Lätt nostalgisk.Hej Tobbe, en hälsning ifrån eremiten med garage..... denna 900 82a har också, passerat donerade en del till 1100:an. Lämnar här. Tog vissa delar även under plasten. View attachment 493340View attachment 493341View attachment 493342
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lätt nostalgisk.Hej Tobbe, en hälsning ifrån eremiten med garage..... denna 900 82a har också, passerat donerade en del till 1100:an. Lämnar här. Tog vissa delar även under plasten. View attachment 493340View attachment 493341View attachment 493342

Många fel på vägen, bygga tillbaka elvahundran! Köpte en lätt ombyggd "svart" CB900F 1981, Men där var inte de grejer jag behövde, tog båda hjulen, men hjulen på elvahundran å bromsar fick jag inte till bra. Köpte till slut 2 lösa hjul. Återställde den. Besiktigade den å så ville en kompis köpa den!Bild nr 2. Så här står den just nu. CB1100RB 1981.
Våren 2021 blir vi ägare till en CB1100RB 1981. Men den är ombyggd till en CB1100RD 1983. Så kan det ju inte vara. RB 81:a, hur bygga tillbaka den? Svårt, omöjligt hitta vissa originaldelar. Så min tanke är att göra om den till en utav de första modellerna som såldes till Australien 1980. En kåplös CB1100RB. Där såldes 110 exemplar dit.

Den röd-vita -83an (?) är ju stekhet, klart snyggaste CB 900 tycker jag.Många fel på vägen, bygga tillbaka elvahundran! Köpte en lätt ombyggd "svart" CB900F 1981, Men där var inte de grejer jag behövde, tog båda hjulen, men hjulen på elvahundran å bromsar fick jag inte till bra. Köpte till slut 2 lösa hjul. Återställde den. Besiktigade den å så ville en kompis köpa den!
Får ett meddelande att en kille har en 81:a 900F jag kan få köpa.. Han har en 82:a också. Han är tvungen att köpa dessa 2 för att få köpa en CB1100F 83:a ifrån samma garage... Vi dealade lite, jag köpte båda så han kunde köpa de 3 ifrån garaget. Så kom det 2 röda 900 till mitt garage, tog inte så mycket ifrån 81:an, mer ifrån 82:an Besiktigade 81:an. När jag kände mig klar med dessa 2 kom en kille och köpte båda.
3 stycken niohundra passerade garaget, man får jobba mycket när man är okunnig.
View attachment 493484
View attachment 493485

Det är väl en 1100? I övrigt håller jag medDen röd-vita -83an (?) är ju stekhet, klart snyggaste CB 900 tycker jag.![]()

Randy Mamola Replica hjälm. ! ;-)Gamla påfarten på Ringen 1989 (eller 1990, kommer inte ihåg när denna bilden togs, det var ju en årlig resa -89 till -92). Min silvriga och en tysk vit-röd.
View attachment 494875
Visserligen 1992, men ungefär vid den tiden vid Schleife ?Gamla påfarten på Ringen 1989 (eller 1990, kommer inte ihåg när denna bilden togs, det var ju en årlig resa -89 till -92). Min silvriga och en tysk vit-röd.
View attachment 494875

Var ni där på en kurs?Visserligen 1992, men ungefär vid den tiden vid Schleife ?

Älskar lacken på NS400, jag håller den röda högst - även om Rothmans inte är så fel den hellerTvå varianter av NS400R, igår på Vallelunga. Jag gillar nog Rothmanslacken bäst, fast om man får välja blir det en blåvit Gamma (av tvåtaktarna)![]()
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |