Next generation?

Ser ut som han började 1981 att utveckla dessa. Läste något reportage på andra sidan sekelskiftet om den - då var den inte elektrisk
 
Last edited:
Det är liksom det sämsta av två världar (nästan).
Rimligen dåliga vägegenskaper med den långa hjulbasen, samt krocksäkerheten borde ju avskräcka förnuftiga människor.
Komfort och väderskydd är väl de enda plus jag kan se.
 
jag har åkt med på Ringen i en sån…
En blandning av flyga, tivoli och hoj/bil. Rätt bisarr upplevelse öh.taget!
Då borde vägegenskaperna vara någorlunda, åtminstone i långa svepande kurvor.
Men går den ens att användas till vardags?
Usvängar, parkering, stadstrafik?
Backa? Jag menar typ som när man behöver rulla bak hojen lite om man ska vända eller manövrera den på något sätt.
 
Det är liksom det sämsta av två världar (nästan).
Rimligen dåliga vägegenskaper med den långa hjulbasen, samt krocksäkerheten borde ju avskräcka förnuftiga människor.
Komfort och väderskydd är väl de enda plus jag kan se.
Stödhjul som fälls ut i lågfart.
 
Det är liksom det sämsta av två världar (nästan).
Rimligen dåliga vägegenskaper med den långa hjulbasen, samt krocksäkerheten borde ju avskräcka förnuftiga människor.
Komfort och väderskydd är väl de enda plus jag kan se.

Aerodynamiken lär ju vara extremt bra, men bränslet är nog fortfarande för billigt för någon ska bry sig om det argumentet.
 
Minnet ur en motortidning 1980-tal.

BMW K100-motor, och toppade 280 knyck med 2 pax. Ansågs väl fungerande men dyr redan då. Schweizisk väl?

EDIT: Ööööhhh det fanns ju en wikiartikel...
 
Mitt drömfordon av någon anledning. Till skillnad mot påståendet här ovanför tycker jag att det verkar vara det bästa av två världar. ?
Borde ju vara en hel del MC-känsla men man slipper det svenska vädret som ständigt motarbetar motorcyklister.
Snål som jag är har jag väntat på att de skulle komma ned i pris men de envisas med att vara svindyra varje gång jag har kollat.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top