallar rättsväsende och hur de ser på sin uppgift.
Jag håller med, det var därför jag lade upp det.Som gjort för ordvitsande men jag tycker det blottlägger något allvarligt om det vi ironiskt kallar rättsväsende och hur de ser på sin uppgift.
Den där designen är så ren och snygg. En gammal bekant har en som förvisso inte är helt original, https://www.hemipanter.se/. Jag är aldrig glömma när han skulle demonstrera gassvaret i motorn. "folk säger att en stor motor är trög, kolla här"Inte väldigt mycket ”Sverige idag”, men en skön kombination av italiensk design och amerikanska muskler. Synd att priserna dragit iväg typ en faktor tio på tio år…
View attachment 504209
Precis ja ! Och här kommer bakgrunden till bilderna, det som kallats Grooming Scandal i UK.Förnuftet har segrat!!!
Jomshof's förundersökning las ner.
![]()
Åklagaren: Jomshofs bilder är inte olagliga
SD-toppen Richard Jomshof har utretts misstänkt för hets mot folkgrupp. Nu läggs förundersökningen ner – och han återgår till ordförandeposten i justitieutskottet. ”Det var naturligtvis ett mycket glädjande besked”, säger Jomshof, i en kommentar.www.expressen.se

Det är något avvikande med att hon fortsatte. Hon har dock inte bakat för förtjänsten och jag kan inte tänka mig något mindre viktigt för en myndighet att lägga resurser på. En handläggare som fått en bränd bulle i sin påse denne köpt till självkostnadspris? Svensk avundsjuka för att tanten bakar bättre? Ungar som vill ha tantens istället? Arbetsflykt, (det borde man titta på), alltså varför en tjänsteman ägnar sig åt att missbruka sin skattefinansierade anställning åt detta.Skattebrott är väl juridiskt snäppet värre brott än mord ungefär.
Fast kvinnan måste ju vara idiot för hon har ju fått flera chanser på sig men fortsätter ändå.
Hon kunde ha sökt tillstånd från sin lokala hälsomyndighet och sparat kvitton i en pärm för bokföringen.
Hon skulle antagligen kunnat klara det som hobbyverksamhet.
Men istället fortsätter hon baka bullar svart utan tillstånd från hälsomyndigheten.
Det är något avvikande med att hon fortsatte. Hon har dock inte bakat för förtjänsten och jag kan inte tänka mig något mindre viktigt för en myndighet att lägga resurser på. En handläggare som fått en bränd bulle i sin påse denne köpt till självkostnadspris? Svensk avundsjuka för att tanten bakar bättre? Ungar som vill ha tantens istället? Arbetsflykt, (det borde man titta på), alltså varför en tjänsteman ägnar sig åt att missbruka sin skattefinansierade anställning åt detta.
Om nu rättsvårdande instanser är nödgade att prioritera, hur kommer man fram till att detta äger prio?
Man borde nog syna tjänstemannen sim driver denna vendetta för det verkar inte helt rationellt.
Låt de som vill ta risken med matförgiftning från bakverk gräddade i ett par hundra grader, bakade av någon som verkar ha god vana.
Vad är det frågan om, ett tidstecken, psykisk ohälsa, hån, personligt agg, lättja, feghet?
Edit;
Den ultimata ironin skulle vara om pärmbärarna själva suttit och kalasat på bullarna under sitt egna fikande.
Man blir nyfiken på omfattningen. Det verkar saammanfalla med uppnådd pensionsålder. Kanske var sysslolös och gick igång på uppskattningen? Hur många pizzabagare, städfirmor eller bilfixare vet du som jobbar pro bono?Eftersom hon inte sparat några kvitton så kan det inte bevisas att hon inte bakade för förtjänsten.
Vilka andra ska få jobba utan bokföring? Pizzabagare? Städfirmor? Bilmecklare?
Det låter förstås harmlöst med lite bullar men bagare och konditorier lever ofta just på att baka bullar.
Man blir nyfiken på omfattningen. Det verkar saammanfalla med uppnådd pensionsålder. Kanske var sysslolös och gick igång på uppskattningen? Hur många pizzabagare, städfirmor eller bilfixare vet du som jobbar pro bono?
Jag tror ändå myndighetspersonen eller personerna och deras prioriteringar utgör ett större problem än den bakande tanten.
Är det inte en smula anstötligt ändå, vad som lägga energi på och inte?
Now do hantverkare.Varenda pizzabagare skulle väl hävda att de jobbade pro bono i det där läget.
Får hoppas flashback fyller i luckorna.Vad hade hon för jobb före pension? Jag menar, tänk om hon drev ett konditori och bara flyttade hem verksamheten? Jag har ingen aning, jag drar det bara lite till sin spets.
Var det inte 110 Mkr förra veckan?Northvolt rullar vidare från klarhet till klarhet...
60 mille hos kronofogden, jag gissar att fler skyndar sig att ställa sig i kön hos fogden nu.
![]()
Northvolt-fakturor för 60 Mkr hos Kronofogden
Fler vänder sig till Kronofogden för att få betalt från krisdrabbade Northvolt, rapporterar Dagens Nyheter.www.di.se
Jag tror faktiskt att Rättsväsendet gör vad dom skall.Som gjort för ordvitsande men jag tycker det blottlägger något allvarligt om det vi ironiskt kallar rättsväsende och hur de ser på sin uppgift.
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |