Husqvarna fe450 -15

Kacper0

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2020
Ort
Strömstad
Hoj
Husqvarna FE 450
Hej! Jag har en Husqvarna fe450 som jag har byggt om till SM. Problemet är att styret vibrerar satan!
20-30min körning och händerna pirrar så att jag måste stanna.
Är det någon här som kan ha lösningen på detta?
 
Det finns gummidämpade styrfäste som kanske hjälper en del.
Det är en del vibrationer jag får också domnade händer när kör enduro och får släppa styret och rista lite med händerna.

Har du kollat så allt är riktigt monterat och att styrlager är ok och rätt åtdraget?
 
Det finns gummidämpade styrfäste som kanske hjälper en del.
Det är en del vibrationer jag får också domnade händer när kör enduro och får släppa styret och rista lite med händerna.

Har du kollat så allt är riktigt monterat och att styrlager är ok och rätt åtdraget?
Kikade på såna också men det var lite dyrt tyckte jag utan att veta att det hjälper verkligen.
Ska titta på det andra!
 
Har du aluminiumstyre kan du testa ett i stål. Har du stål kan du testa aluminium.
Har du redan styrändsvikter så kan du labba med mera vikt, längre skruv, brickor och muttrar. För att se om det blir skillnad.
Svarva till ett par massiva stålstänger som du skjuter skjuter in i styret. Om styret inte är gängat för originalstyrändar eller handskydd.
Allt för att testa vad som händer med vibrationerna. Men går det att slanga då… 😄
Hojen vibrerade väl lika mycket innan du bytte hjul?
Motorn saknar väl balansaxel. Dfår man leva med vibrationer.
 
Kikade på såna också men det var lite dyrt tyckte jag utan att veta att det hjälper verkligen.
Ska titta på det andra!
Det är i grunden en tävlings motorcykel tänkt för att köras i terrängen så kommer tyvärr nog alltid vibrera mer än en "vanlig" motorcykel.

Hur många timmar har den gått totalt?

Har du någon kompis som har en liknande som också är motard? Då kan ni testa varandras och se om det är stor skillnad. Eller om du ber någon att prova din en runda och se vad dom tycker
 
Det är i grunden en tävlings motorcykel tänkt för att köras i terrängen så kommer tyvärr nog alltid vibrera mer än en "vanlig" motorcykel.

Hur många timmar har den gått totalt?

Har du någon kompis som har en liknande som också är motard? Då kan ni testa varandras och se om det är stor skillnad. Eller om du ber någon att prova din en runda och se vad dom tycker
Ja, jag är ju medveten om det därför tänkte jag att jag skriver här ifall någon har gjort något åt det.
just nu ligger den på 200h.

tyvärr så har alla jag känner nakeds bara.
 
Har du aluminiumstyre kan du testa ett i stål. Har du stål kan du testa aluminium.
Har du redan styrändsvikter så kan du labba med mera vikt, längre skruv, brickor och muttrar. För att se om det blir skillnad.
Svarva till ett par massiva stålstänger som du skjuter skjuter in i styret. Om styret inte är gängat för originalstyrändar eller handskydd.
Allt för att testa vad som händer med vibrationerna. Men går det att slanga då… 😄
Hojen vibrerade väl lika mycket innan du bytte hjul?
Motorn saknar väl balansaxel. Dfår man leva med vibrationer.
Tack för all tips! Ska prova mig fram lite!
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top