Sverige idag..

Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Hmm, long time no see Markus, din jävla jävel. :)

Har det lagts fram ett förslag på hur man ska handskas med ungarna som mördar och har sig? Jag tänker straffmässigt...

Åh, jag är inte straffmyndig så jag får 2 år i ungdomsvård, varför i hela friden övergår inte det i livstids fängelse den dagen du fyller 18?!

Har du släckt en annan människas liv så är du fan färdig i vårt samhälle och ska sitta i förvar,
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Rättsväsendet/politiker/delar av befolkningen är fan som en prylkåt hantverkarlärling. Skriker som fan om fler verktyg innan denne ens lärt sig hantera de den har.

Jag menar att vi kanske skulle se till att verkställa dömda utvisningar, göra FU som faktiskt leder till fällande domar och inte är slarviga, samverkan i högre grad med andra myndigheter, samverkan mellan olika delar av ordningsmakten (Det finns fall där närliggande närpolisområden inte delat viktig info med varandra) och inte ta in begåvningsreserven på PHS (Minns Aschbergs 200 sekunder om polisskolan)

Med mera. Jag är bara simmande i grunda delen av bassängen när det kommer till rättsväsendet. Så mer insatta har nog fler exempel.

Vad som behövs för att återupprätta det allmänna förtroende är för många saker för ett inlägg. Det behövs både "Shock and awe" och "Hearts and minds".
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hmm, long time no see Markus, din jävla jävel. :)

Har det lagts fram ett förslag på hur man ska handskas med ungarna som mördar och har sig? Jag tänker straffmässigt...

Åh, jag är inte straffmyndig så jag får 2 år i ungdomsvård, varför i hela friden övergår inte det i livstids fängelse den dagen du fyller 18?!

Har du släckt en annan människas liv så är du fan färdig i vårt samhälle och ska sitta i förvar,
Välkommen tillbaka, var fan har du varit? 😤
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Här ser vi ju, från ord till handling.
Ta fram listan. Nu.

SD agerar. Vad gör folkpartiet? @BrooklynS
 

Bifogat

  • 1000048960.jpg
    1000048960.jpg
    791.2 KB · Visningar: 26

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Här ser vi ju, från ord till handling.
Ta fram listan. Nu.

SD agerar. Vad gör folkpartiet? @BrooklynS
Folkpartiet är saligen avsomnat tyvärr, och det för rätt många år sedan. På sin tid stod de för ordning och reda, gör din plikt innan du kräver din rätt, meritokrati och de som minns kommer också ihåg de "hemska krav" som de ansåg borde ställas på alla som vill komma till och stanna i Sverige.

Men den "handling" som SD förespråkar är... vadå? Avskaffa rättssäkerheten i Sverige? Mer Ryssland? Militärer på gatorna? Vad skall de göra? När? På vilka grunder?

Fattar inte.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Folkpartiet är saligen avsomnat tyvärr, och det för rätt många år sedan. På sin tid stod de för ordning och reda, gör din plikt innan du kräver din rätt, meritokrati och de som minns kommer också ihåg de "hemska krav" som de ansåg borde ställas på alla som vill komma till och stanna i Sverige.

Men den "handling" som SD förespråkar är... vadå? Avskaffa rättssäkerheten i Sverige? Mer Ryssland? Militärer på gatorna? Vad skall de göra? När? På vilka grunder?

Fattar inte.
Grov historieförfalskning rörande fp, de hetsade och hatade mot sitt systerparti i Danmark för att vinna pk-poäng hemma. Jan Jönsson och Birgitta Ohlsson.

SD ber rikspolischefen ta fram en lista på vad han behöver. Det är väl jättebra?

Vilket parti röstar du på och vad vill de göra?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Grov historieförfalskning rörande fp, de hetsade och hatade mot sitt systerparti i Danmark för att vinna pk-poäng hemma. Jan Jönsson och Birgitta Ohlsson.

SD ber rikspolischefen ta fram en lista på vad han behöver. Det är väl jättebra?

Vilket parti röstar du på och vad vill de göra?
Vad man röstar på är var och ens ensak, rätt viktig princip och jag är principiell av mig. :)

Men vad tänkte du att listan skulle innehålla och varför?

Problemet är ju att det finns för många i gäng och de har för bra tillgång till vapen och de har för dålig anknytning till det civila och legala samhället. Lätt att säga att man skall fängsla fler, men systemet mättas fortare än man tror så länge nyrekryteringen fortgår.

Och ju längre man väntar med de åtgärder som faktiskt ger effekt så kommer situationen att bli sämre.

Åtgärd 1: Ta bort barn ur hem som inte är bra. Placera dem i vettiga hem, inte på anstalter.
Åtgärd 2: Ge befogenheter till polis, socialtjänst, skola osv att samverka och dela information fullt ut för barnens bästa.
Åtgärd 3: Ge befogenheter till polis, tull och åklagare att avlyssna, kartlägga, brottsprovocera och tillåta anonyma vittnesmål i domstol för dessa brott under en period av säg fem år. Kraftsamla.
Åtgärd 4: Tillåt inte ett enda barn att inte ha minst godkänt i samtliga ämnen i åk 3, 6, 9. Inklusive simkunnighet osv. Avskaffa HELT ideologiska/kulturella friskolor (avskaffa alla är nog också lika bra), alla kids skall gå tillsammans i samma skolor.
Åtgärd 5: Ställ krav på språk och samhällskunskap för medborgarskap likt många andra länder. Rättighet och skyldighet att delta.
Åtgärd 6: Effektuera de beslut som fattats i svensk domstol.

En början. Jag tror inte på militär på gatorna.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Folkpartiet är saligen avsomnat tyvärr, och det för rätt många år sedan. På sin tid stod de för ordning och reda, gör din plikt innan du kräver din rätt, meritokrati och de som minns kommer också ihåg de "hemska krav" som de ansåg borde ställas på alla som vill komma till och stanna i Sverige.

Men den "handling" som SD förespråkar är... vadå? Avskaffa rättssäkerheten i Sverige? Mer Ryssland? Militärer på gatorna? Vad skall de göra? När? På vilka grunder?

Fattar inte.

Folkpartiet kan gott fortsätta heta Folkpartiet eller vad som helst utom liberalerna för liberala är dom inte.

Angående ditt sista stycke så är det väl frågan om vi inte snart måste ha militär på gatorna och kanske rent av undantagstillstånd. Gäng som avrättar vanligt folk på ljusa dagen har passerat ganska många nivåer i förfallet.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Vad man röstar på är var och ens ensak, rätt viktig princip och jag är principiell av mig. :)

Men vad tänkte du att listan skulle innehålla och varför?

Problemet är ju att det finns för många i gäng och de har för bra tillgång till vapen och de har för dålig anknytning till det civila och legala samhället. Lätt att säga att man skall fängsla fler, men systemet mättas fortare än man tror så länge nyrekryteringen fortgår.

Och ju längre man väntar med de åtgärder som faktiskt ger effekt så kommer situationen att bli sämre.

Åtgärd 1: Ta bort barn ur hem som inte är bra. Placera dem i vettiga hem, inte på anstalter.
Åtgärd 2: Ge befogenheter till polis, socialtjänst, skola osv att samverka och dela information fullt ut för barnens bästa.
Åtgärd 3: Ge befogenheter till polis, tull och åklagare att avlyssna, kartlägga, brottsprovocera och tillåta anonyma vittnesmål i domstol för dessa brott under en period av säg fem år. Kraftsamla.
Åtgärd 4: Tillåt inte ett enda barn att inte ha minst godkänt i samtliga ämnen i åk 3, 6, 9. Inklusive simkunnighet osv. Avskaffa HELT ideologiska/kulturella friskolor (avskaffa alla är nog också lika bra), alla kids skall gå tillsammans i samma skolor.
Åtgärd 5: Ställ krav på språk och samhällskunskap för medborgarskap likt många andra länder. Rättighet och skyldighet att delta.
Åtgärd 6: Effektuera de beslut som fattats i svensk domstol.

