hannuse
När resan är målet
Prutmån del 2:För dyr. Jag har aldrig köpt en hoj för mer än 10000kr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Prutmån del 2:För dyr. Jag har aldrig köpt en hoj för mer än 10000kr.
Prutmån!
![]()
yamaha virago XV250 3LS säljes i Uddevalla | Blocket
10000 kr - Custom - Uddevalla - En yamaha virago enligt bilder. Funkar fint, ngt litet lacksläpp på tanken. Har varit avställd i ett flertal år. Säljes frå...www.blocket.se
Lätt för dig att säga som har norrbottensavstånd men att dra iväg 6 - 8 Tammer för att hämta ett fordon?Prutmån del 2:

För det priset är det nästan värt att slå till bara för att kunna bidra till "Sämsta hojen du kört"-tråden!Nu finns det inga ursäkter Tammer!!
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha Virago 535 endast 600 mil https://www.blocket.se/annons/stockholm/yamaha_virago_535_endast_600_mil/1401097428
View attachment 501619
Jag har f n just en cb250 -81 som jag köpte för 8000kr för två år sedan som touringhoj, och dessutom min gamla Suzuki GP125 som caferacer. Det enda som fattas är en SR250 som glidare, men alla dessa har redan köpts upp av samlare och betingar horribla priser. Gamla enstånkor är oerhört attraktiva och blir inte långvariga på Blocket.Lätt för dig att säga som har norrbottensavstånd men att dra iväg 6 - 8 Tammer för att hämta ett fordon?
Utanför Stockholms län finns det ingen möjlighet att köpa något.
Putte är dessutom upptagen så han kan inte hjälpa till heller...![]()
Det är svårprutat. Folk är övertygade om värdet på sina gamla hojar, och gör hellre ett nytt försök till våren än att pruta en krona. Alla vet att hojar bara ökar i värde, och en mc i garaget är bättre än pengar på banken.Prutmån!
![]()
yamaha virago XV250 3LS säljes i Uddevalla | Blocket
10000 kr - Custom - Uddevalla - En yamaha virago enligt bilder. Funkar fint, ngt litet lacksläpp på tanken. Har varit avställd i ett flertal år. Säljes frå...www.blocket.se
Har du kontaktat säljaren?Det är svårprutat. Folk är övertygade om värdet på sina gamla hojar, och gör hellre ett nytt försök till våren än att pruta en krona. Alla vet att hojar bara ökar i värde, och en mc i garaget är bättre än pengar på banken.
Testa att pruta uppåDet är svårprutat. Folk är övertygade om värdet på sina gamla hojar, och gör hellre ett nytt försök till våren än att pruta en krona. Alla vet att hojar bara ökar i värde, och en mc i garaget är bättre än pengar på banken.
Kan man inte handla på eBay från Sverige?Kostar runt 5000kr på ebay. I Sverige går de inte att få tag på.
Det där med att låta tändningsnyckeln sitta i en nyckelknippa borde inte det vara straffbart?...
Eeeh..? Man kan inte köpa en i en mc-butiker i Sverige, eftersom det inte finns någon lagerhållning på dessa. Men på ebay kan man hitta piratkopior, nästa alltid från Kina, Taiwan eller liknande.Kan man inte handla på eBay från Sverige?
Ett bevis på att vi är olika när vi bedömer skicket på en pryl.
Ska man förtjäna stämpeln: "Otroligt fint skick!" - Ja, då ska i alla fall det yttre se bättre ut än så här.....enligt mig naturligvis.
View attachment 501800
Håller med om "rätt fin".Jag tycker ju nog att den ser rätt fin ut på bilderna, men en bild är ju en bild, för att riktigt bedöma en sådan sak så måste man se i verkligheten.
Ett bevis på att vi är olika när vi bedömer skicket på en pryl.
Ska man förtjäna stämpeln: "Otroligt fint skick!" - Ja, då ska i alla fall det yttre se bättre ut än så här.....enligt mig naturligvis.
View attachment 501800

Välservad med frekventa byten av bromsvätska.När det perifera seendet under körning övergår i fokuspunkt, och resten av världen försvinner i dimma;
View attachment 501802
Tänk om killen fokuserat på det relativt låga miltalet och lagt emfas på "oskruvad, men mindre, isolerade skönhetsfläckar finns" istället för att ådra sig vreden från universums alla kräsna Yamahaexperter...
...som läser Sporthoj.
Vad skulle vi haft att skriva om då?
Jag gillar det otroligt fina skicket på bromsvätskekoppen.Ett bevis på att vi är olika när vi bedömer skicket på en pryl.
View attachment 501800
Och jag vet inte ens om man behöver titulera sig Yamahaexpert för att drabbas av tryck över bröstet när någon lägger ut en hoj som han tvättat med bromsvätska och förstört ljuddämparen på....samt råkat avlossa ett hagelskott på sidokåpan.När det perifera seendet under körning övergår i fokuspunkt, och resten av världen försvinner i dimma;
View attachment 501802
Tänk om killen fokuserat på det relativt låga miltalet och lagt emfas på "oskruvad, men mindre, isolerade skönhetsfläckar finns" istället för att ådra sig vreden från universums alla kräsna Yamahaexperter...
...som läser Sporthoj.
Vad skulle vi haft att skriva om då?

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|