Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tycker som kapitalist att det är konsumptionen som styr fabrikerna inte fabrikerna som styr konsumptionen. Det intressanta är inte var en pryl tillverkas utan var den konsumeras och det är platsen där prylen konsumeras som bör belastas med CO2 utsläppen.Ser ut som att mina siffror är gamla, Kinas utsläpp per capita ligger nu på mer än dubbelt så mycket jämfört med oss. Ändå tror de rögröna att lilla Sverige ska rädda klimatet med skyhöga bränslepriser... I Kina rullar ca 400 miljoner fordon, i Sverige ca åtta. Och vet ni vad kineserna betalar för sitt drivmedel? Ca 10kr/L... Vår västerländska miljöpolitik är fan ren symbolik. "Jamen om vi föregår med gott exempel så kanske de andra hakar på", bevisligen inte era jävla stolpskott...Mentaliteten är väl snarare "så bra att väst minskat sina utsläpp, då kan vi öka våra!
"
![]()
Dvs för få en uppfattning om var utsläppen är störst är det enklast se på GNI per capita Gross National Income per capita.
Eftersom t.ex. Sverige ligger sämre till då undviks "Konsumptionsutsläpp" som pesten av "Demokratiska Politiker i en Representati som Sverige".
Representatier är länder där yrkespolitiker har tagit sig rollen att representera Demokrati.

List of countries by GNI (PPP) per capita - Wikipedia

Installerat

Last edited:
Mentaliteten är väl snarare "så bra att väst minskat sina utsläpp, då kan vi öka våra!
"

Personligen källsorterar jag mina plastpåsar så jag undrar ju lite vem fan det är som går och samlar upp dem och sedan dumpar dem i världshaven efter det, för tydligen utgör de ett såpass stort problem där att jag måste straffbeskattas för dem...