Sverige idag..

Sverige idag:
Jag skulle vilja förstå hur stor del av befolkningen som tycker att tex lustmord är trevligt.
Man blir mörkrädd när en galning, utan uppenbar ansträngning hittar en annan, som nu när hemtjänst mannen kvävde en kvinna, filmade det hela, och lyckas hitta en annan kvinna som "faktiskt" tycker det är "upphetsande att se henne hjälplös".
Att det finns en och annan sådan är jag "ok" med, att de lyckas hitta varandra är mycket märkligt. Inklusive de som begår övergrepp i par eller grupp. Vad går fel?

Grundläggande kunskap är att koldioxid även fungerar som gödningsmedel.
Jopp, allmänt känt, alltså så borde årsringarna bli tjockare pga CO2 och ökade temperaturer!
Tunnare årsringar visar på lägre årsmedeltemp (grundskolefakta).
Avviker trädtillväxten från detta så bör man forska mer innan man häver ur sig pk antaganden.

Jopp, allmänt känt, alltså så borde årsringarna bli tjockare pga CO2 och ökade temperaturer!
Avviker trädtillväxten från detta så bör man forska mer innan man häver ur sig pk antaganden.
Fast finns det något lärosäte med trovärdighet kvar i Sverige? HHS kanske. Alla andra är aktivistockuperade med S-tillsatta chefer.

Fler faktorer påverkar om ett träd satsar på tillväxt på längden eller bredden.
Det råder också stor konsensus inom vetenskapen angående den globala uppvärmningen samt ökande koldioxidhalter, så att koppla detta till förändringar i tillväxt är inte så långsökt.

Nu är förtroendet för SLUforskare tappat på riktigt, CO2 är tydligen en grundorsak till allt fel på jorden.

View attachment 501809
”Bland annat kan…”
Otroligt ovetenskapligt!
Är det 1% påverkan? Konstaterad påverkan?
Är resultatet presenterat i en vetenskaplig publikation som är nagelfaren?

Man blir bara ledsen över kompetensnivån på lärosätena.
Istället är det rena PK-fabrikerna.

Det råder också stor konsensus inom vetenskapen angående den globala uppvärmningen samt ökande koldioxidhalter, så att koppla detta till förändringar i tillväxt är inte så långsökt.
Det råder alls inte stor konsensus men det är rätt ointressant- jag är förvånad över att fokus är tolalt inriktad på CO2.
Alla utsläpp ska givetvis stoppas! Alla.

Vi förstör planeten på många sätt.
Men det struntar vi tydligen i, då vi med skygglappar enbart skyller allt på CO2…
Jösses

Det råder alls inte stor konsensus men det är rätt ointressant- jag är förvånad över att fokus är tolalt inriktad på CO2.

Men det struntar vi tydligen i, då vi med skygglappar enbart skyller allt på CO2…
Jösses
Vad menar du att fokus bara är på koldioxid?
Sedan de första miljölagarna kom har vetenskapen jobbat hårt för att få bort många olika skadliga utsläpp.
Freoner.
Bly.
Kvicksilver.
Dioxiner.
PCB.
Ftalater.
PFOS.
Hexavalent krom.

Mycket återstår såklart, men det är inga hemligheter så att tro vetenskapen ensidigt fokuserar på koldioxid är missvisande.

Jösses
Co2 cirkusen är ofattbar. Vad är det ens alla är så oroliga för? Även om alla (överdrivna) profetior inträffar så kommer det en istid. Till sist slocknar solen och allt dör. Det vore en viktigare fråga att forska i hur solen skall överleva, det vore en sann insats för mänskligheten att lösa. ☀️😘

Vad menar du att fokus bara är på koldioxid?
Sedan de första miljölagarna kom har vetenskapen jobbat hårt för att få bort många olika skadliga utsläpp.
Freoner.
Bly.
Kvicksilver.
Dioxiner.
PCB.
Ftalater.
PFOS.
Hexavalent krom.

Mycket återstår såklart, men det är inga hemligheter så att tro vetenskapen ensidigt fokuserar på koldioxid är missvisande.
Medierapportering, politik och högst sannolikt anslag och definitivt investeringar har en oerhörd övervikt mot co2.

God fråga, alla vill vara goda.

Växthuseffekten är lätt att begripa och koldioxid är en direkt följd av hur mycket energi man använder. De övriga ämnen som bekämpas i olika direktiv gör sig inte lika bra i rubriker.
REACH-förordningen listar för närvarande 241 ämnen som ska deklareras och kontrolleras.
Allmänheten har svårt att ta till sig "reaction mass of 2,2,3,3,5,5,6,6-octafluoro-4-(1,1,1,2,3,3,3-heptafluoropropan-2-yl)morpholine and 2,2,3,3,5,5,6,6-octafluoro-4-(heptafluoropropyl)morpholine" och övriga 240. Då är det enklare att förstå att man ska elda upp färre saker för att göra nytta.

Att träd växer bättre med CO2 i luften är väl inget nytt? Att dom bara växer bättre på höjden och inte bredden var det enda som får mig att höja på ögonbrynen.
Träd växer i den riktning dom tjänar mest på. (Min egen gissning just nu . :) )
Ensamma ekar växer på bredden. För att hindra andra lägre växter få solljus och börja konkurrera ?
Ekar i tät skog växer allt vad dom förmår rakt upp för att komma åt solljuset. Gissar jag.

Sug på den här:

"För svag bevisning​

Advokaten har tidigare sagt att åtalet ska ogillas och att kvinnan är för kort för att kunna ha avlossat ett skott i rät vinkel som träffade det betydligt längre offret i ögat."

Men om mannen som blev skjuten såg på kvinnan som sköt honom.
Och det är väl inte otroligt att han såg på kvinnan och böjde huvudet framåt.
Dom hade ju stämt träff !

Träd växer i den riktning dom tjänar mest på. (Min egen gissning just nu . :) )
Ensamma ekar växer på bredden. För att hindra andra lägre växter få solljus och börja konkurrera ?
Ekar i tät skog växer allt vad dom förmår rakt upp för att komma åt solljuset. Gissar jag.
Ja, att träd växer mest på höjden som en följd av högre CO2-halt förefaller vara det mest rimliga. På höjden kan de växa obegränsat, medan de konkurrerar med andra träd på bredden och där de då får mindre solljus om de växer på bredden i en skog. Med tanke på fotosyntesen gissar jag att högre CO2-halt också borde driva behovet hos trädet av mer solljus. Följaktligen växer de då på höjden.

Sug på den här:

"För svag bevisning​

Advokaten har tidigare sagt att åtalet ska ogillas och att kvinnan är för kort för att kunna ha avlossat ett skott i rät vinkel som träffade det betydligt längre offret i ögat."

Men om mannen som blev skjuten såg på kvinnan som sköt honom.
Och det är väl inte otroligt att han såg på kvinnan och böjde huvudet framåt.
Dom hade ju stämt träff !
Ja klart hon skulle dömts, media ställer förstås inga frågor i folkets intresse.
Däremot fick hon 12 år för att ha skjutit på en dörr om jag förstår rubrikerna rätt så de dömde henne väl utan att döma henne så att säga. Tidö levererar.

Tur för oss som fick leva medan solen funkade!
Är det alltså synd om de som aldrig föddes? 🤔 🙂
Jag tror vi lever i en tid då det hittills varit ganska gynnsamt, men det har säkert alla trott.

Någon incel internetarkeolog kommer säkert hitta detta inlägg om tiotusen år och skratta åt hur dumt mitt påstående ovan är.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back