En början. Jag tror inte på militär på gatorna.
Hur ska du få det att funka utan militär tänker du?
Om det gjorts i tid kanske, men nu krävs något helt annat. Fattar man inte det fattar man inte vad vi är up against och ja, jag är helt övertygad om att det är kört. Mer en fråga om hur utdragen och plågsam processen kommer bli. Jag tror alltså inte att vi är nära någon kulmen, jag tror inte våldsupptrappningen lämnat startblocken. (Bifogar ursäkt för usel metafor.)
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

-Man får inte komma om man inte föranmält sig!!
-Har du föranmält dig?
-Nej. Det stod inte att man skulle det.

Haha. Vilket lekstuga.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad man röstar på är var och ens ensak, rätt viktig princip och jag är principiell av mig. :)

Men vad tänkte du att listan skulle innehålla och varför?

Problemet är ju att det finns för många i gäng och de har för bra tillgång till vapen och de har för dålig anknytning till det civila och legala samhället. Lätt att säga att man skall fängsla fler, men systemet mättas fortare än man tror så länge nyrekryteringen fortgår.

Och ju längre man väntar med de åtgärder som faktiskt ger effekt så kommer situationen att bli sämre.

Åtgärd 1: Ta bort barn ur hem som inte är bra. Placera dem i vettiga hem, inte på anstalter.
Åtgärd 2: Ge befogenheter till polis, socialtjänst, skola osv att samverka och dela information fullt ut för barnens bästa.
Åtgärd 3: Ge befogenheter till polis, tull och åklagare att avlyssna, kartlägga, brottsprovocera och tillåta anonyma vittnesmål i domstol för dessa brott under en period av säg fem år. Kraftsamla.
Åtgärd 4: Tillåt inte ett enda barn att inte ha minst godkänt i samtliga ämnen i åk 3, 6, 9. Inklusive simkunnighet osv. Avskaffa HELT ideologiska/kulturella friskolor (avskaffa alla är nog också lika bra), alla kids skall gå tillsammans i samma skolor.
Åtgärd 5: Ställ krav på språk och samhällskunskap för medborgarskap likt många andra länder. Rättighet och skyldighet att delta.
Åtgärd 6: Effektuera de beslut som fattats i svensk domstol.

En början. Jag tror inte på militär på gatorna.

Vad man röstar på är var och ens ensak, rätt viktig princip och jag är principiell av mig. :)

Men vad tänkte du att listan skulle innehålla och varför?

Problemet är ju att det finns för många i gäng och de har för bra tillgång till vapen och de har för dålig anknytning till det civila och legala samhället. Lätt att säga att man skall fängsla fler, men systemet mättas fortare än man tror så länge nyrekryteringen fortgår.

Och ju längre man väntar med de åtgärder som faktiskt ger effekt så kommer situationen att bli sämre.

Åtgärd 1: Ta bort barn ur hem som inte är bra. Placera dem i vettiga hem, inte på anstalter.
Åtgärd 2: Ge befogenheter till polis, socialtjänst, skola osv att samverka och dela information fullt ut för barnens bästa.
Åtgärd 3: Ge befogenheter till polis, tull och åklagare att avlyssna, kartlägga, brottsprovocera och tillåta anonyma vittnesmål i domstol för dessa brott under en period av säg fem år. Kraftsamla.
Åtgärd 4: Tillåt inte ett enda barn att inte ha minst godkänt i samtliga ämnen i åk 3, 6, 9. Inklusive simkunnighet osv. Avskaffa HELT ideologiska/kulturella friskolor (avskaffa alla är nog också lika bra), alla kids skall gå tillsammans i samma skolor.
Åtgärd 5: Ställ krav på språk och samhällskunskap för medborgarskap likt många andra länder. Rättighet och skyldighet att delta.
Åtgärd 6: Effektuera de beslut som fattats i svensk domstol.

En början. Jag tror inte på militär på gatorna.
Du är nog bortom all räddning. 😅

Sätt in en gängmedlem i en svensk familj och bjud med honom på Gröna Lund. Kan dela rum med Linus 11 år. Ersättning utgår. Det blir nog skitbra.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag får så tramsiga associationer av hennes namn, kvartitretjatet om att han ska följa med henne ut, allo allo emliga arménoutfiten, strandhällblicken etc.
Det är intressant hur man vägrar prata med media, är inte det ett demokratiskt problem?

Det är det ju när Trump vägrar. Eller när sd portar någon från sin valvaka.

Dubbla måttstockar någon?
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top