MotoGP 2024: Silly Season

Status
Ej öppen för fler svar.
Är helt övertygad om att Ducati tog beslutet åt honom.
Kommer bli sjukt kul att se vad han kan göra på en Aprilia, han är ju en riktigt skarp förare men frågan är hur snabbt han kan ställa om sig till en annan hoj.
2025 kommer bli JÄVLIGT spännande!
Och att både AE och MV varit hans största supportrar, bokstavligen.
 
När han vinner titeln, då kommer de få bita dig i läppen att de inte kom med fabrikssits
Även om JM vinner titeln i år så är värdet i MM galet mycket större hur man än vrider och vänder på det.
Att JM rent resultatmässigt förtjänar sätet mer än MM är ju en annan femma.
 
Så vad händer nu med övriga förare? Bestia till Pramac tillsammans med Aldeguer?Behåller Gresini Alex eller vill de ha någon fräsch förmåga, Alex är ju rimligen past his prime? Vilka är på gång upp från Moto2 i övrigt?
 
Enligt crash.net har JM så sent som i senaste veckan skakat hand med "chief executives" inom Ducati på ett fabrikskontrakt och samtidigt fått tack för sitt tålamod. Tydligen har de räknat med att Marquez ska acceptera fabriksprylar i Pramac. När han gick ut i media och sa att Pramac inte är ett alternativ har de gjort en u-sväng och i panik skickat Marquez på fabrikaren och lämnat Martins förhoppningar i spillror. Man kan ju inte annat än undra om Pramacs u-sväng i förhandlingarna med Yamaha också påverkats av förhoppningarna om att man ska få Marquez till teamet om man stannar. Det ska ju tydligen ha pekat mot att de skulle skriva på med Yamaha.

Spekulationer, men det är helt klart något utöver det vanliga..
 
Martin till factory Aprilia.

Enligt Pernat så kommer Enea sitta på en KTM nästa säsong.

Blir spännande det här!

Sent from my XQ-AT51 using Tapatalk
 
Som andra skrivit får Ducati in mer pengar på att ha MM som fabriksförare än JM vid försäljning av merch.
Kul att JM byter från Ducati men lite chockad då jag trodde mer på Enea då Aprilia efterlyste en Italiensk förare.
Blir lite omplaceringar till nästa säsong så Honda får nog ta det som blir över tyvärr då jag verkligen hoppas de kommer tillbaka.
 
Som andra skrivit får Ducati in mer pengar på att ha MM som fabriksförare än JM vid försäljning av merch.
Kul att JM byter från Ducati men lite chockad då jag trodde mer på Enea då Aprilia efterlyste en Italiensk förare.
Blir lite omplaceringar till nästa säsong så Honda får nog ta det som blir över tyvärr då jag verkligen hoppas de kommer tillbaka.
Helt rätt att satsa på Jorge ist för att välja efter nationalitet. Hoppas Maverick kan få en bra avslutning på säsongen nu så ska det bli spännande att se Aprilia nästa år.
 
Hoppas Bagnaia och Marc Marquez kommer jobba bra tillsammans med att ta VM 2025.
 
Som andra skrivit får Ducati in mer pengar på att ha MM som fabriksförare än JM vid försäljning av merch.
...
Gresini gick ut med att dom söker spons även ifrån fansen nu i förra veckan. Så det kan knappast va bra ekonomi att ha Marquez i teamet när man går ut så och raggar pengar?

Sen måste Marc offra 5 av sina personliga sponsorer som han haft i flera år ifall han ska gå till Ducatis fabriks team.

 
Gresini gick ut med att dom söker spons även ifrån fansen nu i förra veckan. Så det kan knappast va bra ekonomi att ha Marquez i teamet när man går ut så och raggar pengar?

Sen måste Marc offra 5 av sina personliga sponsorer som han haft i flera år ifall han ska gå till Ducatis fabriks team.

Kan ändå tänka mig att Ducati säljer både en och två hojar extra på grund av sin nya association med Marquez. Att behålla honom i Ducati är prestigefyllt och lite av ett flaggskepp för märket. Gresini i sig kan jag dock tänka mig inte tjänar nämnvärt mycket mer stålar på att betala Marquez och sälja kepsar med hans namn än någon annan. Det är nog en plus/minus 0-affär(skriver man så?).
 
Vänskapen i ett team funkar väl bara så länge de inte konkurrerar med varandra om titeln och PB/MM startar ju knappast från noll med VR:s skugga över det hela samt Italien vs Spanien. Å andra sidan så ser jag gärna en VR mot Biaggi rivalitet uppstå samt att Martin knappast kommer vara mindre revanschsugen på Aprilian. Släng in Acosta i mixen så har vi en krutdurk av episka mått:yoparty
Skulle nu bara Yamaha få till det så kan det bara bli roligare med FQ i mixen också.
Räknar inte in Honda då inga aliens finns lediga och dom behöver en enorm talang för att blanda sig i mixen.
 
PB och MM lär ju sno poäng från varandra vilket öppnar för andra förare att klättra.
Även tredje, fjärde och femteplaceringar kan vara värdefulla.
Även om det väl krävs några vinster för att ta titeln.
 
PB och MM lär ju sno poäng från varandra vilket öppnar för andra förare att klättra.
Även tredje, fjärde och femteplaceringar kan vara värdefulla.
Även om det väl krävs några vinster för att ta titeln.
Precis som Martin och Pecco under förra året alltså? Tror inte skillnaden kommer bli så stor.
 
Precis som Martin och Pecco under förra året alltså? Tror inte skillnaden kommer bli så stor.
En liten skillnad blir att dom ska "bo" i samma team,
Pecco var i Ducati Lenovo Team 2023,
Martin i Prima Pramac racing 2023.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top